.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرمانده جدید ارتش آمریکا، شعاردهنده «مرگ بر آمریکا» در ایران است
تحلیل نیویورک پست از نقش آفرینی قاسم سلیمانی در عراق
روزنامه آمریکایی نیویورک پست در گزارشی به نقش بی بدیل قاسم سلیمانی در هدایت نیروهای عراقی برای جنگ علیه داعش می پردازد.

به گزارش شمال نیوز ، نیویورک پست در این باره با اشاره به نقش آمریکایی ها در اتفاق های عراق می نویسد: قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران رهبری نیروهای عراقی که روز سه شنبه گذشته حمله علیه داعش برای آزادی تکریت را آغاز کرده بودند را برعهده داشت.

نیویورک پست در تحلیل خود با اشاره به جنگ عراقی ها علیه داعش در تکریت و نقش آمریکایی ها در این زمینه می نویسد: فرمانده جدید ارتش آمریکا، شعاردهنده «مرگ بر آمریکا» در ایران است.

این موضوع نتیجه سیاست های آمریکا است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نسبت به آن در کنگره آمریکا هشدار داد و گفت که در موضوع داعش، دشمنِ دشمن تو، دشمن تو هم است.»

از سوی دیگر به نظر می رسد که دولت آمریکا مفهوم مشترکی با دیگر کشورها در این زمینه ندارد. کشورهای مصر، عربستان سعودی و دیگر متحدان آمریکا در خلیج فارس با ترس و وحشت نظاره گر افزایش نفوذ ایران و گسترش هلال شیعی هستند.

این گزارش در ادامه می نویسد از همه بدتر آنجاست که پیشرفت و نفوذ نیروهای ایرانی در عراق با حمایت فعال آمریکا صورت می گیرد، موضوعی که به رهبری سلیمانی بر نیروهای عراقی، نیروهای شیعه و ایرانی حاضر در جنگ کنونی تکریت منجر شده است.

این در حالی است که سلیمانی از سوی واشنگتن مورد تحریم قرار گرفته بود و بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد حتی اجازه خارج شدن از ایران را نیز نداشت. اکنون اما وی در همه جای عراق است و نیروهایی که وی فرماندهی می کند، متحدان آمریکا در این منطقه هستند.

ژنرال آلن، مقام ارشد نظامی آمریکا روز چهارشنبه در این باره گفت: ایران داعش را به عنوان تهدید بزرگی علیه امنیت خود می بیند، و مانباید از اینکه پیشنهادهای در زمینه حمایت در جنگ علیه داعش دریافت کنیم، متعجب شویم.

اگرچه آلن، مستقیما همکاری با سردار سلیمانی را رد کرد اما ما به طور ویژه در حال کمک به آنها هستیم. جنگنده های آمریکا اهدافی را در این منطقه هدف قرار داده اند و به ارتقای نیروهای این منطقه کمک کردند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.642 seconds.