.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارشاد اسلامی و دانشگاه پیام نور مازندران نیازمند ثبات مدیریتی
دو دستگاه فرهنگی و آموزشی مازندران ؛ در گیر و دار گمانه زنی ها !
شمال نیوز : به نظر می رسد اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز باید هر چه سریعتر برای حصول نتیجه حلقه گزینه های مطرح را تنگ تر و در نهایت به گزینه نهایی برسد . کاری که این روزها در خصوص دانشگاه پیام نور مازندران انجام شده است ....

شمال نیوز: هر چند توجه جدی مردم به موضوعات معیشتی سبب شد تا همواره مدیریت های اقتصادی و انتصابات در پست های اقتصادی و عمرانی و حتی سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد اما آنان که فرهنگ را پایه و اساس توسعه می دانند به خوبی واقفند که بدون فرهنگ دست یابی به پیشرفت های اقتصادی هم امکان پذیر نخواهد بود .

از این رو انتصاب مدیران دستگاههای فرهنگی و دانشگاهها همیشه به عنوان یکی از دغدغه های دلسوزان و نخبگان جامعه به شمار می رود .

در استان مازندران هم که متاسفانه از توسعه اقتصادی قابل توجه ای نسبت به دیگر استان ها برخوردار نبوده ، شاید یکی ازدلایل آنرا باید عدم وجود دستگاههای فعال و پویای فرهنگی دانست که غالبا محصول مدیریت های ناکارامد یا فقر منابع تخصیصی و یا هر دو می باشد .

تودیع دو مدیر فرهنگی و دانشگاهی در استان مازندران در یک روز و همزمان با سفر استاندار به خارج کشور ، اگر چه سئوالاتی را به اذهان متبادر می سازد اما پرداختن به آن در این برهه خالی از فایده است و تنها باید از اداره این دو دستگاه بزرگ در عرصه فرهنگ و هنر و آموزش و پژوهش به صورت سرپرستی متعجب بود و برلزوم پایان هر چه سریعتر آن تاکید کرد !

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که این روزها با سرپرستی یکی از معاونین اداره می شود یکی از ذغذغه های اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه است  و اینکه چه کسی در ملوان کشتی فرهنگ استان خواهد شد چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و بی تفاوت بود .

چهره های مطرح نیز در شرایطی به عنوان گزینه های تصدی این سمت مطرح می شوند که از ماهها قبل یکی ازمدیران ک ستادی استانداری توانسته بود حکم خود را از وزیر دریافت دارد اما بنا به دلایلی این حکم مسکوت ماند و در شرایطی که انتظار می رفت پس از تودیع عباسعلی ابراهیمی در طبقه سوم اداره کل ارشاد مازندران مستقر شود اما این روزها در نمودار گمانه زنی ها جایگاه ضعیف تری را از خود نشان می دهد و برخی حتی از وی به عنوان گزینه چهارم نام می برند .

به روی این روزها نام های متعددی برای تصدی دیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است که از احد جاودانی ( معاون اسبق فرهنگی ارشاد استان و اهل غرب استان ) و محمود دیانی ( معاون دانشگاه مازندران و اهل ساری ) ، نیکزاد ( از مدیران سازمان تبلیغات استان تهران و اهل بهشهر و کمال الدیت علاالدینی ( پزشک و فعال فرهنگی و هنری و اهل قائم شهر) برخی از این گزینه ها هستند .

از نکات قابل تامل ، عدم ورود مجمع نمایندگان استان به موضوع جدی انتصاب مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران است و برخی منابع اعلام کردند که هنوز هیچ یک از نمایندگان در این خصوص رایزنی با استاندار و وزارتارشاد انجام نداده است ! و این نشان می دهد مقوله فرهنگ و هنر چندان جذابیتی برای آنان ندارد .

