.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ادامه اختلافات در شورای شهر گرگان؛
اختیارات تفویض شده به شهردار گرگان پس گرفته شد
شمال نیوز: اعضای شورای شهر گرگان با رای اکثریت اختیارات تفویض شده به شهردار گرگان را پس گرفتند.

به گزارش شمال نیوز، اعضای شورای شهر گرگان که سال گذشته با اکثریت آراء اختیاراتی را به شهردار گرگان تفویض کرده بودند، شامگاه شنبه در یکصد‌و‌شصتمین جلسه علنی شورای شهر اختیارات تفویض شده را پس گرفتند.

با لغو این مصوبه از این پس شهردار گرگان باید برای اجرای بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های خود مصوبه شورای شهر را اخذ کند.

صحن رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه، صحنه بحث و درگیری‌های لفظی و مشاجره موافقان و مخالفان فعالیت شهردار گرگان بود که در پایان جلسه با رای اکثریت اختیارات تفویض شده به شهردار گرگان لغو شد.

در این جلسه مخالفان شهردار گرگان موضوع پایان حکم شهردار گرگان از ششم بهمن ماه  1393 را براساس نامه‌های وزارت کشور و غیرقانونی بودن ادامه فعالیت وی و حتی طرح سوال و استیضاح وی را در ادامه فعالیت مطرح می‌کردند اما موافقان شهردار نیز با ارائه پیگیری‌های انجام شده حکم شهردار را 4 ساله دانسته و مدیریت وی را قانونی می‌دانستند.

اختلافات و درگیری‌های بین اعضای شورا درباره این مسائل در برخی مواقع در صحن علنی به بحث‌های شخصی و مشاجره‌های لفظی می‌کشید که سبب تعجب بسیاری از مردم و خبرنگاران رسانه‌های گروهی شده بود.

از دیگر نکات جالب این جلسه در زمان رای‌گیری دوفوریت لغو اختیارات تفویض شده به شهردار گرگان بود که با توجه به ترک جلسه توسط موافقان شهردار، رئیس شورا قصد اعلام پایان جلسه و از رسمیت افتادن جلسه را داشت که با اصرار اعضای شورا و حضور دیگر اعضا، جلسه ادامه یافت.

این جلسه در حالی برگزار شد که جلسات شورا در چند هفته اخیر به علت همین اختلافات و حضور نداشتن رئیس و نائب رئیس برگزار نشده بود.


نامه ای از وزارت کشور به شورای شهر گرگان نرسیده است

رئیس شورای شهر گرگان گفت: قانون نحوه سوال از شهردار را مشخص کرده و ابتدا باید از سوی رئیس شورا به صورت شفاهی به شهردار اعلام شده و سپس به شهردار مهلت داد تا ایرادات را برطرف کند.

حسین ربیعی افزود: اگر تذکر شفاهی جوابگو نبود سوالات به صورت کتبی به شهردار داده شده و سپس استیضاح انجام می‌شود که هم‌اکنون سوالات به صورت شفاهی به شهردار داده شده و مهلت سه ماهه برای پاسخ دادن به این سوالات به وی داده شده است.

رئیس شورای شهر تصریح کرد: در تاریخ دوم بهمن ماه نامه‌ای از سوی وزارت کشور فرستاده شد که نامه به مسئولان بالا دست نیز ارسال شد.

ربیعی گفت: اما هم‌اکنون به نامه‌هایی اشاره می‌شود که تاکنون به شورای شهر نیامده است.

وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: اگر می‌خواهید شهردار را عوض کنید پس چرا طرح سوال می‌کنید؟ باید برای جایگاه شورا ارزش قائل شویم، جایگاه شورا باید قوی بماند اما قانون حق استیضاح را نیز داده است.


باید براساس منافع مردم تصمیم گیری شود

سید محمد قدس مفیدی دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه گفت: برای روشن شدن وضعیت خود به وزارت کشور مراجعه کردیم که نتیجه آن آن تعطیلی سه جلسه از شورا بود.

وی افزود: باید وضعیت شورای شهر و شهرداری نیز مشخص شود.

قدس مفیدی گفت: تعریف روشنی از مصوبه هیئت دولت نیست و هدف ما منافع مردم است و اگر به این نتیجه برسیم که بودن صادقلو به نفع مردم است ما هم قبول می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اما بحث این است که اگر می‌خواهید صادقلو شهردار باقی بماند باید رای‌گیری شود و موضوع ماندن یا نماندن شهردار نیست و نامه وزارت کشور شماره ثبت دارد و می‌توانید استعلام کنید.

