.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدی نژاد در فرودگاه آتاترک با چه کسی دیدار کرد؟
محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران که اخیرا سفری پر حاشیه به کشور ترکیه داشته،این بار با یک دیدار جنجالی در فرودگاه آتاترک خبرساز شد.دیداری که به هیئت مذاکره با بشار اسد رییس جمهور سوریه مربوط می شود.

به گزارش شمال نیوز، محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران که اخیرا سفری پر حاشیه به کشور ترکیه داشته،این بار با یک دیدار جنجالی در فرودگاه آتاترک خبرساز شد.دیداری که به هیئت مذاکره با بشار اسد رییس جمهور سوریه مربوط می شود.

به گزارش «سایت روز نو » هرچند تیم رسانه محمود احمدی نژاد تصاویری از این دیدار را منتشر و به اسم رییس هیئت مذاکره با بشار اسد اشاره کرده اند اما چیزی از جزییات این دیدار ننوشته اند.

در تازه ترین رویداد تصاویری از محمود احمدی نژاد در ترکیه منتشر شده که او با هیئت ترکیه ای که برای دیدار از بشار اسد رییس جمهور سوریه به این کشور سفر می کند،ملاقات کرده و احمدی نژاد از آنها برای سفر به ایران دعوت به عمل می آورد.

دیدار در لابی فرودگاه آتاترک

نکته قابل توجه در خصوص این دیدار این است که دیدار در فرودگاه آتاترک استانبول صورت گرفته آن هم در حالی که هیئت ترکیه ای آماده پرواز به سوریه برای دیدار با بشار اسد رییس جمهور این کشور می شد.هیئت ترکیه ای گفته اند دنبال راه حل های مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه و متعاقب آن بهبود روابط تیره دو کشور همسایه هستند.

هیئت ترکیه ای به احمدی نژاد چه گفت؟

دوغو پرینچک دبیرکل حزب وطن ترکیه به عنوان رییس این هیئت دیدار کننده با بشار اسد رییس جمهور سوریه به محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران گفت:ایران و ترکیه دوستی هزار ساله دارند با اشتراکات فرهنگی که همین مسئله دوستی و روابط ما را ناگسستنی می سازد.

او افزود:به لطف این دوستی تاریخی ایران و ترکیه تمام همت خود را به کار خواهیم بست تا صلح و آرامش را به منطقه بازگردانیم و روزی می رسد که ایران،ترکیه،عراق،سوریه و لبنان در کنار هم صلحی پایدار و آرامش را تجربه می کنند.

آقای پرینجک به احمدی نژاد وعده داد:مطمئن باش ایران و ترکیه در آینده نزدیک دوستی واقعی را تجربه خواهند کرد.

او همچنین به احمدی نژاد گفت که مردم در ترکیه او را دوست دارند.

به گزارش روزنو،محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران به رییس هیئت دیدار با بشار اسد گفت: ما در ترکیه احساس راحت بودن می کنیم.به نوعی خود را شهروند این کشور احساس می کنیم.قدرتهای باطل دوستی ما را نمی خواهند اما ما به روابط خود تعمیق خواهیم بخشید.

او افزود:ما در حقیقت یک ملت هستیم.ایران و ترکیه دست به دست هم خواهد داد و در کنار هم از پس همه مشکلات برخواهیم آمد.

احمدی نژاد تاکید کرد:قدرتهای باطل از توسعه و پیشرفت ما ناخشنود و ناراحت اند و نمی خواهند ما دو کشور همسایه به رشد و توسعه برسیم.اما ما راه خود را ادامه خواهیم داد.

او گفت:ولی ما به توسعه ترکیه افتخار می کنیم.

هنگامی که احمدی نژاد و پرینچک خود را برای گرفتن عکس آماده می کردند پرینچک گفت که این عکسها را در تهران به شما تحویل خواهیم داد.احمدی نژاد نیز پاسخ داد در روزهای آینده منتظر شما در تهران هستیم.

اما این تصاویر از آن حیث پربحث و جنجالی شد که مردم ترکیه برخلاف دولت خواستار بهبود روابط با سوریه و عدم مداخله در این کشور از سوی دولت هستند و امیدوارند این دیدار بتواند در حل مسالمت آمیز بحران سوریه موثر واقع شود.

رسانه های وابسته به حزب جمهوری خلق از این اتفاق استقبال کرده اند و ابراز امیدواری می کنند همکاری مشترک ایران و ترکیه به حل مسالمت آمیز بحران سوریه منجر شود.

غالب نقطه نظرات پیرامون این دیدار در رسانه ها این بود که دیدار فوق نقطه امیدی برای حل مشکل محسوب می شود.

امروزه مردم ترکیه به شدت از توسعه بحران سوریه به داخل مرزهای خود نگران هستند و فشارهای بسیاری به دولت این کشور برای حل مسالمت آمیز بحران وارد شده است.

کمال قلیچداراوغلو،رییس حزب جمهوری خلق ترکیه نیز پیش از این شخصا به دیدار بشار اسد در سوریه رفت و همواره در پارلمان به اردوغان بابت مداخله در امور سوریه تذکر داده است.

قلیچداراوغلو در این رابطه همواره می گوید "صلح برای همسایه،صلح برای کشور " و معتقد است مادام که بحران سوریه تداوم یابد منطقه روی آرامش به خود نخواهد دید.

از این رو امروزه هر تلاشی که برای حل بحران سوریه از سوی احزاب در ترکیه صورت بگیرد مورد تشویق مردم قرار می گیرد.

سفر محمود احمدی نژاد،رییس جمهور سابق ایران به ترکیه با حاشیه های بسیاری مواجه بود.او از یک سو مقابل مسجد جامع شهر بورسا که نماز جمعه را در آن به جا آورد با استقبال مردمی مواجه شد که از دو طرف دستهایش را گرفته و شکل صلیب ایجاد کردند،از سوی دیگر با نقدهای پسر جوانی در مقابل سالن همایش مواجه شد که هم می خواست بمب منفجر کند و هم کوله پشتی را به سمت احمدی نژاد نشانه برود.ضمن اینکه هنگام سخنرانی او درگیری هایی در داخل سالن بوجود آمد که در نظم برنامه اختلال ایجاد کرد.

محمود احمدی نژاد به دعوت موسسه وقف اربکان برای شرکت در مراسم چهارمین سالگرد نجم الدین اربکان،نخست وزیر اسبق ترکیه به این کشور سفر کرده بود.

اما در نهایت بمبی در کار نبود.بمبی که پسر جوان از آن صحبت می کرد صرفا چند قالب صابون بسته بندی شده بود که معلوم نبود با چه هدفی دست به این اقدام زده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.