.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلاش برای بازسازی و احیای احمدی‌نژاد سال 84
دمیدن احمدی‌نژاد در شیپور بازگشت به پاستور
شمال نیوز: رفتار رئیس جمهور سابق ایران در فضای سیاسی بیانگر این معناست که احمدی نژاد به دنبال بازگشت صحنه سیاسی کشور است.

شمال نیوز: مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری کسی که در جلسات خصوصی، احمدی نژاد را « محمود» خطاب می‌کند در گفت‌وگویی تلویزیونی صریحا اعلام کرد که به احمدی‌نژاد می‌آید که قصد بازگشت به سیاست را داشته باشد و از دهه فجر نیز با سخنرانی‌های خود فعالیت‌های سیاسی را آغاز کرده است.

تقریبا همه بعد از روی کارآمدن حسن روحانی، در انتظار بازگشت احمدی نژاد به صحنه سیاسی کشور بودند. کسانی که از طی 8 سال گذشته شخصیت احمدی نژاد را شناخته بودند به خوبی می‌دانستند که رئیس جمهور سابق ایران اهل نشستن در کنج خلوت و اداره یک دانشگاه نیست یا به زبان ساده تر احمدی نژاد اهل سکوت نیست. حالا بعد از گذشت بیش از 18 ماه از عمر دولت یازدهم، احمدی نژاد در شیپور بازگشت خود دمیده است.

رئیس دولت‌های نهم و دهم برای بازگشت اما استراتژی جالب را در دستور کار خود قرار داده است. احمدی نژادی که در آغاز دولت نهم، سفرهای استانی را دردستور کار خود قرار داد و تقریبا به تمام ایران سفر کرد و به خاطر همین معنا اعتقاد دارد که تنها کسی که به کل ایران سفر کرده است، همین دستور کار را نیز برای بعد از دوران ریاست جمهوری خود یا همان دوران بازگشت در دستور کار قرار داده است.

مردم بسیاری از شهرهای کوچک ایران به دلیل همین سفرها و دیدن احمدی نژاد از نزدیک، طرفدار رئیس سابق جمهور بودند و این طرفداری تقریبا تا سال پایانی دوران ریاست محمود احمدی نژاد ادامه داشت. شهردار سابق تهران، به خوبی می‌‍‌داند که رای تهران و استان‌های بزرگ به رقبای او اختصاص دارد همانطور که در سال 88 و در اوج رقابت‌های انتخاباتی، احمدی نژاد رقابت را در تهران به رقیب واگذار کرد. به خاطر همین او بازگشت به قدرت را در رای شهرستان‌ها می‌داند و اعتقاد دارد که از این طریق می‌تواند مسیر بازگشت را برای خود قراهم کند.

سفر استانی احمدی نژاد به تبریز و قم به عنوان دو شهر مهم کشور که یکی نماد قومیت و دیگری نماد مذهب در ایران است خود بیانگر همین معناست. رئیس جمهور سابق ایران به سفر به این دو شهر گرچه در قالب برگزاری مراسم ختمی برای درگذشت مادرش صورت گرفت اما یک احتمال سیاسی را می توان در این امر دید که وی می‌خواست میزان نفوذش در جامعه را مورد سنجش قرار دهد و ببینید که آیا تئوری‌هایش برای بازگشت جواب خواهد داد یا خبر؟

احمدی نژاد در جریان این سفرها یک هدف دیگر را نیز در دستور کار خود قرار داده است و آنهم این که او سعی می‌کند چهره‌های شناخته شده شهرهای بزرگ و کوچک را راضی به حضور در انتخابات مجلس در لوای لیست‌های منتسب به او کند. رئیس سابق دولت می‌خواهد، افراد نزدیک به خود از شهرستان‌ها راهی پارلمان کند.

