.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایران: خسارت تحریم را از اروپا می‌گیریم

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد: خساراتی که در زمان تحریم‌ها از سوی دولت‌های غربی به نفتکش وارد شده با پیگیری از محاکم حقوقی بین‌المللی مطالبه خواهیم کرد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، هر چند مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۵+۱ در حالی در قلب اروپا در جریان است و طرف‌های مذاکره از مثبت بودن روند گفتگوها خبر می‌دهند اما اتحادیه اروپا بر خلاف جریان و روند مذاکرات بار دیگر شرکت ملی نفتکش ایران را در لیست سیاه تحریم‌های بین‌المللی قرار داده است.

تحریم شرکت ملی نفتکش ایران به عنوان یکی از غول های کشتریانی و حمل دریایی نفت جهان حتی با واکنش محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم روبرو شده است.

وزیر خارجه ایران در واکنش به تحریم نفتکش ایران می گوید: " تا هنگامی که این تفکر را اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها داشته باشند، به نظر نمی‌رسد امکان رسیدن به یک تفاهم جدی باشد؛ چون اینها فکر می‌‌کنند که تحریم‌هایشان کارآمد است؛ واقعا اگر فکر می‌کنند که این تحریم‌ها کارآمد است، چرا با ایران مذاکره می‌کنند، تحریم‌ها را ادامه بدهند. "

از سوی دیگر همزمان با بالا گرفتن واکنش های مسئولان دولت، وزارت خارجه و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این تحریم جدید نفتی، شرکت ملی نفتکش ایران هم برای برخی از کشورهای اروپایی خط و نشان کشیده است.

علی اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در یک گردهمایی با بیان اینکه دولت های غربی با تحریم شرکت ملی نفتکش ایران فضا را برای شرکت های بین المللی حمل و نقل دریایی و نفتی در استفاده از توانمندی شرکت ملی نفتکش ایران مسدود خواهند کرد، گفت: شرکت ملی نفتکش ایران با ظرفیتی که دارد بزرگترین ناوگان نفتی دنیاست و این تحریم هایی که انجام می شود حمل و نقل بین المللی دریایی جهان را از یک ظرفیت عظیم با استاندارد بسیار خوب محروم خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این شرکت خسارت تحریم را مطالبه می کند، تصریح کرد: با تحریم دوباره نفتکش از سوی دولت های غربی فضای حمل و نقل بین المللی از کیفیت حمل و نقل، قیمت ها و ارزش و توانایی نیروی انسانی شرکت ملی نفتکش ایران محروم خواهد شد.

صفایی خاطرنشان کرد: حقانیت شرکت ملی نفتکش ثابت کرده است تحریم های اعمال شده از سوی دولت های غربی سیاسی است.

در همین حال محمد سوری مشاور وزیر نفت در امور راهبردی و مدیرعامل سابق شرکت ملی نفتکش در واکنش به تحریم دوباره این شرکت نفتی با بیان اینکه تصمیم اتحادیه اروپا کاملا سیاسی است، گفته است: نداشتن بیمه بدنه، نداشتن بیمه پی اند آی کلاب (P & I club ) و محدودیت انتقال پول از سوی نظام بانکی و سایرخدماتی که به دلیل نداشتن بیمه پی اند آی شرکت ملی نفتکش با آن مواجه است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.