.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
غمبارترین وداع درسیمرغ ؛
مادر سیمرغ ایران آرام گرفت + تصاویرتشییع
شمال نیوز:محبوبیت و عزت حاجیه خانم "سیلاخوری" در ساده‌زیستی، بی‌تکلفی، صبوری و مهربانی زبانزد خاص و عام بود تا جایی‌ که منزل ایشان به محل ‌دل‌گویه‌ها و درددل‌های مردم تبدیل شده بود و اوج بزرگ‌منشی و وقارش تا بدان‌جا بود که...
مادر سیمرغ ایران آرام گرفت + تصاویرتشییع

شمال نیوز:پیکر حاجیه خانم فاطمه سیلاخوری مادر سرلشکر شهید خلبان احمد کشوری و شهید محمد کشوری که شامگاه پنج‌شنبه ندای حق را لبیک گفت، پیش از ظهر امروز در شهر کیاکلای شهرستان سیمرغ از منزل ایشان تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان در جوار فرزند شهیدش "محمد" به خاک سپرده شد.

مادر سیمرغ آسمان ایران بر فراز دستان مردم مازندران و نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران بدرقه شد.

گذشته از حضور مسئولان کشور، استاندار، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری و مدیران ارشد استان و شهرستان‌های مازندران، حضور مردم شهرستان سیمرغ در مراسم تشییع تا خاکسپاری مرحومه، چشمگیر بود و در هر کوی و برزن، خیل جمعیت به دسته تشییع‌کنندگان افزوده می‌شد و خرد و کلان، پیر و جوان برای وداع با مادر سیمرغ همراه شدند و کیاکلا یکسره دعای "خدا به همراه مادرم" سرداد.

محبوبیت و عزت حاجیه خانم "سیلاخوری" در ساده‌زیستی، بی‌تکلفی، صبوری و مهربانی زبانزد خاص و عام بود تا جایی‌ که منزل ایشان به محل ‌دل‌گویه‌ها و درددل‌های مردم تبدیل شده بود و اوج بزرگ‌منشی و وقارش تا بدان‌جا بود که حتی مدیران ارشد کشور را هم به سادگی در منزلش می‌پذیرفت و یاور معنوی همه طیف‌های جامعه بود.

بخشی از سخنان مردم و مسئولان در مورد ویژگی‌های حاجیه خانم سیلاخوری:

"اشرف کشوری" خواهر شهیدان کشوری به خبرنگار فارس گفت: وجود مادر پربرکت و برای مردم کیاکلا یک تکیه‌گاه بود و دل‌مان نمی‌آید به دست خاک بسپاریمش.

وی گفت: آخرین وصایای مادر، اتحاد و همدلی و تاکید بر خرید اجناس ایرانی بود.

 *منزل مادر شهیدان کشوری،محل یقین بود

امام جمعه کیاکلای سیمرغ، مادر سیمرغ آسمان ایران را مادری نامید که با محبتش ایثار و با قاطعیتش اطاعت از رهبری را به ما آموخت.

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی اظهار کرد: مدت 12 سال است که امامت جمعه کیاکلا را برعهده دارم و بخش کیاکلا به لطف حضور مهربان ایشان به شهرستان سیمرغ تبدیل شد.

وی با بیان اینکه منزل حاجیه خانم، محل یقین بود نه وسوسه، تصریح کرد: سیمرغ برای چنین شخصیتی مکان کوچکی بود ولی بنا به وصیت احمد شهید در این شهرستان ماندگار شد و در خانه‌اش به روی همه بازماند.

فرماندار شهرستان سیمرغ نیز با بیان اینکه حاجیه خانم سیلاخوری، شخصیتی متدین و مقید بود، تصریح کرد: ایشان مدیریت قوی بر مجموعه شهری و مدیران داشت و همیشه تاکید داشت که از برکت شهیدانش در حمایت از شهرستان و پیش‌برد برنامه‌های توسعه سیمرغ استفاده کنیم.

علی‌اصغر میرزایی بیان کرد: مادر سیمرغ همیشه دغدغه مردم را داشت و با اندک حقوق بازنشستگی در امور خیر پیشتاز بود و نصیحت همیشگی‌اش خدمت دلسوزانه به مردم بود.

وی افزود: آخرین یادگاری وی، موافقت معاونت راهبردی وزارت راه و شهرسازی برای چهارخطه کردن جاده کیاکلا به جویبار با توصیه حاجیه خانم است که در بودجه سال 94 دولت آمده و انشا‌الله به تصویب مجلس می‌رسد.

*سکوت بردبار مادر معنوی سیمرغ

مسعود آب‌آذری عضو شورای شهر کیاکلا گفت: مادر شهیدان کشوری، مادر آسمان و زمین و ملت ایران و همه زندگیش همچون فرزندان شهیدش ساده و بی‌پیرایه بود.

وی اسطوره زهد و بی‌تکلفی بود و همیشه پای درد‌دل مردم این دیار می‌نشست و همین است که مردم مازندران و سیمرغ ،داغدار سنگ صبور خود شده‌اند.

آب‌آذری گفت: وی دردهای بسیار بر دل داشت ولی زینب‌وار سکوت کرد و زیست.

*سیمرغ بی‌مادر شد

ولی مردم سیمرغ همه یک کلام را به فارس گفتند و نیازی برای نگارش طولانی روایت غم از دست دادن مادر معنوی کیاکلا نیست.

اینکه حاجیه خانم مرحوم "فاطمه سیلاخوری" مادر سیمرغ بود و جوانان این شهر اینک،خود را بی‌مادر دانستند و گفتند که دست خیر ایشان و معنویتش تاثیر بسیاری بر آنان داشت و اینک رسم زمانه، مادر پیر و تکیه‌گاه آنان را در سن 82 سالگی از آنان گرفت و در خوابی ابدی رهسپار دیار باقی کرد.

روحش شاد و راهش پررهرو باد./ فارس





ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.557 seconds.