قشر مذهبی ایران دیگر هدف احمدی نژاد است. احمدی نژاد در این سفرها و دیدارهای خود، مسجد را به عنوان محل سخنرانی خود انتخاب کرده است. او حتی در تهران نیز به شهر ری و یک مسجد رفت و در مورد 22 بهمن سخن گفت و اینگونه سکوت خود را شکست. احمدی نژاد سخت به دنبال احیای چهره خود نزد قشر مذهبی ایران است. این طبقه اجتماعی ایران حامی ترین اصلی محمود احمدی نژاد در انتخابات 84 و 88 بود. هنوز بسیاری نذر و نیازهای طرفداران احمدی نژاد برای پیروزی او در انتخابات‌ها را فراموش نکرده‌اند. مذهبی‌ها اما بعد از نزدیکی احمدی نژاد به مشایی از او فاصله گرفتند و حتی شدیدترین انتقادها را نسبت به او داشتند. نمونه بارز آن سخنان تند دو مداح معروف تهران یعنی منصور ارضی و سعید حدادیان در مورد رابطه مشایی و احمدی نژاد بود.

احمدی نژاد برای بازگشت احتیاج به رای این طبقه دارد و سعی می‌کند با استفاده با ادبیات خاص و حضور در مکان‌ها مذهبی چهره خود را نزد آنها بازسازی کند.

احمدی نژاد و طرفدارنش اعتقاد دارند که او یک تئورسین بین المللی است و کسی که در زمینه روابط بین الملل دارای نظریه‌های مختلفی است و نباید این سرمایه را به راحتی از دست داد. همین اعتقاد باعث شده است که آنها سفرهای خارجی را نیز در دستور کار خود قرار دهند. سفر به ترکیه اولین گام اجرای این راهبرد سیاسی است. آنها با این سفرها دو هدف را با یک تیر می‌زنند. اولین آنها اینکه نام احمدی نژاد بازهم به رسانه‌های خارجی باز می‌شود و ثانیا او می‌تواند در این سفرها از نظریات تازه خود در زمینه مدیریت جهان رونمایی کند.

در جریان سفر ترکیه اما یک اتفاق جالب افتاد که حکایت از قطعی از بازگشت احمدی نژاد دارد. رئیس جمهور سابق زمانی که در قدرت بود در سفرها همیشه مشایی، بقایی و نزدیکان این دو را با خود همراه می‌‍کرد اما بعد از روی برگردان طرفدارن پروپاقرص او به خاطر همین همراهی‌ها، او تصمیم گرفت در ظاهر هم که شده از این افراد فاصله بگیرد و در جریان سفر به ترکیه کسانی را با خود همراه کند که در سال 84 هم همراه با او بودند. در سفر سه روزه احمدی‌نژاد به ترکیه‌، ثمره هاشمی‌، الهام‌، میرتاج الدینی‌، حجت‌الاسلام بهرامی، امیدی‌، تمدن و شمقدری وی را همراهی می‌کنند.

چیدن همین پازل‌ها کنار هم نشان می‌دهد که احمدی نژاد سودای برگشت به سیاست را دارد اما به نظر می‌رسد همانطور که روح الله حسینیان بعد از دیدار با احمدی نژاد اعلام کرد، او قصد حضور در انتخابات مجلس را ندارد بلکه می‌خواهد چهره‌های نزدیک به او راهی پارلمان شوند. آنطور که از شواهد پیداست احمدی نژاد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 96 آماده می‌کند.

