.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نشست هم اندیشی مشترک دانشگاه آزاد و بسیج ؛
دکتر شاهورانی : وظیفه بسیج دفاع از مرزها، مبارزه با جهل، و تفقه در دین است
شاهورانی همچنین به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی در صورتی می تواند کار آمد باشد که اول مسئولین کشور آن را حس کنند و بعد مردم به آن توجه کنند....
دکتر شاهورانی : وظیفه بسیج دفاع از مرزها، مبارزه با جهل، و تفقه در دین است

شمال نیوز : دکتر شاهورانی نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاههای شمال کشور در نشست هم اندیشی مشترک مسئولین کانونهای بسیج اساتید و روسای دانشگاههای آزاداسلامی استان مازندران که با حضور صالحی معاون هماهنگی دانشگاههای استان مازندران، سردار بابائی فرمانده سپاه کربلا مازندران، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مازندران، بلباسی مسئول بسیج اساتید دانشگاههای مازندران وروسای دانشگاههای آزاد اسلامی در سالن اجتماعات ساختمان ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر برگزار شد در خصوص اسلامی شدن دانشگاهها و فعالیتهای بسیج اساتید در دانشگاهها مطالبی بیان کرد.

شاهورانی گفت: بسیج یک واژه با اهمیت است که از ابتدای انقلاب تا به حال وجود دارد وبخشی از اسلامی شدن دانشگاهها به فعالیت تشکل بسیج در دانشگاهها ارتباط دارد .

وی با توجه به نظر امام (ره) در خصوص بسیج که فرمودند: بسیج لشکر مخلص خداست گفت: ویژگی جوهری یک بسیجی این دو ویژگی است که هر کس این دو ویژگی را نداشته باشد از بسیج خارج است.

وی تفکر بسیجی از منظر قرآن را 2 جبهه برای جنگ عنوان کرد و گفت: یک جبهه برای دفاع از مرزها و یک جبهه مبارزه با جهل و نادانی و رشد علم است و دفاع از مرزها، مبارزه با جهل، و تفقه در دین را وظایف بسیج عنوان کرد وگفت: تفقه در دین یکی از بزرگترین ویژگیهای یک بسیجی است.

شاهورانی اظهار داشت: حضور روحانیون باید در دانشگاهها پررنگ باشد و وحدت بین حوزه و دانشگاه را توحیدی کردن علوم دانست و گفت: ما باید در دانشگاهها دانشجویان را به بحث های علمی هدایت کنیم .

وی مشکلات بوجود آمده در جامعه را ریشه در عدم اخلاص، عدم توجه به توصیه های امام (ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: وظیفه بسیج روشن کردن مردم جامعه در خصوص این مشکلات است.

شاهورانی همچنین به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی در صورتی می تواند کار آمد باشد که اول مسئولین کشور آن را حس کنند و بعد مردم به آن توجه کنند.

نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه به مسئله عدالت و انصاف در برخورد با انسانها اشاره کرد و گفت: ما حق خارج کردن افراد از جرگه انقلاب را نداریم و با حاکمیت تفکرات مختلف و رعایت اصول می توانیم در جامعه تفکرات سیاسی متفاوتی داشته باشیم.

شاهورانی دانشگاه را محل آزاد اندیشی دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید در بحث آزاد اندیشی پیشرو باشد و دانشجو باید در دانشگاه آزادانه فکر کند و وظیفه ما هدایت آنهاست و تشکل بسیج یکی از تشکلات مهم است که باید در جهت فعالیتهای سیاسی طبق قانون عمل کند
شاهورانی یکی از ویژگیهای بسیج را شرح صدر برشمرد و از اساتید بسیجی خواست تا به نکات واقعه اسلام توجه کنند و قدرت جذب داشته باشند نه دفع و همچنین تبعیت از رهبری، صداقت، عدالت و انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند وتلاش کنند تا در حکومت اسلامی ایران حرف و عملشان یکی باشد و دید مردم را نسبت به اسلام قوی تر کنند.

سپس حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیمیان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان مازندران در خصوص بسیج و ارزشهای آن مطالبی را بیان نموده و برنامه های اجرایی خاصی را جهت تلفیق فعالیتهای استادان بسیجی با اردوهای دفتر نهاد پیشنهاد کرد.در خاتمه از کانونهای برتر با اهداء لوح و هدایا تقدیرشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.605 seconds.