.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالفت محیط‌زیست با احداث جاده ابر
معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط‌زیست که جنگل ابر در حیطه مسئولیت وی تعریف شده است با بیان اینکه سازمان محیط‌زیست بارها اعلام کرده احداث جاده در جنگل ابر هیچ ضرورتی ندارد، می‌گوید: وقتی با اصل موضوع مخالفیم در مورد کیفیت جاده بحثی نداریم.

 شمال نیوز: معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط‌زیست که جنگل ابر در حیطه مسئولیت وی تعریف شده است با بیان اینکه سازمان محیط‌زیست بارها اعلام کرده احداث جاده در جنگل ابر هیچ ضرورتی ندارد، می‌گوید: وقتی با اصل موضوع مخالفیم در مورد کیفیت جاده بحثی نداریم.

احمدعلي كيخا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازديد جمعي از نمايندگان فراكسيون محيط‌زيست در هفته گذشته از جنگل ابر اظهار داشت: بيشتر نمايندگان فراكسيون محيط‌زيست پس از اين بازديد به‌طور جدي بر عدم‌ضرورت احداث جاده در جنگل ابر تأكيد كرده‌اند.

به گفته وي در حال حاضر 4جاده ماشين‌رو در اين جنگل موجود است بنابراين احداث جاده جديد در اين منطقه ضرورت ندارد به‌ويژه آنكه جنگل ابر يكي از مناطق بكر و ارزشمند جهان است.

به گفته معاون طبيعي سازمان محيط‌زيست، بسياري از جاده‌هايي كه در كشور به مناطق طبيعي كشيده شده‌اند به بهانه حمل‌ونقل آسان‌تر بوميان احداث شده اما پس از مدتي منجر به تغيير كاربري اراضي در آن مناطق شده و در نهايت به تخريب بهترين مناطق زيست‌محيطي كشور منجر شده است. كيخا تصريح كرد: بنابراين سازمان محيط‌زيست به هيچ عنوان با احداث جاده در اين جنگل موافق نيست. برخي نمايندگان مجلس هم گفته‌اند كه به جاي كشيدن جاده، تونل احداث شود اما سازمان با گزينه تونل هم موافق نيست زيرا اساسا با اصل موضوع مخالف است.

وي در پاسخ به اظهارنظر يكي از نمايندگان مبني بر اينكه اشكالي ندارد محيط‌زيست برخي مواقع براي منافع مردم تخريب شود، تأكيد كرد: حفظ اكوسيستم‌هاي طبيعي دقيقا به‌خاطر منافع مردم است و چنين اظهارنظري بي‌معني است. احداث جاده در جنگل ابرطي 10سال گذشته بارها مطرح شده اما طي اين زمان نسبتا طولاني مدافعان حفاظت محيط‌زيست مانع اجراي آن شده‌اند. اكنون ساخت اين جاده به تصميم رئيس فراكسيون محيط‌زيست مجلس و برخي نمايندگان ديگر موكول شده است. هفته گذشته برخي از نمايندگان مجلس به همراه تعدادي از مسئولان كشوري و استاني از جاده ابر و ساير مسيرهاي مواصلاتي به شاهرود بازديد كردند كه در اين بازديد نمايندگان فراكسيون محيط‌زيست بر حفظ محيط‌زيست استان تأكيد كردند اما تصميم‌گيري نهايي درباره احداث جاده در جنگل ابر به بررسي نظر كارشناسان در مجلس موكول شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.