اصول گرایان چشم به راه تغییر

اصول گرایان نیز در این میان نیم نگاهی به حضور احمدی نژاد در صحنه سیاست کشور دارند و بیشتر از تمام جریان‌های سیاسی کشور رفتار او را رصد می‌کنند. جریان راست ایران هنوز منتظر چراغ سبز احمدی نژاد است تا آغوشش را برای رئیس جمهور سابق ایران باز کند. اصول گرایان به خوبی می‌دانند که میزان رای احمدی نژاد می تواند بیشتر از برخی نامزدهای مورد نظر آنان برای انتخابات ریاست جمهوری آتی باشد به خاطر همین سعی می‌کنند از این پتانسیل احمدی نژاد برای انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری آینده استفاده کنند. جدایی احمدی نژاد از مشایی و زدودن ابهامات درخصوص پایبندی اش به ولایت فقیه که در نتیجه یازده روز خانه نشینی ایجاد شد را می توان مهم ترین شروط، دو طرفه شدن اتوبان رابطه احمدی نژاد و اصول گرایان دانست .

محمدرضا باهنر چهره شناخته شده جریان راست ایران با تاکید بر جایگاه اجتماعی احمدی نژاد می‌گوید:«وضعیت احمدی‌نژاد در فضای عمومی کشور روبه رشد است و دارد بالا می‌آید. » پایگاه اجتماعی رئیس جمهور سابق باعث شده است اصول گرایان سعی کنند اشتباهات رئیس دولت‌های نهم و دهم را فراموش کنند و همچون اوایل دهه 80، احمدی نژاد را به زیر چتر اصول گرایی بیاورند. نکته جالب اما در این میان رفتار جبهه پایداری با محمود احمدی نژاد است. دوستان سابق رئیس دولت نهم و دهم، این روزها بیش از هر کسی دیگری بر جدایی خود با احمدی نژاد تاکید می‌کنند و می‌گویند اگر او تغییر نکند در هیچ انتخاباتی به او رای نخواهند داد. شاید به زبان ساده می‌توان گفت که اصول گرایان و اعضای جبهه پایداری در انتظار تغییر احمدی نژاد هستند. گرچه تاکتیک دوری پایداری ها از احمدی نژاد مدتهاست از سوی آنها دنبال می شود اما در عمل احمدی نژاد هنوز هم همراهانی پروپاقرص از جنس پایداری ها در بین اصولگرایان دارند و بی شک یک کانال بازگشت او به میان اصولگرایان از مسیر همین پایداری هایی می گذرد که شرط و شروط حمایت از احمدی نژاد در سال 96 را هم اعلام می کنند.

با این وجود اصول گرایان این روزها تمام عزم خود را برای وحدت جمع کرده‌اند. آنها برای اینکه بتوانند کرسی‌های مجلس دهم را در اختیار خود بگیرند سعی می‌کنند عبای وحدت خود را به قدرت گسترده کنند که تمام جریان‌های نزدیک و دور در زیر آن جمع شوند. شاید در آینده‌ای نه چندان دور شاهد هم نشینی جبهه پایداری، احمدی نژاد و راست‌های سنتی در کنار یکدیگر باشیم.

