.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشنده‌ترین سرطان در بین مردان ایرانی
یک فوق‌تخصص خون و سرطان، سرطان پروستات را کشنده‌ترین سرطان در مردان عنوان کرد.

 شمال نیوز: یک فوق‌تخصص خون و سرطان، سرطان پروستات را کشنده‌ترین سرطان در مردان عنوان کرد.

دکتر مهرداد پاینده سرطان پروستات را شایع‌ترین سرطان در مردان پس از سرطان پوست عنوان کرد و افزود: این سرطان همچنین کشنده‌ترین سرطان در مردان بعد از سرطان ریه است.

پاینده تصریح کرد: متاسفانه سالانه 250 هزار نفر در دنیا به این سرطان مبتلا می‌شوند و 40 هزار نفر نیز سالانه جان خود را بر اثر ابتلا به این سرطان از دست می‌دهند که عمده آنها را افراد مسن تشکیل می‌دهند.

این فوق‌ تخصص خون و سرطان سن بالای 65 سال، رژیم‌غذایی با چربی‌بالا و گوشت‌ قرمز و سابقه‌ خانوادگی را از جمله عوامل زمینه‌ساز ابتلا به این نوع سرطان عنوان کرد.

پاینده در ادامه به بیماری بزرگی‌ پروستات اشاره کرد و افزود: 80 تا 90 درصد مردان بالای 55 تا 65 سال بزرگی‌ پروستات را تجربه می‌کنند، اما این بیماری ربطی به سرطان پروستات نداشته و جزو فاکتورهای زمینه‌ساز آن نیز محسوب نمی‌شود.

وی سرطان پروستات را سرطانی بی‌علامت دانست که تا مرحله بروز عوارض اصلی بیماری پیش‌ رفته و علامتی از خود نشان نمی‌دهد.

این عضو هیات‌علمی دانشگاه علو‌م‌ پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه بر همین اساس بیشتر بیماران در مرحله پیشرفته که سرطان متاستاز کرده و درگیری استخوانی و احشایی ایجاد می‌کند، تشخیص داده می‌شوند. توصیه می‌شود تمامی مردان بالای 55 سال بصورت هر شش‌ ماه یا سالانه تست PSA که تست اولیه تشخیص این سرطان است را انجام دهند.

به گفته این فوق‌ تخصص خون و سرطان در صورت تشخیص زودهنگام این بیماری می‌توان از درمان‌های نگهدارنده و کنترل‌کننده استفاده کرده و روند بیماری را تا حدی کند کرد.

وی با بیان اینکه در بیشتر موارد درمان سرطان‌ پروستات از درمان‌های هورمونی به مدت سه تا پنج سال تجویز می‌شود، گفت: این هورمون ‌درمانی بسته به شرایط جسمی فرد، سن ابتلا و بیماری‌های دیگر فرد می‌تواند از چند ماه تا چند سال ادامه یابد.

پاینده تصریح کرد: متاسفانه ابتلا به سرطان پروستات در سنین جوانی به شکل تهاجمی‌تری بروز پیدا کرده و در مدت کوتاهی عوارض خود را نشان می‌دهد. /250ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.488 seconds.