قدس مفیدی خطاب به رئیس شورا گفت: وقتی جلسه‌ای تشکیل نمی‌شود ما هم طرح سوال خود را انجام می‌دهیم از این مرحله شد که به سمت و سوی دیگری رفتید و این جایگاه شورای شهر نیست که شهردار از جواب دادن به اعضاء استنکاف کند.

وی اظهار کرد: در نامه وزارت کشور به روشنی آمده است که مدت زمان کار شهردار یک سال است و پس از یک سال باید تعیین تکلیف شود.


شهردار گرگان از ششم بهمن ماه دیگر شهردار نیست

علی کلاتی دیگر عضو شورای شهر گرگان نیز با اشاره به تعطیلی سه هفته ای صحن علنی شورای شهر گفت: اگر قانون‌مداریم و دلمان برای مردم می‌سوزد 3جلسه از صحن علنی شورا را بی‌علت ترک نمی‌کردیم.

وی تصریح کرد: ما هم دلمان برای مردم می‌سوزد اما بی‌قانونی مسئله دیگری است و قانون شفاف و روشن است و به جز بحث استیضاح صادقلو از ششم بهمن ماه دیگر شهردار نیست.

کلاتی خطاب به رئیس شورا اظهار داشت: در تاریخ اول بهمن ماه امسال نامه‌ای نوشتم و در این مورد هشدار دادم اما شما قبول نکردید.

وی افزود: این از اختیارات اعضای شورای شهر است و باید در نخستین جلسه رای‌گیری برای ادامه کار شهردار و یا عدم آن انجام شود.

کلاتی همچنین با اشاره به نامه وزارت کشور گفت: در این نامه آمده است که حکم وی یکساله بوده است.

وی گفت: متاسفانه این افراد در حال فرصت سوزی هستند تا شهردار پروژه زیر گذر میدان مفتح را افتتاح کند و سپس به مباحث دیگر بپردازیم.

این عضو شورای شهر گرگان گفت: قانون شفاف و روشن است و تخلفاتی که از 6 بهمن ماه امسال صورت گرفته مهم و مسائل اجرایی، حقوقی، پرسنلی اداری که صورت گرفته است باید تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: با وجود جانبداری‌های مختلفی که وجود دارد شهردار دیگر نمی‌تواند در این جایگاه باشد.


مدیریت شورایی در شورای شهر گرگان وجود ندارد

زهرا نورا دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه گفت: هیچکدام نمی‌خواستیم مسئله به اینجا کشیده شود اما متاسفانه خیلی راحت مواردی در صحن شورا مطرح می‌شود که جنبه حقوقی دارد.

وی گفت: بیشترین مسئله‌ای که سبب شد کار به اینجا کشیده شود مدیریت بد رئیس شورا است و ما احترام گذاشتیم اما این رفتارها به معنای احترام نیست.

نورا با اشاره به توهین رئیس شورا به مخالفان شهردار اظهار داشت: درست و خدایی حرف بزنید و کار امروز را به فردا نیندازید و بگذارید همه بدانند و آنان هم باید ثابت کنند چه منافعی از ما در خطر است.

وی تاکید کرد: در صحن شورا که مقدس است به ما توهین می‌کنند و می‌گویند منافع شما در خطر است، آنچه شورا را به اینجا کشانده مدیریت بد است.

نورا افزود: برای مشخص کردن وضعیت از 6 بهمن ماه در شهر گرگان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر وزارت کشور باید تعیین تکلیف کند که کرده است.

وی تاکید کرد: ما به دنبال منافع مردم هستیم و مردم هم باید قضاوت کنند.


نامه وزارت کشور درباره وضعیت شهردار دریافت شده است

محمد رضا سبطی دیگر عضو شورای شهر و منشی اول شورا نیز گفت: نامه وزارت کشور با امضای هوشنگ خندان دل معاون وزیر کشور به دست ما رسیده است.

وی افزود: در تاریخ 13 بهمن ماه امسال نامه‌ای داده شده که از تاریخ ششم بهمن ماه مهلت شهردار گرگان منقضی شده و به منظور جلوگیری از هر گونه مشکل در روند اداره امور شهر و شهرداری و تمدید مجوز خدمت شهردار در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

سبطی افزود: حدود 40 مورد مصادیق مختلف برای طرح سوال و استیضاح از شهردار گرگان وجود دارد اما اجازه این کار داده نمی‌شود.


