.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حذف گام به گام مشاغل سخت و زیان آور
در نشست مشترک معاون روابط کار وزارت کار با فعالان نساجی کشور، بر امحاء تدریجی مشاغل سخت و زیان آور و سالم سازی محیط های کاری کشور تاکید شد.

 شمال نیوز: جلسه مشترک فعالان صنعت نساجی با معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. در ابتدای این جلسه  سیدحسن هفده تن معاون روابط کار ابراز امیدواری کرد در دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی استراتژیک این صنعت احیا و حجم قابل توجهی از اشتغال را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: با توجه بحث نوآوری در دنیا و کوتاه شدن طول موج نوآوری و افزایش ارزش افزوده به صورت تصاعدی باید قابلیت های شورای عالی کار و شورای عالی حفاظت فنی جهت تصویب مصوباتی به منظور ضمانت و حفظ سلامتی جسم و روح نیروی کار جهت رسیدن به اهداف وزارت متبوع همگام با نوآوری در عرصه های علم و صنعت ارتقا یابد.

در ادامه محمد اصابتی مدیرکل بازرسی کار وزارت کار نیز در خصوص لزوم برنامه ریزی به منظور امحاء تدریجی مشاغل سخت و زیان آور، سالم سازی، استانداردسازی محیط کار و نیز حمایت و پشتیبانی کلیه دستگاه های ذی نفع، اعضای شورا و تشکل های مربوطه در این خصوص، مباحثی را در خصوص شرایط حین کار موضوع آئین نامه تبصره ماده 52 قانون کار و بازنشستگی در کارهای سخت و زیان آور موضوع ماده 76 را یادآور شد و بر سالم سازی محیط کار مطابق بخش اول ماده واحده قانون اصلاح تبصره 2 الحاقی ماده 76 قانون تامین اجتماعی تاکید کرد.

وی همچنین خواستار همکاری کلیه فعالان و تولیدکنندگان این بخش جهت احصاء مشاغل سخت و زیان آور به منظور ممانعت از اعمال سلیقه در تطبیق و تشخیص مشاغل شد.

همچنین در ادامه نشست علی مصریان رئیس مرکز تحقیقات وزارت کار با مقایسه چگونگی تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور در دنیا با کشور، مهم ترین موضوع در مواجهه با مشاغل سخت و زیان آور در دنیا را اقدامات پیشگیرانه دانست.

مروج الحسینی رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران نیز از مشکلات مبتلابه کارخانجات مختلف نساجی در کشور مطالبی را عنوان و در ادامه هر یک از حاضرین موانع، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار نیز مشکلات چند سال گذشته این صنعت را انباشت نیروی انسانی و فرسودگی ماشین آلات عنوان کرد و گفت: امروزه بسیاری از  واحدها با اصلاح ساختار و نوسازی صنایع به چرخه تولید برگشته و این صنعت گره گشای اشتغال  است.

گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد کارگروهی به منظور جمع آوری پیشنهادات و راهکارهای اجرایی تشکیل شود. /250مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.17 seconds.