دانشگاه پیام نور استان مازندران

دانشگاه پیام نور استان اما مورد توجه مجمع نمایندگان مازندران قرار گرفته  و ساکنان مازنی خانه ملت هفته پر دغدغه ای را پشت سر گذاشته اند .

این در حالی است که در جدیدترین نشست مجمع نمایندگان سه گزینه بهارستانی ها برای ریاست دانشگاه پیام نور استان نهایی شد .

لحمیان ( رئیس دانشگاه علمی و کاربردی مازندران )  ، رضایی کلانتری ( معاون سابق دانشگاه پیام نور استان کرمان و معاون فعلی دانشگاه پیام نور ساری ) و نجفی ( عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان ) ، سه گزینه پیشنهادی مجمع نمایندگان مازندران برای ریاست این دانشگاه مهم و بزرگ استان هستند .

در این بین بدون تردید نظر استاندار مازندران در تصمیم سازی برای قرد نهایی از بین این گزینه بیشترین تاثیر را خواهد داشت .

آنچه مسلم است انتخاب در بین سه گزینه نهایی به مراتب سهل و آسانتر از تعداد زیادی از گزینه هاست وبه نظر می رسد اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز باید هر چه سریعتر برای حصول نتیجه حلقه گزینه های مطرح را تنگ تر و در نهایت به گزینه نهایی برسد . کاری که این روزها در خصوص دانشگاه پیام نور مازندران انجام شده است .