مصطفی داننده


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 اسفند 1393
ایشان نیاز به دمیدن ندارد. زنده باد بهار
نا شناس 10 اسفند 1393
واقعا کسی هم پیدا میشه بهش رای بده؟؟؟اگه کسی هست دلایلشو بگه ممنون میشم
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 11 اسفند 1393
رای میدیم اون هم با جان ودل بخاطر اینکه حامی واقعی محرومان است
نا شناس 10 اسفند 1393
با اینهمه بی احترامی به رهبر او را تائید می کنند؟
رضا از بابل 10 اسفند 1393
سلام دوستان:شاید بهتره اینطوری شروع کنم که بگم جناب اقای دکتر احمدی نژاد خواهشا اگر ملت و وطن خودتونو دوست دارید شما رو به خدا دیگه تشریف نیارید ولی اگه نخواستید گوش بفرمایید هر انچه در مدت ریاست خود در گذشته انجام دادید در اینده انجام نده وهر انچه انجام ندادید را انجام ده
مازنی با غیرت ومسلمان 10 اسفند 1393
همه ای اینها حرف حرف پوچ و تو خالی آمدند کاری نیست ماند ورای آوردند مهم هست هر چه خدا بخواهد همان خواهد شد در صورتی فقط مردم و انقلاب وکشور ایران در نظر گرفته شود نه فساد مالی هر کس برای خودش پول پارو کند به امید خدا امیدوارم درج کنید که حرف مردم این است .
آریا 10 اسفند 1393
خدا نکند که بیاید، اما امان از روزی که بیاید، دعا می کنیم که نیاید اما اگر خواست که بیاید،مردم نخواهند گذاشت که بیاید.
هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستانی 10 اسفند 1393
بقیه مردم نا مسلمان وغیر مذهبی هستند فقط یک قشر مردم مذهبی هستن آخه چرا این حرف میزنید خدا رادر نظر بگیرد هر کسی احمدی نژاده وفسادمالی دارند قبول دارند مابقیه غیر مذهبی هستند اگر حراسی ندارید درج کنید اقای رمدانی و همکارانتان درج کنید هر حرفی به مجاز شمال روز خوش اید درج می شود در صورتی خبرنگاران بی طرف هستند ولی درج مطلب شما خوش آمد یا نیامد دارد
مسی 10 اسفند 1393
زنده باد احمدی نژاد حامی ملت مظلوم ایران
بهی 10 اسفند 1393
زنده باد دکتر احمدی نژاد دوست داریم .
علی 10 اسفند 1393
اگر شورای نگهبان ایشان را تایید کند بنده و اطرافیانم مانده اعتقادی که به جمهوری اسلامی داریم از دست میدهیم وکاملا بی اعتماد خواهیم شد. درود بر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران
اصولگرا 10 اسفند 1393
اینقدر از این مملکت خراب کن مفسد اقتصادی و ضد ولایت مطلب نزن
ناشناس 10 اسفند 1393
بیاد که کشور ما را 200 سال دیگه عقب بندازه
پاسخ ها به این نظر
مشترک مورد نظر 10 اسفند 1393
آهای ناشناس.. اینهمه طرح پژوهشی و عمرانی تو حوزه های مختلف که این دولت پز افتتاح و بهره برداریشون رو میده نیاز به اقلاً 4-5 سال کار زیربنایی داره که با احتساب 2 سال از عمر دولت تدبیر و امید میشه 2 سال تو دولت عدالت که آغازگر این پروژه ها بوده.یعنی میخواسته مملکت جلو بره.. نه عقب.. آره....
سروش 10 اسفند 1393
عموم ملت ایران احمدی نزاد را دوست دارند چون ایشان به اندازه تمام دولت های بعد از انقلاب برای کشور کار کرد . حامی مظلومان بود مبارز با رانت خوران بود و ندای عدالت طلبی که ندای انقلاب بود را به منصه ی ظهور رساند زنده باد عدالت زنده باد احمدی نژاد
نا شناس 10 اسفند 1393
اخه ملتو چی فرض کرده .
نا شناس 10 اسفند 1393
امیر کبیر زمان برگرد زودی برگرد به بالاتریم مقام ایران
نا شناس 9 اسفند 1393
بیاید و باز با دنیا بجنگد همه دنیا بشن دشمن ایران! بیاد تا فاز جدید اختلاس ها کلنگ زنی شود ؟ بیاد تا بازم استخدامی های الکی راه بندازه تا دارو دسته خودش رو ...
خدا کنه که نیاد
محمد علی 9 اسفند 1393
اقای دکتر من واقعا دوستت دارم انشااله که سالم باشین
- 9 اسفند 1393
احمدي نزادبه تنهايي خراب نكرد چندين يار وياور داشت كه اورا قهرمان ميناميدند دست در دست هم 200سال عقب انداخته اند
علی 9 اسفند 1393
تنها رییس جمهوری که توانست در دوران ریاست ، بین مسئولین اختلاف بیندازد آقای احمدی نژاد بود آفرین بر او
حسن 9 اسفند 1393
با آمدن احمدی نژاد، زودتر از همه دشمن خوشحال خواهد شد
آ
جلال حسنی 9 اسفند 1393
آقای رمدانی ، من فرزند شهید هستم ، تو را به خدا اسم آقای احمدی نژاد را نیارید ، چون این آقا باعث شد که بین مردم و مسئولین فاصله بیفتد
پاسخ ها به این نظر
فرزند شهید 11 اسفند 1393
بخاطر مسائل سیاسی و حزبی کتمان حقیقت نکن که در سرای باقی شرمسار خواهی شد پیش بندگان خاص خدا ، دولت احمدی نژاد بیشترین حمایت ها را از خانواده معظم شهدا و فرزندان شهدا داشت در تمام زمینه ها .
سید رضا 9 اسفند 1393
فقط احمدی نژاد این دولت فقط گرانی و حاشیه
صادق از ساری 10 اسفند 1393
درود بر دکتر احمدی نزاد ریس جمهور محبوب قلبها هرجه بگذرد شایستگی او بیشتر ثابت میشود
تقصیر ز احمدی نژاد است !

