.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چای ضد دیابت
چای سیاه پُرمصرف‌ترین نوشیدنی بعد از آب در جهان است و مدت‎هاست که دو خاصیت چای سیاه یعنی خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است.

چای سیاه پُرمصرف‌ترین نوشیدنی بعد از آب در جهان است و مدت‎هاست که دو خاصیت چای سیاه یعنی خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است.

به گزارش سایت انجمن تحقیقات طب سنتی ایران، به تازگي خاصیت ضد فشار خون و نیز خاصیت کنترل دیابت این فرآورده مورد توجه قرار گرفته است. همه انواع چاى از نظر طبیعت گرم و خشک است و از نظر خواص، مقوى روح، فکر، معده و نیروى جنسى سردمزاجان است.

خاصیت ضددیابتی چای مربوط به پلی ساکاریدهای آن است که موجب تأخیر در جذب گلوکز از روده می‎شوند. این پلی ساکاریدها در چای سبز نیز موجود هستند ولی میزان این پلی ساکاریدها در چای سیاه از بقیه انواع چای بیشتر است.

پلی ساکاریدهای چای علاوه بر تأخیر جذب گلوکز در مهار اثر رادیکال‎های آزاد، که در بروز بیماری‎های سرطانی و آرتریت روماتوئید نقش دارند، موثر هستند.

چاي، بازکننده گرفتگى‎ها و انسداد و اعتدال دهنده اخلاط و رقیق کننده مواد غلیظه و معرق و مدر است؛ سردرد را تسکین مى‎دهد و عطش کاذب را رفع مى‎کند.

خوردن انواع چاى به صورت بسیار گرم مضر است به خصوص در فصل گرما و براى مزاج‎هاى گرم و جوانان، اگر بعد از طعام گرم خورده شود مفید است.

خوردن چاى بعد از طعام سنگین و پرچرب باعث سهولت هضم آن مى‎شود. بهترین اصلاح‌کننده چاى براى گرم مزاجان این است که با فوفل و شیرین بخورند، ولى براى سردمزاجان خوردن با مشک، قرنفل، بادیان ختائى، زنجبیل و دارچین توصیه مى‎شود. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.246 seconds.