.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نحوه دفن فوت شدگان ايراني در مكه +عکس

زائران فوت شده در جريان عمليات عمره و حج در صورتي كه بازماندگان بخواهند و رضايت دهند رايگان در عربستان دفن مي شوند اين در حالي است كه هزينه‌هاي ارسال جسد ميت به ايران از طريق هواپيما بسيار زياد اعلام شده است، همچنين مدت زمان انتقال جسد به ميهن اسلامي بسيار طولاني است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از حج، به گفته مسوولان مركز پزشكي حج و زيارت كشورمان در عربستان از زمان آغاز عمليات عمره در سال ۹۳ تاكنون ۲ زائر خانه خدا بر اثر سكته و ايست قلبي در شهر مكه فوت كرده اند كه هر دو مورد از زائران خانم بوده اند و هر دوي آنها با رضايت خانواده و بازماندگان در مكه مكرمه به خاك پرده شدند.

در مراسم غسل و كفن و دفن زائران ايراني كه در جوار خانه خدا مكه مكرمه به رحمت خدا مي‌روند با هماهنگي مسوولان ستاد عمره و مركز پزشكي حج و زيارت كشورمان پس از طي مراحل قانوني و اداري دو بانوي مبلغه براي غسل و كفن زائران فوت شده خانم ايراني حضور مي‌يابند و اعمال كفن و دفن را به صورت مستقيم و براساس احكام و مسائل شرعي مكتب تشيع انجام مي‌دهند و يك روحاني از بعثه مقام معظم رهبري نيز براي اقامه نماز و تلقين و ساير مراحل حضور مي‌يابند.

گفتني است صدور جواز دفن اتباع خارجي فوت شده در عربستان منوط به اجازه وارثان و مدت زمان رسيدگي اداري به انتقال فوت شدگان به ايران حداقل ۵ روز اعلام شده است و دفن زائران فوت شده در عربستان هيچ هزينه اي در برندارد و در صورتي كه بازماندگان بخواهند متوفي را در ايران دفن كنند مراحل انتقال جسد زمان بر بوده و هزينه زيادي برمي دارد.

البته هزينه‌هاي ارسال جسد به ايران از سود و مراحل طولاني ترخيص متوفي از بيمارستان و انتقال به غسال خانه و دريافت مجوز براي ارسال جنازه به ايران و مشكلات ديگري كه وجود دارد و همچنين با توجه به حرمت و قداست اين سرزمين اكثرا زائران متوفي با رضايت خانواده و باز ماندگان در قبرستان‌هاي مكه و مدينه به خاك سپرده مي‌شوند.

روز گذشته مراسم غسل و كفن و دفن بانوي ۵۵ ساله اهل تربت حيدريه كه در اثر سكته قلبي در هتل محل اقامت خود در گذشته بود پس از اعلام رضايت شوهر و بازماندگانش با حضور بانوان مبلغه و با نظارت روحاني اعزامي بعثه مقام معظم رهبري با احترام و براساس احكام و مسائل مكتب تشيع برگزار و پس از آن در قبرستان نور در نزدكي كوه نور (غار حرا) به خاك سپرده شد.

در ادامه تصاويري از مراحل مراسم كفن و دفن زائر ايراني فوت شده در مكه مكرمه كه با حضور روحاني و مبلغان بعثه و هماهنگي عوامل ستاد عمره برگزار شده است را مشاهده مي‌كنيد:








ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 دي 1393
خدا بیامرزاد...در خراسان زاده شد و در مکه بدرود گفت.
فواد مازندرانی 1 بهمن 1393
رحم الله و رحمه واسعه
و حشره مع محمد و آل محمد
ناشناس 2 بهمن 1393
خوب تو ایران هم قبر رایگانه پولی نیست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.155 seconds.