.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
3کوهنورد در ارتفاعات سوادکوه گرفتار بهمن شدند

 شمال نیوز: سقوط بهمن در ارتفاعات "نرو" شهرستان سوادکوه به 3 کوهنورد را دچار حادثه کرد.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار شمال نیوز در ساری گفت: روز پنجشنیه مورخ 9 بهمن تیم 3 نفره کوهنوردان شامل پوریا گل محمدی از ساری ، سینا سراجیان و مهدی آراسته از قاءمشهر جهت صعود قله نرو در منطقه سوادکوه وارد منطقه شده و در حال تلاش از مسیر یخچال شمالی بودند که در حوالی ساعت 14 دچار حادثه بهمن شدند بطوریکه هر 3 کوهنورد کل مسیر دره حدود 600 متر را سقوط می کنند.

 . افشین احمدی ادامه داد: پس از سقوط پوریا گل محمدی علیرغم آسیب دیدگی از طریق تماس تلفنی جریان حادثه را به داوود لشگری مسئول کارگروه جستجو و نجات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان و مسئول پایگاه امداد کوهستان پلور (هلال احمر) اطلاع می دهد که داوود لشگری ضمن ارایه توصیه های لازم به نامبرده بلافاصله ضمن تماس با مرکز کنترل و فرماندهی عملیات هلال احمر استان هماهنگی لازم جهت اعزام نخستین تیم 5 نفره امداد به سرپرستی مجید حسن نیا یکی از کوهنوردان سوادکوه (زیراب) به همراه خودروهای امداد و آمبولانس پایگاه هلال احمر ارفع ده به منطقه را انجام میدهد و خودش نیز به همراه تیم 5 نفره از ساری با خودروی هایلوکس هلال احمر قاءمشهر به منطقه اعزام میشود.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی مازندران افزود: در محل حادثه پوریا گل محمدی که آسیب دیدگی کمتری داشت مجددا در ساعت 16 با تماس تلفنی یکی از اهالی سنگده (راننده خودروی لندروری که کوهنوردان را به منطقه برده بود) را مطلع نموده و نامبرده ضمن تماس با قاسمپور رییس هیات کوهنوردی ساری (پس ازاطلاع در منطقه حاضر می شود) و تعدادی از اهالی منطقه و هماهنگی بعمل آمده بلافاصله تیم امداد محلی را عازم منطقه می کنند ( وبا اقدامات اولیه درمانی برای حادثه دیدگان آنها را با برانکارد و به کمک نیروهای امدادگرکوهنورد و هلال احمر به  محل استقرار خودروهای آمبولانس  می رسانند و از آنجا راهی بیمارستان زیراب می شوند.

احمدی در پایان همکاری شایسته همه عوامل اعم از کوهنوردان ، اهالی سنگده ، هلال احمر، نیروی انتظامی سنگده،شورای اسلامی سنگده ، مدیریت صنایع چوب فریم ،پایگاه محیط زیست سنگده و اورژانس تشکر کرد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بی نام 12 بهمن 1393
با سلام این قله در منطقه دودانگه قرار دارد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.336 seconds.