.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فست فودها با بدن چه می‌کنند؟
اکثر مردم به دلیل مشغله‌های فراوان تغذیه مناسب نداشته و غذاهای فست فودی را به عنوان وعده‌های غذایی روزانه استفاده می کنند غافل از اینکه خودشان با دست خود سم را وارد بدن می کنند.

در این تاریخچه کهن استفاده از غذاهای سنتی و اصیل که گاه هر کدام خاص منطقه خود و با توجه به شرایط آب و هوایی آن مناطق است به چشم می‌خورد.

غذاهای سنتی که هرکدام در فصل‌های خاص خود استفاده می شد دارای خاصیت‌های فراوانی بوده است.

اما امروزه با به فراموشی سپردن غذاهای اصیل و مغذی که جای آنها را غذاهای نوین و به روز پرکرده اکثر مردم دچار مشکلات داخلی و کمبود ویتامین‌ها در بدن شده‌اند.

اکثر مردم به دلیل مشغله‌های فراوان تغذیه مناسب نداشته و غذاهای فست فودی را به عنوان وعده‌های غذایی روزانه استفاده می‌کنند غافل از اینکه خودشان با دست خود سم را وارد بدن می‌کنند.

به دنبال استفاده از غذاهای فست فودی دیگر غذاهای پر ازمنبع‌های مختلف ویتامین مانند جگر، کلم و لبنیات به فراموشی سپرده شده و روز به روز تعداد بیماران مبتلا به کمبودهای ویتامین بالا می‌رود.

یک کارشناس تغذیه و عضو انیستیتو تغذیه ایران عنوان کرد: در جگر و گوشت مقادیر زیادی ویتامین ب موجود می باشد که متاسفانه استفاده از این ماده مغذی در بین خانواده‌ها بسیار کم شده است.

سید داود حسینی گفت: برای کاهش خطرات بیماری‌های قلبی و عروقی مصرف منابع غذایی ویتامین دار و نان سبوس دار لازم است.

وی افزود: گوشت ماهی و گوساله و تخم پرندگان، کنجد از منابع اصلی ویتامین دی می‌باشند که این ویتامین نقش مهمی را در جلوگیری از پوکی استخوان ایفاء می‌کند.

وی عنوان کرد: استفاده از موادغذایی مانند جوانه گندم، انواع مغزها به ویژه فندق و گردو، تخم مرغ، میگو و روغن زیتون در کاهش ابتلای به بیماری‌های سرطان، آلزایمرو آب مروارید چشم مفید است.

حسینی بیان کرد: کلم، لبنیات و قلم گوساله موادغذایی تامین کننده کلسیم مورد نیاز بدن انسان است.

این کارشناس تغذیه افزود: گنجاندن انواع گوشت، سبزیجات تیره رنگ و نان سبوس دار در رژیم غذایی هفتگی برای پیشگیری از کم خونی که خستگی، گیجی و ضعف بدن انسان از مهمترین نشانه‌های آن است، جلوگیری می کند.

وی اظهارکرد: مصرف سویا، سبوس گندم، برنج، آجیل، کاکائو و شیر توده‌های عضلانی بدن را استحکام می بخشد.

وی عنوان کرد: تغذیه در کودکان و نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

حسینی گفت: رعایت نکردن رژیم غذایی متناسب نیاز بدن در کودکی و سنین مدرسه منجر به کوتاهی قد، سوء تغذیه و کاهش بهره هوشی و افت تحصیلی می شود.

وی بیان کرد: حذف وعده صبحانه و استفاده از مواد ناسالم غذایی برای میان روزی‌ها در طول سال تحصیلی از مهمترین آسیب‌های وارد شده به رژیم غذایی روزانه کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه است.

وی با اشاره به این نکته که 25 در صد انرژی روزانه بدن از طریق وعده صبحانه تامین می‌شود افزود: مسوولان مدارس و والدین برای آموزش کودکان در مورد پیامدهای منفی خودداری از صرف وعده صبحانه اقدام کنند.

حسینی افزود: صرف شام در ساعات نخست شب، خوابیدن به موقع کودک و سحرخیزی والدین از تکنیک‌هایی است که میل کودکان به خوردن وعده صبحانه را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: بهترین غذاهای صبحانه را یک لیوان شیر، پنیر و گردو، یک لیوان شیر، عسل و گردو، یک لیوان شیر یک ساندویج تخم مرغ و یک لیوان شیر، کره و مربا است نه ساندویچ‌های کالباس و غیره که دانش آموزان با خود به همراه می برند.

وی اظهارکرد: شایع بودن بیماری فشارخون و عارضه‌های چاقی و لاغری مفرط در برخی دیگر از کودکان عدم توجه والدین به تغذیه آنان است.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: تغذیه نامناسب عامل بیماری‌های فشارخون، قلبی و عروقی، دیابت و انواع سرطان است.

حسینی افزود: خودداری از مصرف میوه، سبزیجات خام، شیر، گوشت و مصرف بی رویه شکلات و تنقلات شور از مهمترین عادات بد رژیم غذایی کودکان سنین مدرسه است که در صورت اصلاح این رفتارها با استفاده از آموزش در مدارس و رسانه‌های ارتباط جمعی زمینه پیشگیری از سوء تغذیه و بسیاری از بیماری‌ها در سنین بزرگسالی را فراهم می کند.

وی گفت: توجه به رژیم غذایی مناسب در سنین سالمندی برای کاهش بیماری‌هایی مانند فشارخون، بیماری‌های قلبی عروقی، پوکی استخوان، اضافه وزن و انواع سرطان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: استفاده از روغن‌های مایع، رژیم غذایی حاوی انواع ویتامین‌ها، آب به اندازه کافی و مواد معدنی الفبای زندگی سالم در دوران سالمندی است.

حسینی عنوان کرد: پرهیز از مصرف غذاهای شور، پرچرب، گوشت قرمز و غذاهای سرخ کرده از مواردی است که رعایت آن برای تمام اقشار جامعه به ویژه سالمندان الزامی است.

وی اظهار کرد: حذف هر یک از گروه‌های غذایی در برنامه غذایی روزانه پیامدهای منفی برای سلامتی بدن انسان دارد که منجر به بیماری‌های مختلف می شود، مثلاً مصرف کم لبنیات منجر به پوکی استخوان، استفاده کم از گوشت ها باعث کم‌خونی و فقر آهن که سوء تغذیه لاغری و کوتاهی قد را به دنبال خواهد داشت.
منبع: ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.