حال من اگر کمی خراب است/
تقصیر ز احمدی نژاد است

در زیر درختِ سیب، رِندی/
سیبی به سرش خورد و فغان کرد
گر جاذبه ی زمین زیاد است/
تقصیر ز احمدی نژاد است

در راه شنیدم کودکی گفت/
زنگی زده و فرار کرده
گر زنگ زده و فرار کرده است/
تقصیر ز احمدی نژاد است

استاد به من نمره نداده/
مشروطم و بدبخت زمانه
گر بار دگر نمره نگیرم/
تقصیر ز احمدی نژاد است

مشتقِ n ام ز تابع فرد/
انتگرال ایکس رادیکال صد
گر این ها به دردمان نخورده است/
تقصیر ز احمدی نژاد است

گر کلیدِ خان تقلبی بود/
صد روزه ی او تخیلی بود
اصلا ز قصور وی نباشد/
تقصیر ز احمدی نژاد است

تدبیر نموده اند بزرگان/
بر شیب ملایم گرانی
گر شیب گراییده به تندی/
تقصیر ز احمدی نژاد است

در شهر فلان ، فلان طبیب است/
آنجا به فلان صفت شهیر است
گر پول ویزیت او گران است/
تقصیر ز احمدی نژاد است

اینها همه یک طرف و آن ور/
این شیوه ی شعر گفتن من
گر شعر منم چپر چلاق است/
تقصیر ز احمدی نژاد است

