.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ثبت ۲۱۰۰ تالاب در کنوانسیون رامسر/ ریزگردها نتیجه مدیریت نادرست

 مدیرآسیا و اقیانوسیه مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر گفت: دو هزار و ۱۰۰ تالاب در کنوانسیون رامسر ثبت شده است.

به گزارش مهر، لویانگ ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح ساختمان مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر افزود: ۴۴ سال پیش ۱۸ کشور جهان کنوانسیون رامسر را تشکیل دادند و اگر به متن کنوانسیون مراجعه کنیم، بسیاری از موضوعات محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: استفاده پایدار، معیشت پایدار، غذا و آب و مسائلی که برای بشریت مهم است در کنوانسیون مورد توجه قرار گرفته است.

تالابهای مهم دنیا شناسایی و مدیریت شوند

لو یانگ ادامه داد: دومین متنی که بسیار اهمیت دارد این است که تالابهای مهم دنیا شناسایی و مدیریت شود که می تواند بر زندگی افراد و محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گفته لو یانگ، تالابهایی که بین المللی ثبت می شوند و امروز بیش از دو هزار و ۱۰۰ تالاب با عنوان رامسر ثبت شده است.

مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر ادامه داد: سومین مسئله ای که در کنوانسیون مهم بوده، همکاری است و اگر تالابهای سالمی داشته باشیم می توانیم حیات و معاش را تامین کنیم و همکاری بین سازمانهای مختلف نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

وی افزود: این همکاریها در سطح ملی کافی نیست و باید در سطح بین المللی صورت گیرد زیرا تالابها بین دو یا چند کشور وجود دارد.

لو یانگ ادامه داد: به دلیل وجود تالابهای مشترک، کنوانسیون رامسر ساختاری را تحت عنوان ابتکارات منطقه ای ایجاد کرده تا کشورها دانش و همکاریهای خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: از رهبری سازمان محیط زیست برای تاسیس چنین مرکز منطقه ای و از کشورهای منطقه و مقامات محلی در این زمینه تقدیر می کنم.

لو یانگ بیان داشت: از زمانیکه این مرکز تاسیس شد فعالیتهای چشمگیر زیادی داشت و برگزاری نشست برای کشورهای عربی و اتحادیه عرب در مصر از جمله اقدامات بوده است.

مدیر آسیا و اقیانوسیه مکز منطقه ای کنوانسیون رامسر ادامه داد: از سال آینده نشستی برای کشورهای مرکز آسیا به محوریت کنوانسیون رامسر خواهیم داشت تا بتوانند تبادل و گفتگو داشته باشند.

ریزگردها ناشی از استفاده نادرست از منابع است

لو یانگ گفت: اگر تالابها را به درستی مدیریت نکنیم مشکلات دامنگیر ما می شود و گردو غبار و ریزگردها نتیجه استفاده نادرست از منابع است و با بتوانیم زمینه تبادل منطقه ای را بیشتر کنیم.

مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر با تقدیر از مردم رامسر، سازمان محیط زیست و سازمانهایی که برای توسعه مرکز کمک کردند اظهار امیدواری کرد تا برای توسعه مرکز اقدام داشته باشیم.

نقش مهم تالابها در زیست بوم ها/ علت پیدایش ریزگردها مشخص شود

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران نیز گفت: نقش تالابها در سطح دنیا در زمینه زیست بومهای مناطق مختلف حائز اهمیت است و نقش مهمی در زندگی و حکومتها دارد و کنوانسیون رامسر باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

وی ضمن توجه به مسائل اقتصادی تالابها، توجه به مسائل زیست محیطی و اجتماعی آن را بسیار مهم برشمرد و گفت: کنوانسیون رامسر امروز برای جهانیان اهمیت زیادی دارد زیرا امروز همه کشورهای دنیا در این کنوانسیون مشارکت دارند.

فلاح جلودار  بیان داشت: توجه به محیط زیست و تالابها در کشور بسیار بالا رفته است و یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس جمهوری توجه به تالابها بوده است.

وی به اولین جلسه برای محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور با حضور در این جلسه بر رفع موانع فراروی دریاچه ارومیه تاکید کردند و بودجه خوبی در این بخش قرار داده اند.

استاندار مازندران با تاکید بر توجه دولتهای عضو کنوانسیون رامسر به وظایف عمومی خودشان در راستای احیا و حفظ تالابها باید به نقش کشورها و تعامل بین آنها برای حفاظت از این اکوسیستم ها توجه داشته باشند.

پروژه ها پیوست زیست محیطی داشته باشند

وی خواستار توجه ویژه اعضای کنوانسیون به موضوع ریزگردها شد و گفت: این یک پدیده عادی و کوچک نیست که بتوان براحتی از کنار آن عبور کرد و علت و پیدایش از این ریزگردها که پدیده خانمانسوز برای غرب آسیا شده است باید بررسی شود.

فلاح جلودار ادامه داد: در استان مازندران ضمن حفظ و حراست از تالابهای طبیعی تلاش داریم نسبت به حفظ تالابهای مصنوعی و آب بندانها تلاش داشته باشیم و مردم نیز مشارکت وسیعی در این زمینه دارند.

وی با تاکید بر اینکه همه پروژه های استان باید پیوست زیست محیطی داشته باشند، خواستار توجه ویژه به حفظ تالابها شد.

حفاظت محیط مقدم بر زیست باشد

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران و قاضی ویژه حفاظت محیط زیست نیز گفت: حفاظت محیط بر زیست مقدم است و تا زمانکیه حفاظت محیط نباشد، زیست نیز نخواهد بود.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست حفاظت از زندگی است گفت: مردم جهان را در حفاظت از محیط زیست می توان به سه دسته تقسیم کرد که عده ای می دانند و در حفاظت از محیط زیست ضعیف هستند، از جمله دسته ها به شمار می روند.

وی تاکید کرد: اگر مدیریت در حفاظت محیط زیست را بر عهده نگیریم و در مدیریت از این عرصه باید از عاشقان این عرصه بهره برد.

حجت الاسلام تقوی فرد، استمرار کنوانسیون را مهمتر از تاسیس آن برشمرد و گفت: با توجه به تعداد زیادی از مردم آگاهی ندارند و تعدادی هم ناقص هستند نیاز به تفاهم بین بخش های مرتبط برای حفاظت از محیط زیست احساس می شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه مردم باید عاشقانه به حفاظت از محیط زیست بپردازند، عنوان کرد: حفاظت از محیط زیست نباید با ترس همراه باشد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.131 seconds.