.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار گیلان: شهرداران متزلزلترين مديران در کشور
شمال نیوز: استاندار گيلان در نشست با شوراهاي اسلامي استان با بيان اينکه تغيير و تحولات در مديريت شهري از حقوق شورا به شمار مير‌ود تاکيد کرد :شوراها در انتخاب شهرداران با دقت عمل کنند و پس از انتخاب نيز به ثبات مديريت شهري توجه داشته باشند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري گيلان، محمدعلي نجفي در اين نشست که با حضور روساي شوراهاي اسلامي شهر و شهرستان و جمعي از مديران کل در محل استانداري برگزار گرديد با اشاره به تأکيدات دين مبين اسلام بر شورا و مشورت ، شورا ها را از جمله افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي و تجلي مردم سالاري ديني در کشور دانست و افزود: نگاها شورا در بحث مديريت شهري و روستايي بايد به صورت فراگير و يکپارچه باشد تا انشاء الله بتوانند خدمات بيشتري را به مردم ارائه دهند.

 

استاندار گيلان با بيان اينکه اگر مردم همراه و در کنار ما نباشند به نتيجه مطلوب دست نخواهيم يافت، افزود: عقايد و ايده مردم در شوراها تجلي پيدا مي‌کند.

نماينده عالي دولت در گيلان شکل گيري مشورت‌هاي سالم و درست را از جمله انتظارات مردم از شوراها دانست و افزود: انتظار بر اين است تا اختيارات شما در جاي خود و به شکل صحيح و حساب شده عمل شود.

وي شورا را ياوران و منتخبين مردم دانست و افزود : تغيير و تحولات در مديريت شهري جهت دستيابي به مديريت بهتر، سالم، امين، پاک،‌ امانتدار و پاکدست جزو حقوق شورا به شمار مي‌ود اما دربرخي مواقع نحوه انتخابها ، کلام ها و تفاسير در مجامع اجتماعي و سياسي موجب مي‌گردد تا اين حق مسلم از آنها به ظاهر صلب شود اما اين اصل جزؤ حقوق شوراها به شمار مي‌رود و همگان موظفند به آن پايبند باشند.

 

 

نماينده عالي دولت در گيلان با بيان اينکه همچنين انتظار داريم شما عزيزان در انتخاب شهرداران دقت لازم را داشته و زماني که اين دقت صورت پذيرفت، پشتيباني و حمايت لازم را از انتخاب خود داشته باشيد افزود: متأسفانه شهرداران ما جزو متزلزلترين مديريت در کشور محسوب مي‌گردند و در برخي مواقع احساس حمايت از شورا را ندارند.

وي با بيان اينکه اين انتظارات از شما وجود دارد زماني که شهرداري از سوي شورا انتخاب مي‌گردد حمايت هاي لازم از آن صورت پذيرد افزود: در موارد عدم پاکدستي، عدم سلامت اداري امين نبودن اصلاً با کسي تعارف نداشته باشيد و به شدت به آن برخورد مي‌کنيم ولي چنانچه در روند مديريتي، آنهايي که از توانايي لازم برخوردار بوده بايد حمايت‌هاي لازم صورت گيرد.

دکتر نجفي با بيان اينکه در کشورهاي پيشرفته و مترقي امور شهري در بخش هاي مختلف از قبيل ورزشي ، آموزش و پرورش و اقتصادي به شوراها واگذار شده است، افزود: گاهي مشاهده مي‌گردد كه شوراها در اين زمينه به دلايل مختلف از آن سرباز مي‌زنند.

استاندار گيلان با اشاره به فرا رسيدن ايام الله دهه مبارک فجر و اهميت گراميداشت اين ايام افزود: شوراها بايد تجلي بخش زيباسازي و آذين بندي در اين گونه اعياد و جشن‌هاي ملي و مذهبي بوده و حضور قوي در اين زمينه داشته باشند.

دکتر نجفي ضرورت توسعه فضاي سبز استان تأکيد کرد و افزود: توسعه فضاي شهري از جمله مباحث مهم استان به شمار مي‌ود که متأسفانه در اين زمينه حتي از بسياري از شهرهاي جنوبي کشور عقب هستيم.

نماينده عالي دولت در گيلان بر ضرورت مديريت پسماند در استان تاكيد كرد و افزود: اجراي اين مهم از جمله اساسي ترين برنامه‌هاي استان به شمار مي‌ود که موجب خواهد شد تا با معرفي استان به عنوان استان پاک و عاري از زباله در كشور در آمد گردشگري و مهمان پذيري خوبي نصيب استان خواهد شد.

وي افزود: شهرهاي گيلان بسيار زيبا هستند و به عنوان عروس شهرها مطرح بودند و بايد با معرفي و جهاني کردن اين ظرفيت و توانمندي ها و باتوسعه بخش گردشگري از قبل آن درآمدزايي را براي استان ايجاد کنيم.

 

وي بر ضرورت تلاش در جهت افزايش درآمد شهري و کاهش هزينه ها تأکيد کرد و افزود: بايد تلاش کنيم تا مصرف ها را در نظام اداري کاهش و درآمد را افزايش دهيم.

استاندار گيلان بر ضرورت حمايت از سرمايه گذاران نيز تأکيد کرد و افزود: دعوت از سرمايه گذاران جهت توسعه، عمران و آباداني از جمله نکات مهمي به شمار مي‌رود که شما عزيزان بايد به آن توجه ويژه‌اي داشته باشيد.

دکترنجفي بر ضرورت تصويب به موقع عوارض تأکيد کرد و افزود: شما بايد با انديشه در خصوص تامين بودجه ريزي وارد شويد و آن وقت خواهيد توانست به منابع درآمدي تکيه کنيد.

رئيس شوراي اسلامي استان گيلان نيز در اين نشست گفت: شوراهاي استان گيلان با 7300 عضو يکي از بزرگترين تشکلهاي مردم نهاد در استان به شمار مي‌رود که آمادگي دارند تا همگام با نماينده عالي دولت در گيلان در اجراي منويات مقام معظم رهبري و در خدمت نظام باشند.

خدايگاني افزود: شوراها با نمايندگان عالي دولت در شهرستان‌ها هماهنگي کامل دارند.

در ادامه اين نشست برخي از اعضاء به بيان نقطه نظرات و پيشنهادات خود پرداختند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.139 seconds.