یک جمله خلاصه گویم و بس/
از روز اذل تا به قیامت
بر دوش بشر هرچه گناه است/
تقصیر ز احمدی نژاد است
ضامنی 10 اسفند 1393
آقای آریا ما عشق احمدی نژادیم ومطمئن باش ما ضعفا همیشه یار ویاور،یاورمان هستیم.
احمدی نژاد ما منتظریم.
نا شناس 10 اسفند 1393
از همین الان ترسیدین. ترسوها
وحید 10 اسفند 1393
احمدی نژاداگه بیادمن مطمئنا بهش رای نمیدم ولی میخام بگم بایدانصاف رو هم رعایت کردایشون کارهای خوب هم داشتن همه کاراش بدنبود
کامل 10 اسفند 1393
مثل تو لنگه ای دیگر نیست شک نداریم 20 م رای داری
رهگذر 10 اسفند 1393
واقعا جای تاسف که کمی عجولانه تصمیم می گیریم و قدمهای ما جلوتر از ولایت فقیه است اولا احمدی نژاد معصوم نیست و ثانیا یعنی همه میفهمن اما رهبری متوجه نیست که ایشان را در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دادند بابا انقدر بر طبل منافع سیاسی و حزبی نکوبین بنده نه شخص پرستم نه جناحی ولی میگم تا علم و آگاهی ما نسبت به موضوعات با همه جوانبش نیست صریحا فتوا و نظر ندیم و کمی تعقل و فکر کنیم حالا هر دولتی هست و میاد چه چپ یا راست اصلاح طلب اوصولگرا و هر ریس جمهوری که از دست رهبری تنفیذ میشه
تمام کلماتی که گفته میشه جواب اخروی دارد چه خوب چه بد
نا شناس 10 اسفند 1393
اسراییل خیلی زورش گرفته مذاکرات شاید به نفع ایران باشه
علی محمد 10 اسفند 1393
زنده باد مشایی و احمدی نژاد...
حمایت مالی میکنم تا مجددا برگردند...
آشنا 10 اسفند 1393
مگه الان 200 سال از کشورهای دیگه جلوتریم؟
نا شناس 10 اسفند 1393
بیاد فقط بیا د .قیافه دوستان دیدن داره.روحانی خدا حافظ
سیدخدا 10 اسفند 1393
بیا دکترعزیز که ما از این دولت محترم جز حرف و وعده های قشنگ چیزی ندیدیم . منتظرت هسنیم عزیز
سروش 11 اسفند 1393
مردم با تمام وجود احمدی نژاد را دوست دارند چون با مردم صادق بود و محرومین را حمایت کرد و عدالت را در جامعه بیشتر کرد خداوند طول عمر با عزت به ایشان عنایت کند که بتواند خدمتگزاری مردم شریف را بکند .
ساروی 11 اسفند 1393
دکتراحمدی نژاد بین المللی هست اومرد عمل هست نه شعار وباهیچکس تعارفی نداشته وندارد هروزیر ومدیری که کارمیکرد وضعیف بود بخاطرمردم وخدمت رسانی خوب وفعالانه آنها راعوض میکرد وبرخورد میکرد ولی الان چی؟ وزراء بازنشسته ومدیرانی ضعیف روی کارند
جمیل 11 اسفند 1393
چکه زومه خندسه مه



اینتی روزوه گردسه مه
بیا که دلها جان امده است
مهدي 11 اسفند 1393
كاري با سياست ندارم
اما در زمينه مسكن و يارانه و كارهاي ريزي مثل سروسامان دادن به حقوق بازنشستگان و خانم هاي كه شوهرشان را از دست دادن بعد از مرگ شوهرشان حقوق كمتري مي گرفتند و آقاي احمدي نژاد حقوقشان را درست كرد در خصوص بيمه هاي تامين اجتماعي و ... كارهاي ريزبسياري انجام شد ورزشگاهها و سالن ورزشي زيادي در دوره ايشان زده شد
و در مقابل بايد كارهاي به ضرر مردم هم شد رو نوشت تورم،به ريختگي فضاي ايراني در خارج از مرزهاي ايران و همچنين اوضاع بد اقتصادي و نگه نداشتن احترام بزرگان مملكت و ...
صبرایی 10 اسفند 1393
مازندران یک کلام ..احمدی نژاد والسلام
صادقی 10 اسفند 1393
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد! واقعاً بسی تعجب است ؟ دوباره این مملکت را ؛ مردم ایران به افردی بدهند که امتهان خود را پس داده اند ! خلایق هر چه لایق ؟ البته فراموش کردم به بعضی تسلیت معاونت این به زندان را بگویم ....
واقع بین 11 اسفند 1393
در پاسخ به "فرزند شهید" منظورتون از حمایت همون عوام فریبی هست که در حق جامعه ایثارگری کرده؟
پس اختلاس زیر مجموعه های اقتصادی تحت نظر و همکار با بنیاد شهید (کوثر و بانک دی) که مجلس تا چند روز دیگه نتیجه تفحص از بنیاد را اعلام می کنه چی؟
خانواده های شهیدان شاخص و فرزندانشان را آماج تهمت ها قرار دادن : شهید بهشتی، باکری، همت، مطهری و ...
بازم بگم بگم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.043 seconds.