.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رهبر داعش به جان رهبر طالبان افتاد

«ابوبکر بغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش، اعلام کرد که «ملا محمد عمر» رهبر گروه طالبان افغانستان یک فرد نادان و جنگ‌سالار است.
 
روزنامه جمهوری اسلامی آورده است: روزنامه تایمز در حالی از تاخت و تاز گفتاری شدید بین البغدادی و ملا عمر سخن می‌گوید که چندی پیش گزارش‌هایی از جنوب افغانستان در ولایت هلمند، در مورد درگیری‌ها میان طالبان و یک گروه نقاب‌دار و سیاه‌پوش با پرچم داعش به چاپ رسید.
 
این روزنامه نوشته است داعش با اعلام یک ولایت در افغانستان و پاکستان در صدد درگیری با طالبان و دیگر گروه‌های تندرو در منطقه است. از سوی دیگر، ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش که اخیراً طی پیام ویدیویی ولایت خراسان را بخش‌هایی شمال‌غربی افغانستان اعلام کرده، گفت این منطقه بخشی از مرزهای این گروه خواهد بود.
 
به گزارش انتخاب، العدنانی افزود: «مجاهدان شرط‌های اعلام ولایت خراسان را برآورده کرده‌اند و بیعت خود را با امیرالمؤمنین (ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش) اعلام کرده‌اند.»
 
سخنگوی داعش گفته است که شخصی به نام «حافظ سعید خان» به عنوان «والی خراسان» و فردی دیگر به نام «عبدالرئوف خادم» ملقب به «ابوطلحه» به عنوان معاون والی خراسان منصوب شده‌اند. العدنانی از پیروان داعش در آن منطقه خواسته با این دو بیعت کنند.
 
این نخستین بار است که داعش منطقه‌ای دور از محل حضور اصلی خود را به عنوان یک «ولایت تابعه» اعلام می‌کند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.734 seconds.