.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا ظریف به پاریس رفت؟
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران از پیاده روی خود با جان کری در خیابان های ژنو دفاع کرد و آن را موضوع جدیدی ندانست این در حالی است که طرفداران دولت روحانی به قدم زدن چند سال قبل سعید جلیلی با ویلیام برنز اشاره کردند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران از پیاده روی خود با جان کری در خیابان های ژنو دفاع کرد و آن را موضوع جدیدی ندانست این در حالی است که طرفداران دولت روحانی به قدم زدن چند سال قبل سعید جلیلی با ویلیام برنز اشاره کردند.

الحیات نوشت: تهران پیش از مذاکرات هسته ای استانبول، میان ایران و تروئیکای اروپا (فرانسه ،انگلیس وآلمان)، هشدار داد: صبرش در مذاکرات با شش کشور دست اندرکار هسته ای «حد و مرزی» دارد.

تهران تاکید کرد: دستیابی به توافق «به هر بهایی» را نمی پذیرد.

بر پایه این گزارش، برخی منابع در مصاحبه با الحیات گفتند: نشانه هایی از تغییر در موضع پاریس و برلین درباره مذاکرات دیده می شود.

در همین حال، محمد جواد ظریف پس از جنجال های پیش آمده در ایران، از پیاده روی با جان کری همتای آمریکایی خود در خیابان های ژنو دفاع کرد.

طرفداران دولت حسن روحانی رئیس جمهور ایران به قدم زدن چند سال قبل سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ایران با ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا در حاشیه مذاکرات «هسته ای» اشاره کردند.

به نوشته این روزنامه، ظریف با بیان اینکه قدم زدن با مسئولان آمریکایی در جریان مذاکرات «چیز جدیدی نیست»، این سوال را مطرح کرد که: «انسان تا چه میزان می تواند فشار را تحمل کند؟».

وی با احترام به انتقاد کنندگان، رسانه ها و نمایندگان،به آنها تاکید کرد که «انتقاداتشان نباید مخل منافع ملی باشد». ظریف گفت: آنها باید بدانند که مذاکرات بسیار سخت است و هیات ایرانی مذاکرات را در شرایط بسیار دشوار انجام می دهد».

به نوشته الحیات، ظریف گفت: افراط گرایان خواهان مقابله با غرب، «مذاکره کنندگان» ایرانی را با انتقادهای خود به مشکل انداختند.

برخی منابع به الحیات گفتند: ایرانی ها «نشانه هایی مبنی بر تغییر در موضع فرانسه و آلمان در زمینه مذاکرات دریافت کردند».

این منابع افزودند: این مساله ظریف را برای سفر به پاریس پس از حوادث اخیر فرانسه و همچنین برگزاری مذاکرات در استانبول با تروئیکای اروپایی با هدف مطلع کردن آنها از مذاکرات تهران با واشنگتن، ترغیب کرد. /250 انتخاب


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 بهمن 1393
شاید این نظرات افراطی نیاز باشد تا غرب در برخورد با مسئله ایران معقولتر برخورد کند.اما ایندگان قضاوت میکنن و مردم هم در ک قوی دارند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.664 seconds.