.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شخم زمستانه 50 درصد شالیزارهای گیلان

  شمال نیوز: رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون در 48 هزار هکتار از شالیزارهای این استان شخم زمستانه انجام شده است، گفت: این میزان 50 درصد شالیزارهای گیلان را شامل می‌شود.

علیرضا شعبان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با فارس در رشت با اشاره به شخم زمستانه شالیزارهای استان اظهار کرد: تاکنون بیش از 48 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان شخم زمستانه زده شده است.

وی با بیان اینکه این مقدار شخم زمستانه 50 درصد شالیزارهای استان را شامل می‌شود، افزود: از کشاورزان گیلانی می‌خواهیم با استفاده از آب باران اراضی شالیزاری خود را شخم زمستانه بزنند و آنها را برای کشت و زرع بهتر و باکیفیت‌تر در سال زراعی جدید آماده کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان درباره مزایای شخم زمستانه تصریح کرد: افزایش مواد آلی خاک، صرفه‌جویی در مصرف آب، از بین رفتن آفات و امراض، استفاده از نزولات آسمانی برای باروری بیشتر اراضی و... از جمله مهم‌ترین مزایای شخم زمستانه است.

وی با اشاره به اینکه شخم زمستانه در تمام شهرستان‌های گیلان در حال انجام است، گفت: گیلان دارای 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری است که در تمام آنها شخم زمستانه انجام می‌شود.

شعبان‌نژاد به برداشت محصول زیتون در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: امسال بر خلاف پیش‌بینی‌هایی که در عدم تولید محصول باکیفیت زیتون شده بود، مقدار 16 هزار و 500 تن زیتون مرغوب و باکیفیت خوب در رودبار برداشت شد که حدود 15 درصد رشد داشته است.

وی بهره‌برداران زیتون رودبار را 23 هزار نفر عنوان کرد و متذکر شد: جوان‌سازی باغ‌های قدیمی زیتون و ایجاد باغ‌های جدید از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است و برای حمایت بیشتر از متقاضیان نهال یارانه‌ای تحویل داده می‌شود. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.926 seconds.