.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ائتلاف قطعی اصولگرایان برای انتخابات مجلس
عضو جامعه روحانیت مبارز می گوید: با شرایطی که در حال حاضر برای انتخابات آینده مجلس وجود دارد، اصولگرایان به وحدت می رسند و اگر به وحدت نرسند به ائتلاف خواهند رسید.

 شمال نیوز: عضو جامعه روحانیت مبارز می گوید: با شرایطی که در حال حاضر برای انتخابات آینده مجلس وجود دارد، اصولگرایان به وحدت می رسند و اگر به وحدت نرسند به ائتلاف خواهند رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در خصوص دیدار جامعتین با آیت الله مصباح یزدی و اینکه اصولگرایان برای وحدت باید از چه راهکارهایی استفاده کنند، گفت: با شرایطی که در حال حاضر وجود دارد، اصولگرایان به وحدت می رسند و اگر به وحدت هم نرسند، به ائتلاف خواهند رسید و می توانند با یکدیگر ائتلاف کنند.

وی با بیان این که در این مدت، کار سنگینی برای همگرایی اصولگرایان صورت گرفته است، افزود:در حال حاضر تا حدودی دیدگاه‌ها به هم نزدیک شده و اگر حرف و حدیثی هم داشتند گفته شد و پاسخ داده شد؛ بنابراین تصورم این است نتیجه این کار تشکیلاتی که تحت عنوان همگرایی صورت گرفته، پیکره اصولگرایی هماهنگ کرده است و زمانی که پیکره هماهنگ شد رؤسای هرم نمی توانند از پیکره جدا باشند.

ابراهیمی در پاسخ به این سئوال که نتیجه این ائتلاف را در ترکیب مجلس آینده مؤثر می دانید؟ تصریح کرد: تاثیر آن را در مسئله انتخابات خبرگان که قطعی می دانیم و می شود گفت که ائتلاف صورت گرفته است به طوری که هم جامعتین آمادگی دارد و هم آیت الله مصباح یزدی در این رابطه همراه است.

وی ادامه داد: البته در خصوص انتخابات مجلس، می‌دانید که مجلس نسبت به خبرگان ظرافت بیشتری دارد و از شرکاء و داوطلبان بیشتری برخوردار است،در نتیجه نمی شود قضاوت کرد که در انتخابات آتی همه حوزه های انتخابیه هماهنگ خواهد بود اما باید گفت که در اغلب حوزه‌ها این اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم بیرجند در مجلس هشتم در ادامه این گفتگو، در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان از جمله اعلام نامزدی عارف برای انتخابات مجلس چیست؟ خاطرنشان کرد: در حال حاضر اختلافی که در میان اصلاح طلبان وجود دارد اگر نگوییم بیشتر، کمتر از اختلافات اصولگریان است در نتیجه اصلاح طلبان جریانات مختلفی دارند. به طوری که آن ها یک حرکت شان به سمت و سوی آقای روحانی است و می خواهند از شخصیت و اعتبار ایشان استفاده کنند و از طرفی دیگر آقای عارف نیز با سرنوشتی که در گذشته برایش رقم خورد و مجبور به انصراف از عرصه رقابت های انتخاباتی شد خیلی خوشش نمی آید که با اصلاح طلبان هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر، اصلاح طلبان بنا دارند در مجلس فعالیت گسترده ای داشته باشند افزود: این در حالی است که هماهنگ شدن آن‌ها با یکدیگر کار دشواری است ؛کما اینکه ستادهای آقای روحانی از وی خواسته اند که برای انتخابات مجلس نماینده معرفی کند که ایشان معرفی نکردند و این امر دلیل بر این است که روحانی بنا ندارد خود را خرج اصلاح طلبان کند و ظاهرا اینگونه استنباط می شود که او می خواهد استقلال خود را حفظ کند و با شعار اعتدالی که می دهد، می خواهد عملا اثبات کند که معتدل است و به سمت جریان خاصی کشیده نمی شود، اگرچه ایشان ذاتا اصولگراست اما بنا ندارد با جریان اصولگرایی یا اصلاح طلبی باشد لذا مشکل اصلاح طلبان از این بابت بسیاراست و اگر آقای عارف با اصلاح طلب ها نتواند جبهه ای مشترک تشکیل دهند از همین حالا مشخص است که در انتخابات آینده برد آنچنانی نخواهد داشت. /250خبر آنلاین


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.027 seconds.