.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین نظر آیت‌الله‌جوادی‌آملی درباره ازدواج

یکی از مراجع تقلید شیعیان بر اهمیت توجه مسئولین به موضوعات مرتبط با جوانان و مقوله ازدواج تاکید کرد و گفت: ازدواج جوانان عاطفه و محبت بین آنها می‌آورد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس  آیت‌الله جوادی‌آملی عصر امروز در دیدار با محمود گلزاری معاون ساماندهی وزیر ورزش و جوانان پیرامون مسائل مهم جوانان جامعه تصریح کرد: هر کدام از موضوعات مرتبط با جوانان در جایگاه خود دارای اهمیت و توجه ویژه هستند.

وی ادامه داد: ازدواج موجب تحکیم جامعه می‌شود و در زمینه تحقق ازدواج مسائل مهمتری از مادیات وجود دارند زیرا به عنوان مثال تهیه مسکن سخت نیست و علاوه بر خود فرد، دولت و مسئولین نیز می‌توانند برای مقوله مسکن به فکر چاره باشند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: مهمترین مسئله در ازدواج این است که زن و مرد به یکدیگر اعتماد و با هم تفاهم داشته باشند و هر زن این باشد که آرامش را در منزل برقرار کند چون آرامش یک مرد نیز به برخورداری از یک خانواده خوب است.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج سنت حسنه است و ازدواج جوانان عاطفه و محبت بین آنها می‌آورد و این عاطفه منشا آرامش جوانان می‌شود.

آیت‌الله جوادی‌آملی در ادامه با اشاره به وجود نزدیک به 10 میلیون نفر جوان مجرد در کشورمان عنوان کرد: به هیچ عنوان آرامشی در خانواده یک فرد مجرد وجود ندارد و چنانچه جوانان ازدواج نکنند افسردگی در زندگی آنان به وجود می‌آید.

وی ابراز کرد: شاهد هستیم که بخش وسیعی از بودجه‌ها در دستگاه‌های قضایی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده صرف می‌شود در حالی که اگر برای جوانان و مسئله ازدواج آنها درست برنامه‌ریزی شود می‌توان این بودجه را در زمینه تولید مصرف کرد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: جوان نباید مسائل مادی را مانع ازدواج بداند بلکه باید به سمت ازدواج برود تا بقیه نیازهای او هم تامین شود زیرا اگر در غیر این صورت باشد مشکلات دیگری به وجود می‌آید.

پیش از سخنان آیت‌الله جوادی آملی، دکتر محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به 10 هزار جوان ایرانی مستعد و دارای شرایط ازدواج هستند اما به صورت مجردی زندگی می‌کنند.

وی به وجود معضل طلاق در جامعه نیز اشاره و بیان کرد: متاسفانه در ایران از هر پنج ازدواج، در قم از هر چهار پیوند و در تهران از هر سه ازدواج یکی از آنها به طلاق می‌انجامد و در حال حاضر 80 درصد از افراد طلاق گرفته در جامعه زیر 30 سال هستند./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناشناس 20 دي 1393
من جوانی هستم که تازه ازدواج کردم.میخواستم خدمت ایشان عرض کنم که با 30میلیون نمی توانم خانه پیدا کنم.چطور میفرمایند که پیدا کردن مسکن سخت نیست؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.