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 اسفند 1393
دكتر رمضاني پور نيز گزينه هاست
پاسخ ها به این نظر
شهرام اطاقسرایی 7 اسفند 1393
بهترین گزینه اقای احمدی میباشد چون خودش رسانه ای میباشد چون این کاره میباشد انشاالله
كارمند علمي كاربردي 7 اسفند 1393
دكتر لحميان كه ذوب در مشايي بود چگونه در دولت تدبير و اميد مي خواد پست بگيره؟
همکار 7 اسفند 1393
شنیدم سازمان مرکزی نظرش روی دکتر محیط رضایی کلانتری و دکتر مبینی هستش
جمالی 7 اسفند 1393
دکتر لحمیان و دکتری کلانتری توانمند هستند
داشنجوی پیام نور 7 اسفند 1393
دانشجوی ساری هستم شنیدم اثنی عشر گزینه هستش
دکتر رمضانی 7 اسفند 1393
گزینه ای رو برای پیام نور انتخاب کنند که توانمند و سالم باشند مثل دکتر رضایی کلانتری و لحمیان
سکاکی 6 اسفند 1393
... بدترین گزینه برای ارشاد مازندران است .بسیار خود رای و مغرور وی همچنین نمی تواند هیچ گونه تعاملی با مدیران ارشد استان داشته باشد .خدا به خیر کند
هادی بذر افشان 6 اسفند 1393
مدیریت ارشاد حق آقای ملایی است چون هم تخصص و هم متعهد است و در تمام زمینه ها صاحب نظر استودر هنر و فرهنگ در موسیقی در آداب و رسوم بومی و محلی استان در اسام و قرآن و حدیث و....ان شاالله به این سمت میرسند هادی بذرافشان
نا شناس 6 اسفند 1393
آقای سید اسماعیل احمدی نیروی فرهنگی و سالها در رسانه ملی در تهران و مازندران کار فرهنگی کرده و الآن هم در آن اداره کل سرپرست شده بنظر می رسد ایشان بهترین گزینه باشد چرا که هم رسانه شناس هست و هم در ساختار فرهنگی دستی بر آتش داشته امیدوارم ایشان انتخاب شوند خیلی پرکار و پر توان هست
یک فرهنگ دوست 6 اسفند 1393
شما رو به خدا تلاش کنید تا آقای دکتر دیانی ارشاد رو قبول کنن
ایشون چهره ای متفاوت و لابق برای ارشاد است
اگر ایشان منت بگذارند و قبول کنند مطمینا تجربه ی مفیدی برای استان و دولت تدبیر و امید خواهد بود...
جوان اصلاح طلب 7 اسفند 1393
اسم دکتر محیط رضایی کلانتری فکر کنم جز 40 نفر ساروی امضا کنند برای رای به روحانی هستشد
عباسی 7 اسفند 1393
باید برای پیام نور چهره عملی و بی حاشیه انتخاب شود ولی متاسفانه بعضی برای پیام نوردنبال چهره غیر سیاسی هستند
ساروی 7 اسفند 1393
آقای شجاعی و دامادی یکبار شده به گزینه ساروی توجه کنید
محمد 7 اسفند 1393
خوب گزینه های خودتان را برای پیام نور قالب می کنید.طبیعتا فردی همسو با دولت انتخاب خواهد شد نه اینگه از مخالفان گفتمان اعتدال.
نا شناس 7 اسفند 1393
مشکل ارشاد این نیست که چه کسی مدیرکل میشه مشکل ساختار و سیستم بیمار مجموعه اداری استان است که نمونه ایی از سیستم اداری کل کشور است...مشکل اونجاست که هزینه های هنگفت و بی فایده ای در جشنوارههایی مثل جشنواره فیلم یاس،جام کشتی جویبار،المپیاد ورزشی کارگران،...از طرف استانداری میشه که هیچ توجیه منطقی نداره...این در حالی که استانداری کرمانشاه زیر بار یک ریال هزینه کشتی در استان نشد و حاضر نشد پول استانو بریزه تو جیب پایتخت نشینا...بله مشکل بوجه های هنگفتی است که به جای تزریق به شهرستانها صرف خودشیرینی استاندار نزد وزرا میشه..
سوادکوهی 7 اسفند 1393
دکترکمال الدین علای الدینی از جنس فرهنگ و هنر است .هم دکترای غیر پزشکی از دانشگاه تهران دارد هم مدرک پزشکی از دانشگاه معتبر علوم پزشکی دولتی دارد هم فعال اجتماعی است هم نویسنده دهها جلد کتاب هم برادر شهیداست هم شاعر صاحب سبک است. مدیرکل بود. چند اداره کل و دانشگاه معاون بود.اولین رای شورای شهر بود.ولایتمداراست. قهرمان کشور در رشته ورزشی است. در عرصه هنر و در زمینه شعر و ادبیات بارها از ایشان تقدیر شد. چون خودش هنرمند است و علاوه بر آن شاعر است بیش از 20 سال است که جلسات منظم جداگانه با هنر مندان و شاعران دارد و ارتباط خوبی با اصحاب رسانه دارد. عضو نخبگان کشور است.
علی 7 اسفند 1393
علائ الدینی خود هنرمندی است که همواره در جمع هنرمندان حضور دارد.
