.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
باغ عباس آباد بهشهر خانه تکانی می شود

مدیر پایگاه ثبت جهانی عباس آباد بهشهراز خانه تکانی باغ تاریخی ثبت جهانی عباس آباد بهشهربه مناسبت عید نوروز خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران عبدالوهاب موسوی نسب گفت : برای نخستین بار در این حرکت نمادین 530 هکتار از محوطه این باغ تاریخی با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای التپه و همچنین شرکت سبز گستر گردشگری از هر گونه آلاینده پاکسازی می شود.

وی گفت : این برنامه اگرچه در یک مقیاس و اندازه کوچک برگزار می شود اما معرف همکاری همجانبه همه آحاد مردم در بهره وری مناسب از ظرفیت های گردشگری در یک مجموعه خواهد بود .

موسوی نسب ابراز امیدواری کرد اینگونه فعالیت های جمعی هدفمند که با تعامل و همکاری و هماهنگی شورا ،دهیاری و پایگاه ثبت جهانی عباس آباد صورت می گیرد موجب افزایش گردشگر در مجموعه عباس آباد شده و سود حاصل از آن نیز در زندگی مردم روستای التپه تاثیرگذار باشد.

وی از امکان اقامت گردشگران در خانه های روستایی و سویت های مبله در روستای التپه اشاره کرد و گفت:خوشبختانه از این پس بازدیدکنندگان از این مجموعه تاریخی که قصد تمدد اعصاب در این باغ طبیعی و تاریخی را دارند مشکل اقامت نخواهند داشت

شایان ذکر است روستای التپه با 2هزار و 500 نفر جمعیت از روستاهایی است که به مجموعه تاریخی عباس آباد مرتبط بوده و حتی راه دسترسی به مجموعه از طریق عبور از این روستا امکان پذیر است.

استان مازندران دارای آثار تاریخی و گردشگری زیادی شامل بندپی بابل، منطقه شورچال گلوگاه، قلعه لاجیم در سوادکوه، چشمه عمارت بهشهر، برج آرامگاهی امامزاده طاهر مطهر کجور، قلعه ملک بهمن لاریجان، برجهای آهودشت و ... می باشد که همه ساله پذیرای هزاران علاقمند به آثار تاریخی و گردشگری از داخل و حتی خارج از کشور است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.