.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هاشمي رفسنجاني در دیدار با استاندار و مدیران مازندران:
اگر كار شود مازندران بهشت روي زمين خواهد شد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری ایثارگری‌های مردم مازندران در دوران دفاع مقدس و تأکید بر حق آنان برای برخورداری از زندگی مناسب، گفت: باید زمینه‌های زندگی بهتر را برای مردم آن منطقه فراهم نماییم.

شمال نیوز: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار استاندار، مدیران و مسؤولان استان مازندران، با تأکید بر تجربیات اجرایی خود برای شمال کشور و نقش آنها در توسعه کشور، گفت: ظرفیت‌های شمال کشور به گونه‌ای است که اگر به آنها توجه شود، می‌تواند علاوه بر تحول همه جانبه در استان‌های شمالی موجب پیشرفت کشور نیز گردد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توسعه و راه‌سازی را رگ حیاتی پیشرفت کشور دانست و بر اهمیت آن به منظور تسهیل در حمل‌ونقل و دسترسی آسان‌تر به استان‌های شمالی کشور تأکید کرد و گفت: در دوران دولت سازندگی، برای گسترش راه‌ها و بزرگراه‌ها برنامه‌های زیادی داشتیم که به دلیل عدم پیگیری در دولت‌های بعد، متأسفانه هنوز به سرانجام مناسب نرسیده است.

به گزارش شمال نیوز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از طرح مطالعاتی ایجاد خط آهن با تونلی از زیر ارتفاعات البرز به مازندران خبر داد و گفت: اگر طرح  ایجاد خطوط قطارهای سریع‌السیر در این مسیر عملیاتی‌ شود، می‌توان طول سفر و مسافت شمال به مرکز کشور را کم کرد که علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، هزینه و انرژی باعث رونق هر چه بیشتر گردشگری خواهد شد.

در این دیدار که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه به طرح احداث بزرگراه شرقی ـ غربی در طول ساحل دریای خزر اشاره کرد و گفت: می‌توان از مواد ساختمانی کف دریا برداشت و این بزرگراه را که چشم‌اندازی بسیار زیبا بین کوه و جنگل دارد، احداث کرد.

وی با ابراز نگرانی از مشکل تدریجی آب در کشور، به هدر رفتن نزولات جوّی و آب رودخانه‌‌های فصلی در کشور اشاره کرد و گفت: طرحی برای احداث کانال سراسری آب از غرب تا شرق استان‌های شمالی کشور داشتیم که اگر اجرایی می‌شد، کشاورزان مشکل خشکسالی، سیل و غرق آبی نداشتند، چون آب‌های رودهای جاری از ارتفاعات البرز در آن کانال وارد و در هر منطقه به اندازه نیاز برداشت می‌شد و علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب، می‌توانست دشت‌های وسیع گرگان را نیز زیر کشت ببرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان نقش بزرگراه‌ها در حمل‌ونقل کالاها و جذب گردشگر بویژه توریست و آماده سازی بسترهای این کار تا ترکیه و پس از آن تا اروپا، گفت: شمال ایران و به خصوص مازندران همه جاذبه‌های طبیعی را برای توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگران خارجی دارد و تحولی در افزایش اشتغال و رونق اقتصادی منطقه ایجاد می‌نماید.

وی تأکید کرد: اگر با نگاه علمی و آینده‌نگری مدیریتی آن بزرگراه و این کانال را اجرایی کنید، مطمئن باشید مازندران محل رجوع سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توجیه مردم و مسؤولان استان‌های شمالی کشور نسبت به مواهب دو طرح احداث بزرگراه و کانال سراسری آب را خدمت بزرگ به استان‌های گلستان، مازندران و گیلان دانست و گفت: اگر طرح زمان دوران سازندگی ادامه می یافت، امروز می‌توانستیم آن منطقه را با توجه به آب و هوای مناسب، دریا و جنگل، قطب گردشگری منطقه نماییم، چون همه کسانی که مناطق مشابه دنیا را دیده‌اند، بر امتیازات منحصر به فرد شمال کشور تأکید می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مشکل انباشت زباله‌ها که اخیراً برای بیشتر شهرهای شمالی کشور مشکل‌ساز و باعث آلودگی محیط زیست شده، گفت: دنیا این تهدید را تبدیل به فرصتی برای تولید انرژی نموده و در ایران هم سرمایه علمی و نیروی انسانی این کار وجود دارد که برای اولین بار دانشگاه آزاد اسلامی طرح تولید انرژی از زباله‌ها را در راستای توسعه دانش‌محور در دستور کار خود قرار داده است که به عنوان نمونه اجرای تفاهم‌نامه این طرح در آمل منعقد شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری ایثارگری‌های مردم مازندران در دوران دفاع مقدس و تأکید بر حق آنان برای برخورداری از زندگی مناسب، گفت: باید زمینه‌های زندگی بهتر را برای مردم آن منطقه فراهم نماییم.

