.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شاید استاندار پاسخ دهد
صد سفر خارجی مدیران استان و یک سئوال بی جواب !
آقای استاندار شما نماینده دولت تدبیر و امید هستید آیا اهالی دودانگه و چهاردانگه امیدی برای تدبیر شما جهت حل بحران دفن زباله در این منطقه می توانند داشته باشند ؟ اجازه بدهید به نمایندگان مجلس به ...

همه مردم و مسئولین کشورمان استان مازندران را با لطافت هوا و طبیعت سرسبزش می شناسند. وجود کوه، دریا، جنگل و آبشارها، رودخانه ها و ییلاقات سرسبز سبب شده خیلی ها این استان را برای سیر وسفر انتخاب کنند.

اما معضلی به نام زباله این روزها، چشم اندازهای طبیعی این استان را دست خوش تغییرات ناخوشایندی کرده است. این وصله ناچسب طبیعت، علاوه بر مشکلاتی که برای زیست گیاهی  و جانوری به دنبال داشته، چند وقتی است که پایـَـش به زندگی انسانی هم باز شده و سلامت مردم روستاها و مناطقی که در پیرامون محل انباشت زباله زندگی می کنند را با مخاطراتی جدی روبرو کرده است. در واقع  فریاد مظلومانه طبیعت مازندران مخصوصاً در مکان هایی که معضل زباله و سوژه این مقال را تشکیل می دهد در میان فراموشی و سهل انگاری مدیریت شهری گم شده و در میان وعده و وعیدهای شعاری غریب مانده است.

این چند خط را به قلم درآوردیم تا برای چندین بار موضوع مهم این گزارش را به مسئولین استان و در رأس آن استاندار مازندران متذکر شویم آقای ربیع فلاح معضل زباله در مناطق دودانگه و چهاردانگه، کلیجانرستاق – ایول – تلمادره – فولاد محله – کردمیل و حتی کیاسر چند صباحی است که نه تنها حل نشده بلکه شاهد افزایش حجم انباشت زباله در این مناطق هستیم اما این سوأل را از شما می پرسیم که مردم مناطق فوق الذکر تا چه زمانی باید میزبان کوههای زباله ارسالی از مرکز استان باشند؟

چند قله زباله دیگر باید در این منطق بنا شود تا مسئولین استان باور کنند که زباله در حال نابودی کل منطقه است آقای استاندار چهاردانگه مظلومترین منطقه کشور است چرا باید در کنار محرومیت ها و مظلومیت ها ، متحمل زباله دیگر مناطق استان باشد ؟ قابل توجه و یادآوری به شما باید عنوان شود کل بسترهای ذخائر معدنی این منطقه به واسطه زباله نابود شده و دام ها و حتی انسان هایی که در این مناطق زندگی می کنند مبتلا به انواع بیماری ها شده اند . در سویی دیگر آب های زیرزمینی نیز غیرقابل مصرف و حتی هوا برای تنفس غیرقابل استفاده است .آقای استاندار از مسئولین محیط زیست سوأل کنید چند صد هزار سال طول می کشد که زباله های ارسالی از شهر ساری تجزیه شود و به چه قیمتی و با کدام صدمات و خسارات مالی و حتی جانی باید شاهد ارمغان خوش نشینی شهروندان ساروی برای دودانگه و چهاردانگه باشیم ؟

داستان ساخت و نصب کارخانه زباله سوز در جنگل امره با آن همه خیانت و جنایت در تمامی ابعاد زیست محیطی اش نافرجام باقی ماند و متأسفانه هیچ مسئولی هم خود را در برابر این مسئله پاسخگو ندانست.

آقای استاندار 7 سال قبل کنگ احداث ساخت و نصب کارخانه زباله سوز در منطقه شمال شهر ساری بر زمین زده شد اما کار به کجا کشیده شد ؛ یکصد سفر خارجی شهرداران ، اعضای شورای شهر، فرمانداران، استانداران و کارشناسان استانداری، سازمان همیاری شهرداری ها ، سازمان محیط زیست با هزینه های گزاف از جیب مردم به کشورهای آسیایی و اروپایی با هدف الگوبرداری از شیوه فرآیند زباله به کدام نتیجه گیری ختم گردید.

آقای استاندار شما نماینده دولت تدبیر و امید هستید آیا اهالی دودانگه و چهاردانگه امیدی برای تدبیر شما جهت حل بحران دفن زباله در این منطقه می توانند داشته باشند ؟ اجازه بدهید به نمایندگان مجلس به خصوص نمایندگان خودمان از گل نازکتر نگویم که هیچ انتظاری از این افراد برای حل مشکل مذکور نمی رود یا بهتر بگویم آنها را در حل این مشکل بس ناتوان دیده ایم. با استمرار این روند شائبه ای ایجاد می شود مبنی بر این که مسئولین منطقه دفن زباله از ساری به کیاسر را سرزمین اشغالی فرض می کنند؛ نگارنده با اعتقاد بر اینکه هیچگاه نباید در قلم فرسایی به دنبال واکس زدن کفش مسئولین بود معتقد است همواره باید به دنبال حق و حقیقت بود حتی اگر بازار نداشته باشد در این ارتباط باید درود فرستاد به اهالی منطقه ای از شهرستان بابل که حتی علیرغم تحمل بدترین برخورد ها حاضر نشدند زباله در منطقه محل سکونتشان دفن شود.

