.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خرید تضمینی چای و برنج با مشکل روبروست

محمود شکری با اشاره به اینکه اعتبارات لازم برای دریافت وام به‌زراعی چایکاران وجود ندارد و خرید تضمینی چای و برنج با مشکلاتی رو به رو بوده است ، گفت : واردات بی‌رویه برنج به کشور یکی از معضلات بخش کشاورزی است همچنین 30 درصد آب های بخش کشاورزی به دلیل نبود کانال و نبود اعتبار جهت لایروبی انهار کشاورزی هدر می‌رود.
به گزارش شمال نیوز به نقل از خانه ملت ،رئیس مجمع نمایندگان گیلان درجلسه شورای اداری استان گفت: نبود کارخانه‌های زباله‌سوز در گیلان موجب شده آسیب پسماندها وارد آب شرب شود.

 محمود شکری اظهار کرد: مردم گیلان از نبود شبکه فاضلاب، جمع‌آوری نشدن آب‌های سطحی و حل نشدن معضل زباله و پسماند رنج می‌برند.
وی با تاکید بر لزوم مهار آبهای بارندگی در استان‌های گیلان و مازندران، اضافه کرد: متاسفانه سدهایی در کشور احداث شده که به جای سوددهی، ضرر و زیان دارد، لذا احداث دو سد پلرود و شفارود یکی از اقدامات مثمرثمر برای ذخیره سازی آب خواهد بود، سد دیورش رودبار و لاسک شفت نیز در دست ساخت قرار دارند.

نماینده مردم رضوانشهر، تالش و ماسال در مجلس افزود: تسطیح و یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی با پیشرفت قابل توجهی رو به رو نبوده است.

وی با اشاره به عدم صدور پروانه قطع درختان جنگل شفارود، بیان کرد: این جنگل 120 هزار هکتاری تامین کننده مواد اولیه کارخانه چوکاست و قابلیت کشت محصولات کشاورزی را دارد، اما از این ظرفیت در جهت رفع معضل بیکاری استفاده نمی‌شود و حتی 2000 نفر شاغل در این کارخانه به 200 نفر رسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه هنوز پروژه راه آهن قزوین – رشت بلاتکلیف است، معتقد است: استان گیلان از دلارهای 7 تومانی صنعت بی‌بهره ماند و هر چه در صنعت داشتیم از دست داده‌ایم. متاسفانه امروز در کشاورزی به بن بست رسیده‌ایم و از 300 کیلومتر ساحل دریای خزر هیچ استفاده‌ای نبرده‌ایم. میزان بیکاری در استان فاجعه است./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.179 seconds.