هاشمی رفسنجانی با بیان این نکته که به سواحل خزر در کشورهای همسایه رفته‌ام، گفت: ساکنان مناطق ساحلی خزر در دیگر کشورها می‌گویند، بهشت دریای خزر سهم ایران شده است.

وی توجه به زیرساخت‌ها را مهم و شرط آن را حمایت از برنامه‌های دولت و پرهیز از مزاحمت‌های شعاری دانست و گفت: دوره برخورد شعاری با مسائل کشور گذشته است و باید با عقلانیت به آینده کشور بیندیشیم و بهترین سرمایه این راه، آگاهی مردم است که الحمدلله این سرمایه در کشور وجود دارد.

هاشمي رفسنجاني در پايان تاكيد كرد : اگر كار شود مازندران بهشت روي زمين خواهد شد سلام مرا به مردم مازندران برسانيد.

در آغاز این دیدار ربیع فلاح، استاندار مازندران گزارشی از اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی استان ارائه کرد و با اشاره به مشکلات بیکاری تحصیلکرده‌ها در استان گفت: اگر طرح‌های صنعتی و کشاورزی که در دوران دولت سازندگی برای استان در نظر گرفته شده بود، اجرا می‌شد، امروز مازندران نه تنها بیکار نداشت، بلکه می‌توانست از دیگر استان‌ها هم جوانان را جذب کند.

استاندار مازندران گفت : مازندران با احتساب درآمد حاصل از نفت رده 8  كشور و بدون احتساب درآمد حاصل از نفت رده 6  كشور را داراست و گروه كشاورزي  با25% خدمات با 57%  ساختمان ،صنعت ومعدن با  18% در بخش در آمدها نقش دارند و رقم درآمد استان 22 هزار ميليارد تومان مي باشد.

مقام عالي دولت در استان افزود: 10 درصد توليد ناخالص كشاورزي كشور11 درصد توليد گوشت مرغ كشور34 درصد توليد جوجه يك روزه كشور40 درصد توليد برنج كشور و 20 درصد پرورش آبزيان كشور در مازندران انجام مي شود .

استاندار مازندران تاكيد كرد: بر اساس برنامه چشم انداز استان مازندران مي بايست برخوردار از کشاورزي مدرن و تحول یافته با تمرکز بر محصولات زراعي، باغی و شیلات و توسعه یافته در خدمات پشتیبان گردشگري با تاکید بر گردش دريايي، طبیعت گردي پایدار و داراي جایگاه برتر در صنایع تبدیلی کشاورزي، صنایع مرتبط با منابع زیرزمینی، صنایع غذایی، نانو و زیست فناوري، نساجی، الکترونیک و صنایع بازیافت باشد كه با توجه به مشكلات موجود با برنامه هاي چشم انداز فاصله زيادي داريم .

استاندار مازندران تجهيز، نوسازي و يكپارچه سازي اراضي شالیزاری در سطح 45 هزار هکتار ، زهکشی اراضی ماندابی شالیزاری در سطح 75 هزار هکتار ،مرمت و احداث جاده بین مزارع و باغات 3 هزار کیلومتر،اجرای طرحهای کوچک تامین آب 90 میلیون مترمکعب ، پوشش انهار سنتی 1500 کیلومتر، توسعه آبیاری تحت فشار تا سطح 50 هزار هکتار، توسعه باغات در اراضی شیبدار 10 هزار هکتار و اصلاح و احیاء باغات غیراقتصادی 34 هزار هکتار را از جمله طرحها و فعالیتهای  مهم  و محوري بخش كشاورزي در مازندران اعلام كرد .

استاندار مازندران از گردشگري به عنوان يكي از پايه هاي اصلي توسعه مازندران ياد كرد و گفت : استقرار 15 شهر در کنار دریا ، برخورداری از شرایط متفاوت اقلیمی با نواحی کوهپایه ای جنگلی و کوهستانی ، رتبه اول کشوری در فراوانی مراکز پذیرایی ، وجود نقاط و روستاهای طبیعی و دست نخورده از نظر ابنیه تاریخی و چشم اندازهای طبیعی ، وجود 122 منطقه نمونه گردشگری از جمله ظرفيت هاي خوب مازندران در اين بخش است .

