.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قیمت طلا افزایش یافت
طلا در بازار جهانی در پی افت بازارهای سهام و نگرانی‌ها نسبت به احتمال خروج یونان از منطقه یورو که تقاضا برای سرمایه گذاری مطمئن را افزایش داد، برای سومین روز متوالی صعود کرد و به بالاترین سطح در سه هفته گذشته رسید.

 شمال نیوز: طلا در بازار جهانی در پی افت بازارهای سهام و نگرانی‌ها نسبت به احتمال خروج یونان از منطقه یورو که تقاضا برای سرمایه گذاری مطمئن را افزایش داد، برای سومین روز متوالی صعود کرد و به بالاترین سطح در سه هفته گذشته رسید.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سه شنبه سنگاپور حداکثر 0.3 درصد افزایش یافت و به 1208 دلار رسید که بالاترین قیمت از 30 دسامبر بود و تا ساعت یک ظهر به وقت محلی 1206 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه حداکثر 0.4 درصد افزایش یافت و به 1208 دلار رسید.

این فلز ارزشمند که سال گذشته برای دومین سال متوالی کاهش داشت، تا روز جمعه به رکورد پایین 1168 دلار رسیده بود.

بازارهای سهام آسیایی به دنبال سقوط قیمت نفت به پایین 50 دلار در هر بشکه با سقوط روبرو شدند. از سوی دیگر یورو در پی آغاز تبلیغات انتخاباتی در یونان و هشدار آنتونیس ساماراس، نخست وزیر این کشور در مورد احتمال خروج از منطقه یورو در صورت پیروزی حزب مخالف در انتخابات، به پایین‌ترین سطح در 9 سال گذشته رسیده است. در مقابل شاخص دلار که این ارز را در برای سبدی از شش ارز بزرگ می‌سنجد، روز دوشنبه به بالاترین سطح در 9 سال گذشته رسید.

ذخایر اس پی دی آر گولد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز دوشنبه برای نخستین بار در دو هفته گذشته افزایش یافت و با 0.25 درصد رشد، به 710.81 تن رسید در حالیکه حجم فروش سکه طلا در آمریکا افزایش و حجم معاملات طلا در چین کاهش یافت. با اینهمه با در پیش بودن سال نوی چینی انتظار می‌رود خرید فیزیکی در این کشور رشد قوی را تجربه کند.

طلا به یورو پس از رشد 12 درصدی در سال گذشته، به بالاترین سطح از سپتامبر سال 2013 رسید.

به گفته تحلیلگران، افزایش ریسک گریزی در میان سرمایه گذاران، تقاضا برای طلا را تقویت کرده و از قیمت این فلز زرد پشتیبانی خواهد کرد. تحلیلگران فنی شرکت اسکاتیاموکاتا سطح مقاومت کوتاه مدت طلا را 1216 دلار و سطح پشتیبانی این فلز را حدود 1180 دلار پیش بینی کرده اند.

با اینحال بسیاری از تحلیلگران نسبت به دورنمای طلا در بلندمدت بدبین مانده اند. بانک بارکلیز در گزارشی با اشاره به معیارهای مختلفی که منعکس کننده بهبود اقتصاد آمریکا است از جمله انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره این کشور در سال جاری میلادی، اعلام کرده طلا تحت فشار قابل توجهی قرار خواهد گرفت.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 16.2483 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری از 1212 دلار در روز دوشنبه به 1214 دلار صعود کرد در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.6 درصد افزایش، 798 دلار معامله شد. /250 ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.