اعضای شورای شهر استعفا بدهند بهتر است

از نکات جالب این جلسه می توان به سخنرانی کوتاه ابراهیم جرجانی اشاره کرد که وی نیز با اشاره به انتقادها از عملکرد شهردار گرگان گفت: به علت هماهنگ نبودن شهردار با شورای شهر و مهم نبودن نظرات اعضای شورا برای شهردار به زودی استعفای خود را اعلام خواهم کرد.

جرجانی همچنین خواستار استعفای این 9 نفر عضو شورا شد و گفت: متاسفانه بسیاری از طرح‌ها بدون نظر شورای شهر در شهر گرگان در حال اجراست اما هیچ کدام از اعضای شورا از آن خبری ندارند.


با همدلی می‌توان شهری متفاوت ساخت

یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان گفت: ما اعضای شورای شهر می‌توانیم در کنار یکدیگر و با همدلی شهری متفاوت بسازیم.

علی اصغر یوسفی هم درنطق پیش از دستور خود در این جلسه شورا اظهار داشت: امروز در مرحله‌ای قرار گرفته‌ایم که باید تصمیماتی شایسته و مفید را برای شهرمان اتخاذ کنیم و این امر جز با همدلی اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: باید نقاط ضعف همدیگر را کمرنگ‌تر و نقاط قوت همدیگر را پررنگ‌تر ببینیم و حول محور شهر گرگان جمع شده و با هم یک‌دل، یکرنگ و یک‌صدا برای آینده شهر و فرزندانمان بیاندیشیم و تصمیم بگیریم.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: باید فکرها، اندیشه‌ها و قلب‌هایمان را برای رشد، توسعه شهرمان به یکدیگر نزدیک کنیم.

وی افزود: اینها میسر نمی‌شود مگر اینکه در فرصت باقی مانده با تعاملات هر چه بیشتر بین اعضای شورای شهر و شهرداری و دیگر مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی، گام‌های موثری در برنامه‌ریزی و تصویب بودجه سال 1394 برداریم و با همبستگی و همدلی در کنار یکدیگر و مردم شهرمان، به استقبال سال نو و برنامه‌های آینده‌ساز برویم./ تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مقیم 11 اسفند 1393
کلاتی وجرجانی معادلات شان بهم خورده باوجود شهردارسالم ودرستکارو کاربلداینوبدانید مردم این شهردارراخیلی دوست دارندودرباره شما قضاوت خواهندکردمردم ازشماها بیشتربرامورات شهرشان واقف هستند من که مقیم گرگان هستم هرازگاهی به ولایت خودم برای دیدوبازدید میروم گرگان خیلی زیباتراست اینقدرانبوه سازان راحمایت نکنید وعوام فریب نباشید مردم خوب شمارامی شناسندکه ازهیچی به همه چیز رسیدید.
م 11 اسفند 1393
جدیدا گگان خیلی حاشیه دار شد
نا شناس 11 اسفند 1393
دوستان عزیز شورای شهر تا حالا ندیده بودن میتوان یک پل زیر گدر را طی 7 ماه ساخت و افتتاح کرد تا حالا ندیده بودن که کسی رو یرای استخدام و ... از دوستان و بستگان به شهردار معرفی کنند و اون.قت شهردار بگوید نمیشه. تا حالا ندیده بودن یک شهردار بین مردم اینقدر محبوب و دوست داشتنی باشه. تا حالا این همه حجم کار انجام شده و طرح های خوب به چشم ندیده بودن. تا حالا شهرداری به صلابت صادقلو جلوی رانت ایشان قد علم نکرده بود. شورا در تنگنا بگذارد ولی مردم شهردار شهرشان را ذوست دارن و این داستانا رو می بینن میگفتن شورا یعنی دست انداز یعنی رانت یعنی منافع شخصی یعنی به فکر شهر نبوذن
مصطفی 11 اسفند 1393
درود بر صادقلو متاسفیم از این شورا
مقیم 12 اسفند 1393
چرا مطلبی راکه دل مردم است راچاپ نمیکنید معلوم که شمال نیوزهم..
جانباز گرگانی 13 اسفند 1393
شهردار قهرمان کارت را ادامه بده به تعدادی از اعضای شورای شهر که تماما توجه نکن ان دسته از اعضاءکه با شما همراه و موافق عملکد شما میباشند منتخبان واقعی مردم شهید پرور گرگان هستند
مقیم 13 اسفند 1393
چرا نظرات معقول مارا نمایش نمی دهید نکنه انبوه سازان شماراهم...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.171 seconds.