وي ایجاد شهرک های شن و ماسه ، توسعه اکتشافات تکمیلی مس، فلورین، سنگ آهن و زغال سنگ ، احیای شرکت زغال سنگ البرز مرکزی با توسعه ظرفيت استخراج به ميزان 800 هزار تن ،احداث كارخانه ذغالشويي ، احداث کارخانه کک سازی ، توسعه صنایع فولادی ، توسعه صنایع چوب و کاغذ ،  توسعه زیر ساخت های صادراتی، پایانه های صادراتی گل و گیاه، میوه و تره بار، ايجاد مركز تجاري برنج کشور، احداث مرکز تجارت بین الملل مازندران و توسعه حمل و نقل دریایی را از جمله برنامه بخش توسعه معادن و صنایع در مازندران اعلام كرد.

استاندار مازندران ظرفیت سد های در دست بهر ه برداری را 400 میلیون متر مکعب  ، تعداد طرح های در دست ساخت را 3 طرح گلورد ، هراز و چالوس ، ظرفیت طرح های در دست ساخت را 1020 میلیون متر مکعب ، تعداد سدهای در دست مطالعه را 10 سد و ظرفیت سدهای در دست مطالعه را 450میلیون متر مکعب اعلام كرد و گفت متاسفانه ضريب برخورداري آب شرب مازندران حتي از سيستان و بلوچستان هم پائين تراست و فقط 9 درصد آبهاي سطحي مهار مي شود .

ربيع فلاح مشكل پسماند را يكي از مشكلات اساسي استان اعلام كرد و گفت در حال حاضر کارخانه کمپوست بهشهر با ظرفیت 250 تن در روز،  نیروگاه زباله سوز ساری با ظرفیت 450 تن در روز و نیروگاه زباله سوز نوشهر با ظرفیت 200 تن در روز در حال انجام است و با انجام قراردادي كه با دانشگاه آزاد اسلامي با عنايت جنابعالي صورت گرفت با بهره گيري از تكنولوژي پلاسما طرح جديدي در اين زمينه در آمل اجراء خواهد شد.

استاندار مازندران ضمن تشكر و سپاس از عنايت آيت الله هاشمي رفسنجاني از ايشان براي حضور در استان و بازديد از طرحهاي در دست اقدام دعوت نمود./350