آقای استاندار سخن کوتاه می کنیم و از شما یک سوأل داریم و البته انتظار صاحب قلم و همه مردم مناطق مذکور اینست که شفاف و منطقی بدان پاسخ دهید چه زمانی دودانگه و چهاردانگه از بحران زباله رهایی پیدا خواهند کرد؟

شعبان وفایی نژاد

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بهنام دوربینی 1 دي 1393
آقای وفایی نژاد در ساری عقد قرارداد 20 میلیاردی برای پارک ملل شده ، اما هزینه انجام شده حدود 5 تا 6 میلیارد است ! مابقی آن فکر میکنید کجاست ؟
نا شناس 1 دي 1393
اگر ازسفرهای خارجه کیاب در نیومد نون ماموریت در اومد
محمدجواد 1 دي 1393
تازه به دوران رسیده هستید دیگه به جهنم که میرن خارج...
شعار تدبیر و امید اینه دیگه خلاصه اینکه مگه پیام انتخابات رو درک نکردن! !!!!!!!!
کمی تحمل کنید موسم غم تموم میشه
- 30 آذر 1393
تا زماني كه مجوز سفر خارجي براي درك زباله وجود دارد دودانگه وچهار دانگه از اين بحران رهايي ندارد
ناشناس 1 دي 1393
آقای فلاح.. نتیجه سفر دوستان به روسیه .. سلیمانیه و .... به قول احمدی نژاد بازم بگممم برای استان یتیم مازندران چی بوده؟؟؟ آخ دولت روحانی برای بعضی های نون داشت..همانطور که دولت قبلی داشت.. واقعاً متاسفم...
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 2 دي 1393
آقا قسم عمده اين سفرها دوره احمدي نژاد بوده. اون روز كه كل مازندرانيا از ايجاد سايت فرآوري زباله مي ترسيدند. مي ترسيدند كه بوي گندش اذيتشون كنه مسئولان بابلي توي فكر اين موضوع بودند اما كسي از استان ازشون حمايت نكرد و بعد از اينكه ماشين آلات هم وارد شد دو دستي فرستادند به اصفهان تا مبادا بابليا و.... بيائيد بزنيم تو سر هم . تو ساروي فلان فلان شده و من بابلي به همان شده و اونم آمل و قائمشهر و شرق و غرب استان بزنيم تو سر هم و به خودمون باريكلا هم بگيم!
علی 1 دي 1393
اونیکه باید از استاندار راضی باشه، راضیه
شعبان وفایی نژاد 2 دي 1393
به اطلاع خوانندگان عزیز می رسانم تا به حال برای حل مشکلات زباله شهرداران ، اعضای شورای شهرها ، مسئولین بانک ها ، سازمان ها ، نهادها ، شرکت ها به کشورهای آلمان – انگلستان – چین – روسیه –کومی – ترکمنستان – سوریه – ترکیه – آذربایجان – بلغارستان – ایتالیا – تایلند – چین تایپه – مالزی – اندونزی – فرانسه – ژاپن و متقابلاً از این کشورها هیأت های علمی برای حل بحران زباله به شهرستان ساری آمده بودند .
در جنگل سمسکنده محل دفن زباله حداقل یکصد پروژه خارجی ها برای دفن زباله با میلیاردها تومان هزینه اجرا شده که البته هیچ حاصلی هم در بر نداشته است .
در برخی از سفرهای شهرداران شاهد سوغاتی هایی همچون کفش فوتبال – انواع عکس های یادگاری – لوازم آرایش برای خانواده های خودشان هم بوده ایم . جالب اینکه زمانیکه تیمی از ساری و مازندران به آلمان رفتند آلمانی ها گفتند بروید در کرمانشاه با خانم ایرانی یا همسر آلمانی خود پروژه دفن زباله را اجرا می کنند آقایان این کار را هم انجام دادند اما هیچ خبری از حل بحران مذکور نشد .
به اعتقاد بنده تا به امروز هیچ مسئولی به دنبال حل بحران زباله نبوده است چون اگر این بحران حل شود دیگر بهانه ای برای سفرهای خارجی مسئولین و مأموریت های آنچنانی نخواهد ماند . نکته ای دیگر اینکه بسیاری از مسئولین مدعی بودند که برای سفر به خارج از کشور به منظور حل بحران زباله اعزام شده اند و حتی ابلاغ مأموریت نیز دریافت کردند اما در پایان معلوم شد که که این امر برای خرید خودرو برای شهرداری صورت گرفته و دستاورد مورد نظر به هیچ عنوان مد نظر قرار نداشته است
نا شناس 3 دي 1393
وقتي سازمانهاي بازيافت در استان يا تشكيل نشود يا توسط افراد بي تخصص اداره شود آخه همين ميشود ديگر
یکی از بستگان 3 دي 1393
آقای شعبان ولی نژاد
شما خودتان هم به همراه مسئولین به سفر خارجی رفتید چه شده که حالا در سایت ها اینگونه می نویسی ، واقعا " که ؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.697 seconds.