نا شناس 7 اسفند 1393
بهترین گزینه آقای سید اسماعیل احمدی هستند که حد اقل هم اجرایی بلد هستند و هم رسانه ای و هم فرهنگی هستند و تعامل با سایر نهادها را تا بالاترین درجه انجام می دهند و همیشه با تدبیر کار می کنند از استاندار محترم انتظار داریم ایشان را معرفی به تهران کنند
احمدی 7 اسفند 1393
دکتر شادمان همچنان گزینه اول مدیر کل ارشاد اسلامی است باید بدنبال او رفت
نا شناس 7 اسفند 1393
ما اکثر کارکنان ارشاد اسلامی دکــــــــــــــــتر شادمان فرهیخته را مدیرکل توانا خود می دانیم آقای رمدانی عزیز در حق ایشان کم لطفی نکنید او را گزینه چهارم ردیف نکنید خدا را شکر که یک بار شده اعتراف فرمودید حکم ایشان خورده بود پس اولین گزینه است .ولله به لله او گزینه بر تر است اهالی فرهنگ وهنر و بیشتر رسانه ها همین را می گویند می خواهید نظر سنجی کنید البته او پذیرش مدیر کلی را قبول نمی کند بسیاری در صدد راضی کردن او هستند خدا کند قبول کند
نا شناس 7 اسفند 1393
شک نکنید یکی از چهره های خوشنام دانشگاهی و فعال رسانه ای مدیرکل ارشاد می شود!!!
خبر نگار 7 اسفند 1393
چه کسی شایسته تر از دکتر شادمان با معرفت وجود دارد ؟؟؟؟؟؟ اگر در فکر تقویت فرهنک استان هستید فقط به سراغ او باید رفت ما به او عشق می ورزیم واز او حمایت می کنیم دکتر جان کم طفی به شما را درک می کنیم اما بخاطر ما بیا .
... 8 اسفند 1393
دکتر دیانی حقش ریاست جمهوریه.
رفتار فوق العاده حرفه ای داره.
و اصلاح طلب معتدل و خیلی خیلی خیلی زرنگ.
دانشگاه مازندران ...
سقایی از ساری 8 اسفند 1393
با آقای دکتر دیانی بسیار موافقم
ایشان یک روحانی دانشگاهی با دید بسیار باز و وسیع و تجربه بالا و درک بالایی از فرهنگ و هنر هستند
قطعا می توانند اثر مثبتی بگذارند
ناشناس 8 اسفند 1393
دکتر لحمیان علمی کاربردی را به بدترین شکل ممکن اداره کرد. تغییرات پی در پی و انتصاب افراد های نالایق و از همه مهتر معاونی که منجر شد علمی کاربردی استان بعنوان بهترین علمی کاربردی کشور از نظر پژوهشی شود را بعد از کسب مقام اول از معاونت برکنار و الان در حد یک کارشناس است. اگر ایشون بعنوان رئیش پیام نور لنتخاب شوند وای به حال پیام نور.
رضا- س 7 اسفند 1393
براساس اصل تفكيك قوا، قانون اساسى وظيفه نماينده مجلس را تصويب قانون و نظارت بر اجراى آن تعيين كرده و براى نمايندگان مجلس حقى براى دخالت در انتصابات مديران اجرايى استان قائل نشده. اينكه نمايندگان براى خود حقى در انتصابات قوه مجريه خواهان هستند از زياده خواهى آنان و بعضاً از ضعف مديران استانى ناشى مى شود. بنابراين، اينكه آنها چرا در باره انتصابات مديران اجرايى استان دخالت نمى كنند نبايد مورد سوْال گردانندگان محترم شمال نيوز باشد.
غلامی از بابل 7 اسفند 1393
پیام نور مظلوم است آقای استاندار شایسته سالاری را ملاک قرار بده تجربه هر گزینه بیشتر هست انتخاب کن
استاد پیام نور 7 اسفند 1393
با تشکر از اطلاع رسانی شمال نیوز
به نظر من از بین گزینه های ریاست دانشگاه پیام نور دکتر رضایی موفق تر می توانند باشند چون روحیه دانشگاهی ، همت و تعامل خوبی دارند
برای هر کسی که این مسولیت را می پذیرد آرزوی موفقیت می کنم
بهمن 8 اسفند 1393
خداراشکرمیکنیم هر 4یا 5 کاندید ارشاد خوب هستند. انصافا بنده به عنوان هنرمند یا فرهنگ دوست که خود در این زمینه کار میکنم و تقریبا دوستان را میشناسم سالهاست که با دکتر کمال علاالدینی آشنا هستم وی فردی عارف مسلک و بی ادعا است و آثار و خلقیات زیادی در فرهنگ و هنر دارد و مهم ان است خودش فعال و خالق آثار فرهنگی و ادبی و هنری است ضمن اینکه مدیری اجرایی است در 2 رشته تحصیلی دکترا دارد.واقعا هنرمندان زیادی از ورودش استقبال کردند.
احمدی 10 اسفند 1393
آقای مهندس گرجی سابقه معاونت دراداره کل را داشته فراموش نکنید اگر قبول کنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.128 seconds.