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

- 8 بهمن 1393
اقاي هاشمي رفسنجاني در سالهاي دور در قبل از انقلاب درمنطقه دابو داراي منبر بوده واين منطقه را ميشناسد اما متاسفانه در8سال دولت ايشان براي اين استان پروزه زيربنايي بزرگي عليرغم وجود پروزه هاي مطالعه شده انجام نشده است وبيشتر شعار داده شده است تاعمل
صابر 8 بهمن 1393
کله های اضافی رو تو عکس خوب دقت کنید بزور می خوان تو کادر باشن!!پس نتیجه اخلاقی و غیر اخلاقی میگه با این کله ها نمی شه دنبال بهشت سازی تو این استان شد. روابط عمومی رو کجای دلم بزارم؟
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 12 بهمن 1393
خیلیهاشان همان کله هائیند که در دیگ دولت گذشته هم میجوشیدند ... با لبخندهائی سرمست ار قدرت فعلی ...
عرشيا 9 بهمن 1393
ره آورد پوچ نشستهاي سياسي.................
امان از اين نشستهاي سياسي!!!؟؟
ره آورد اين نشست چي بود ربيع جان!؟
آقا گفتي اگر كارشود مازندران بهشت ميشود؟! شما تا بحال چه كار كردي؟؟ همينه كه دست از همين كار روزمره خود كشيدي با مديران ومعاونين رفتي ديدار سياسي پوچ؟؟
اگر غير اين است بايد بايد وبايد به مردم مازندران گزارش بدي ره آورد سفرچي بود چقدرجذب اعتبارشد؟؟؟؟ كه پوچ پوچ وپوچ بود
عمار 9 بهمن 1393
با همین حرفها مازندران را نابود کردید اگر شدنی بود تا حالا اجرا میکردید و صدبار در رسانه ها پز می دادید !!! آقای هاشمی بفرمایید در 8 سال مدیریت کارگزاران و 8 سال مدیریت اصلاحات و 2سال دولت فعلی تدبیر و امید که نیروهای شما مملکت را اداره میکردند و میکنند چرا آن پروژه های شما اجرا نشده؟؟؟؟ برای این حرفها و فریب مردم واقعا دیر شده آقایان فلاح و هاشمی و رفقا !!!!!
عبداله سلیمانی 9 بهمن 1393
مثلاً چی
اگه کار کن هستید توی استان کار کنید.
دیدار و سمینار شنیدار آب و نون نمیشه
دلتون به چی خوش کردید
روی دیوار چه کسی یادگاری می نویسید؟؟؟؟
احمد 9 بهمن 1393
شما فعلا سواریتان را بخورید
یا حسین 9 بهمن 1393
عجب بادمجان دور قابی ........حزب باد
احمد 9 بهمن 1393
اگر کار شود"
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 11 بهمن 1393
اگر كار شود
نا شناس 9 بهمن 1393
آفرين بر آقاي استاندار. تلاشتون قابل تقديره. فقط اين مدير كلاي احمدي نژادي رو بفرستي خونه ممنون ميشيم.
سواد كوهي 9 بهمن 1393
جان بخنديد كه اشك ملت را در اوردييد اقاي فلاح ايشان تازه نيومدنند كه ندانند البرز مركزي در زمان رياست جمهوري اكبر جان تعطيل شد نساجي هم همين طور خودتان را خسته نكنيد اين دو سال هم تمام مي شود
سواد كوهي 9 بهمن 1393
شمال جون صداي ملت باش نه صاحبان ثروت و قدرت ياد ... بخير
مازنی 8 بهمن 1393
این چند نفر ........................
مازرونی 8 بهمن 1393
اگر کار شود............
اگر.....
به امید آن روز.......
نا شناس 9 بهمن 1393
1- پس نیاز نیست این همه تلاش کنیم کار خیر کنیم و به بهشت برویم
2- جای فرهنگ استان خالی نمی دانیم چرا ایشان در این جلسه کشف بهشت شرکت ننمودن سر پرست اداره کل کتابخانه ها ی عمومی استان مازندران
3- همین بهشت بهشت گفتن مازندران پدر ما را در آوردو بودجه کمتر دریافت می شود.
بهنام دوربینی 9 بهمن 1393
اقای هاشمی , این مازندران همان مازندرانی است که قرار بود در برنامه های دوره شما استانهای دیگر از لحاظ اقتصادی به رتبه آن ارتقا پیدا کنند . همان مازندرانی که میگفتید اگه دانه ها روی زمین آن ریخته شود, محصول اعلا میدهد . همان مازندرانی که گناهش نداشتن وزیر در دوره شما و خاتمی بود که به چنین روزی افتاد.
شما در کرمان زمینها را اسید زدید تا قلیایی ان از بین برود و پسته کشت کنید.
خاتمی اب را از دو استان انطرفتر به یزد برد و نامش را طرح ملی گذاشت.
سرمایه مازندران زمینهای حاصلخیز خدادادی بود که ان هم به لطف وزرای محترم جهاد و بازرگانی , محصولش با واردات از کشورهای دیگر جایگزین شد و مردم برای امرار معاش دست به فروش زمینهای خود برای ساخت خانه های خوش نشینان استانهای دیگر زدند.
سایه شما بر سر سه دولت بوده که ما در اینجاییم. لطف کنید این سایه سنگین خودتان را بردارید تا مازندران پیشرفت کند. یادمان نرفته که آقای ربیع فلاح هم رییس ستادانتخابات شما در دوره قبل مازندران بوده است.
