.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سفر در ایران گران‌تر‌شد

 شمال نیوز: رئیس جامعه هتلداران ایران گفته است سازمان میراث فرهنگی اجازه گران‌شدن نرخ اقامت در هتل‌های کشور را با توجه به تورم داخلی صادر کرده و هتل‌های کشور به خواست خود می‌توانند قیمت‌های خود را ۲۰درصد افزایش بدهند.

جمشيد حمزه‌زاده، رئيس جامعه هتلداران ايران در حالي اين خبر را به خبرگزاري ايسنا اعلام كرده است كه يك فعال صنعت گردشگري به همشهري مي‌گويد: افزايش نرخ هتل علاوه بر گران‌تر شدن نرخ سفر در ايران سرطان قيمتي است كه دامان هتلدارها را در فصول راكد سفر مي‌گيرد.

نزديك به 2‌ماه پيش يك فعال صنعت گردشگري به همشهري خبر داده بود كه چندين گروه از گردشگران خارجي از او خواسته‌اند به‌دليل افزايش نرخ سفر به ايران تورهاي سفر به ايران را كنسل كنند. او همان زمان گفته بود كه افزايش نرخ اقامت در ايران عامل اصلي گران‌شدن تورهاي سفر به ايران است.

آنطور كه اين فعال صنعت گردشگري به همشهري خبر داده بود مالكان شركت‌هاي خدمات مسافرتي در جلسه‌اي از هتلدارها خواسته بودند كه يك‌سال براي افزايش نرخ اتاق هتل‌ها براي گردشگران دست نگه دارند تا بازار گردشگري ايران در خارج از كشور تثبيت شود و بازار جديد گردشگري ايران از دست نرود.

چالش افزايش نرخ هتل‌ها

جمشيد حمزه‌زاده، رئيس جامعه هتلداران ايران اما همان زمان به همشهري گفته بود كه نرخ هتل‌ها با وجود افزايش نرخ تورم در كشور افزايش چنداني نداشته است و ماليات ارزش افزوده، هزينه تحميل شده از سوي شهرداري‌ها، افزايش نرخ آب و برق و خالي ماندن هتل‌ها در بيشتر فصول سال موجب تحميل برخي هزينه‌ها به هتل‌ها شده است ؛ هتلدارها نيز بايد اين هزينه‌ها را جبران كنند. جمشيد حمزه‌زاده همين ديروز خبر داد كه سازمان ميراث فرهنگي اجازه گران شدن نرخ هتل‌ها راصادر كرده و از اين پس هتلدارها مي‌توانند نرخ خدمات خود را با توجه به افزايش نرخ تورم 20درصد گران كنند.

جمشيد حمزه‌زاده، رئيس هيأت‌مديره جامعه هتلداران ايران با بيان اينكه هتل‌ها در سال 93افزايش نرخ نداشته‌اند گفته است، هتل‌ها اين افزايش نرخ را به احترام و همراهي مردم در نوروز 93اعمال نكردند و تصميم گرفتند پس از تعطيلات، نرخ‌ها را اضافه كنند.آنطور كه حمزه‌زاده گفته است، سازمان ميراث فرهنگي موافقت براي افزايش نرخ هتل‌ها متناسب با نرخ تورم داخلي را اعلام كرد و افزايش نرخ خدمات هتل‌ها نيز از اول دي‌ماه اجرايي شد.حمزه‌زاده گفت: اين افزايش نرخ نيز براي سال 93است و امكان دارد در برخي استان‌ها حتي كمتر از 20درصد هم اعمال شود. وي افزود: هزينه هتلداري در ايران پس از حذف يارانه‌ها بسيار گران شد، درحالي‌كه قيمت‌ اقامت در هتل‌ها متناسب با هزينه‌ها رشد نكرد. به گفته او، قرار بود دولت پس از حذف يارانه‌ها از هتل‌ها حمايت كند، ولي هيچ حمايتي اتفاق نيفتاد. آنطور كه حمزه‌زاده به ايسنا گفته است با اختياري كه سازمان ميراث فرهنگي براي افزايش 20درصدي نرخ هتل‌ها داده است، افزايش نرخ مجدد در نوروز 94لزومي ندارد.

تسكين مقطعي نرخ سفر

هوشنگ غفارپور، عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران و فعال صنعت گردشگري اما در گفت‌وگو با همشهري اعلام كرد كه افزايش 20درصدي نرخ هتل‌ها تنها براي 4‌ماه سال كه فصل سفر در ايران است خوب است و تداوم آن در طول سال دامان هتلدارها را مي‌گيرد. غفارپور مي‌گويد: از كسي كه اجازه گران شدن 20درصدي نرخ هتل را مي‌دهد بايد پرسيد كه مبناي اين اقدام چيست؟ آيا با اين روش مي‌خواهيد گردشگر جذب كنيد؟ اين فعال صنعت گردشگري اما از نياز فوري صنعت گردشگري ايران براي داشتن يك نقشه راه خبر مي‌دهد چون به اعتقاد او هر نوسان قيمتي در بازار گردشگري ايران برموضوع سفر تأثيرگذار است.غفارپور مي‌گويد: وقتي نرخ هتل‌ها گران شود قيمت سفرهاي داخلي نيز بالا مي‌رود و از آنجا كه امكان رقابت با قيمت‌هاي منطقه نيست نتيجه اين مي‌شود كه حدود 6هزار صندلي گردشگر در هفته به تركيه سفر كند.به گفته اين فعال صنعت گردشگري، دولت‌ها در تمام دنيا يارانه‌هايي به هتلدارها پرداخت مي‌كنند تا تعادل شبكه توريستي خود را نگه دارند، اما در ايران چون نگاه سطحي به صنعت گردشگري وجود دارد و مديران اين بخش نيز چندان حوصله فكر كردن به اين موضوع را ندارند چنين اتفاقي نمي‌افتد.

رعايت حقوق شهروندان

تا همين چندماه پيش يك گردشگر اروپايي مي‌توانست با 1200يورو به ايران سفر كند كه اكنون تا پيش از اجازه گران شدن 20درصدي نرخ هتل‌ها به 1700تا 1900يورو رسيده است. همين ميزان افزايش نيز موجب شده بود تا برخي گردشگران خارجي سفر به ايران را كنسل كنند. اگر همان گردشگر اروپايي قصد سفر به تركيه را داشت مي‌توانست براي يك هفته اقامت در هتل 5ستاره آن كشور بدون استفاده از خدمات راهنماي تور 600تا 700يورو هزينه كند. برخي گردشگران داخلي اعلام كرده‌اند كه هزينه سفر آنها به خارج از كشور نسبت به سفر هاي داخلي ارزان‌تر تمام مي‌شود. به همين دليل است كه غفارپور به همشهري گفته كه گران شدن نرخ هتل‌ها در طولاني مدت دامان هتلدارها را خواهد گرفت چون نرخ سفر در ايران را افزايش مي‌دهد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.437 seconds.