.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ویژگی‌های اتاق بازرگانی ایده‌آل
سید حمید حسینی

شمال نیوز: سید حمید حسینی - دیدگاه های متنوعی درباره اتاق ایده آل منتشر می شود و بسیاری از نامزدها و بعضا اصحاب رسانه و اقتصاد دانان مطالبی درباره اتاق منتشر می کنند که با قانون فعلی اتاق و ظرفیت های آن سازگار نیست، که نشانه کمبود شناخت از اتاق و بی اطلاعی از ساختار اتاق می باشد. به نظر می رسد یکی از علل حضور پررنگ هلدینگ ها، مدیران بانکها، بازار سرمایه و تشکل ها به اتاق نیز ناشی از این برداشت باشد که تصور میگردد اتاق قادر به حل مشکلات صنف وبازار می باشد و لذا تلاش می کنند که در هیئت نمایندگان حضور داشته واعضائ را تشویق میکنند که در پای صندوق رأی حضور یافته و به نماینده صنف یا صنعت رأی دهند.

تلاش جهت حضور فعال بنگاه ها و فعالان اقتصادی عضو اتاق حرکتی پسندیده و قابل تقدیر است ولی این توقعات در صورتی که برآورده نگردد می تواند باعث سرخوردگی و نا امیدی شود.

قطعا قانون و ساختار فعلی اتاق ظرفیت و توانایی لازم جهت پاسخگویی به مطالبات فعالان را ندارد و لذا یکی از جدی ترین اقدامات اتاق آینده اصلاح" قانون اتاق" است که باید در جهت دستیابی به استقلال کامل و افزایش نقش اتاق تغییر کند. ضمنا اصلاح قانون اتاق بدون تغییر در ساختار اتاق ایران نمی تواند کارساز باشد و ضروری است که اتاق بر مبنای یک الگوی جهانی مجددا سازماندهی گردد.

هیئت نمایندگان اتاق باید دارای توان و فرصت کافی جهت مشارکت در تدوین سیاست های راهبردی اقتصاد ایران را داشته و هیئت رئیسه اتاق نیز توان و ظرفیت فوق العاده ای جهت استفاده از این امکانات و تجربیات اعضاء داشته باشند.

اتاق آینده باید در راستای بهبود فضای کسب و کار در اصلاح محیط سیاسی( رفع تحریم ها و تعامل مثبت با جهان خارج ) و محیط کلان اقتصادی کشور( آزاد سازی ، خصوصی سازی و دخالت دولت در اقتصاد و بنگاه داری) جسارت داشته و همراه و یاور تیم مذاکره کننده هسته ای کشور باشد و از طرف دیگر بازنگری در خصوصی سازی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

اتاق آینده باید حاکمیت بخش خصوصی در اقتصاد ملی را شعار خود قرار دهد و در حمایت از کارآفرینی و کارآفرینان کوتاهی نکند. تحول باید در همه امور اتاق جریان یابد و اتاق قادر باشد از سرمایه اجتماعی خود که بنگاه داران موفق اقنصادی کشور هستند همت کند و عضو محوری را در ساختار اتاق جاری سازد.

برگزاری کنگره سالانه توسط اتاق‌ها می تواند ارتباط گسسته اتاق با اعضا را انسجام بخشد. خدمت رسانی مستمر به اعضاء و اطلاع رسانی دقیق و مستمر آن باعث رضایتمندی اعضا و ارتقاء جایگاه اتاق می گردد. تحول نیاز امروز و فردای اتاق می باشد، فرصت را از دست ندهیم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.176 seconds.