سروش 9 بهمن 1393
به لطف همین آقای هاشمی و 8 سال ریاست جمهوری ایشان بوده که با مصوبه ای در هیات دولت زمان خودشان تصویب کردند که ایجاد صنایع مادر در استان مازندران ممنوع می باشد و درست بخاطر همین بوده که استان مازندران از تمام استانهای کشور محروم نگاه داشته شده است و بیکاری جوانان آن بیشتر است شما مقایسه بکنید سمنان 30 سال قبل با الان آنرا درست برعکس شده 30 سال قبل سمنانی ها برای کار به مازندران می آمدند الان مازندرانی ها به سمنان میروند چرا ؟ بخاطر اینکه مازندران از ایجاد کارخانجات بزرگ محروم شده به لطف دولت آقای هاشمی ولی سمنانی ها صنایع مادر و کارخانجات بزرگ ایجاد شد حال استاندار مازندران و مدیرانش خوشحال و مغرور از آنند که با آقای هاشمی عکس یادگاری میندازند این آب و نان برای مردم ولایت مدار مازندران نمیشود که از وقت ملت برای چنین مجالسی استفاده میکنید . شمال نیوز بارها نظراتم در سایت شما سانسور شد ! الان هم اگر بشود تعجبی نداره .
ایرانی 10 بهمن 1393
ما که بچه بودیم نوبتی خرسواری می کردیم حالا نوبت شماست ! حال کنید مردمو ولش کن .
محمد واسوکلایی / قایم شهر 9 بهمن 1393
اگر رو کاشتیم در نیومد اکبر جان... اگر شما به من هزار میلیارد دلار بدهید من مازندران را لس انجلس میکنم... باور کن اگر بدهید.... این حلقه بابلی های اطراف رفسنجانی هم یکی از دلایل عقب ماندن استان است..
احمدی 10 بهمن 1393
آقاس سروش آن مصوبه مورد نظرشما دردولت آقای هاشمی تصویب نشده است بلکه در زمان شورا انقلاب مصوب گردید. دوستان در خصوص آقای هاشمی بی انصافی نکنند تکمیل کارخانه چوب وکاغذ مارندران احداث سدهای مختلف ارجمله سد شهید رجایی و... در دوران آقای هاشمی صورت گرفت اگر کمی به اوصاع مازندران بعداز جنگ ازجمله بهداشت ، جاده ها، برق، گاز رسانی، افزایش مشترکات تلفن خانگی و... دردوران دولت آقای هاشمی بوده است .به استانداران دولت آقای هاشمی ومدیریت برنامه ریزی دراستان موظف به پاسخگویی به شبهات درخصوص عملکرد دولت آقای هاشمی به نسل جوان وافراد منتقد میباشند امیدوارم احساس مسوولیت نموده وپیشرفت استان را تشریح نمایند
- 10 بهمن 1393
`پيشرفت مازندران عبارت است از 1-نابودي جنگل 2-توليد زباله توسط مسافران وويلاسازان غير مازندراني 3-نابودي محيط زيست4-الودگي ابهاي زير زميني 5-الودگي اب شرب بگونه اي كه اكثر واحدهاي مسكوني داراي دستگاه تصفيه اب هستند 6-نابودي توليدات كشاورزي بويزه برنج 7-نداشتن راههاي ايمن براي ورود به استان 8-الودگي درياي مازندران وورود الودگيهاي نفتي كشورهاي هم جوار 9-بيكاري مزمن وپنهان بيش از ساير استانها 10-تعطيلي كارخانه هاي مادر مانند نساجي وگوني بافي وروغن كشي11-تعطيلي كليه كارخانه هاي پنبه پاك كني 12-گره كور توسعه شهري وسردرگمي مردم و..............وداشتن مديران ونمايندگان كه دنبال توسعه نميروند
سید 10 بهمن 1393
تابلوی احداث سد رجایی را بخوانید لطفا. تورم ۵۴% را نسل جوان ندیده , اما احتمالا شما هم مثل من دیدی
امين 11 بهمن 1393
باسلام اين پسره كه رئيس صنايع شده كل استان را زير سئوال برده آخر او فقط دنبال كار خودش هست و اصلا" اطلاعي از اوضاع ندارد
کیاسری 11 بهمن 1393
ذلیخا گفتن ویوسف شنیدن شنیدن کی بود مانند دیدن کیاسری
کیان 10 بهمن 1393
چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند!!!جایی که اب هست تیممم جایزنیست!!
نا شناس 12 بهمن 1393
قابل توجه اقای هاشمی و فلاح و هم پیمانانشان.خوبه نگاهی به کامنت ها بیاندازند. 8 سال اقای موسوی نخست وزیر 8 سال خود اقای هاشمی رییس جمهور 8 سال اقای خاتمی رییس جمهور و حدود 2 سال اقای روحانی رییس جمهور و همه از یاران نزدیک اقای هاشمی حالا چرا اقای هاشمی دنبال مقصر میگردن و عقب ماندگی را سر دیگران میاندازند.
احمد 11 بهمن 1393
25 ساله که مردم رو سرکار گذاشتید که دولت پول نداره که آزاد راه تهران-شمال رو بسازه حالا طرح مطالعاتی راه آهن زیر زمینی به این استان رو کار میکنید. آدم نمی دونه دم خروس رو قبول کنه یا قسم حضرت عباس رو. یا شاید چیزی پشت پرده توی این طرح هست که ما مردم نامحرم حساب می شیم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.832 seconds.