.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با 10 رای اعضای شورای شهر رشت ؛
مسعود کاظمی سکاندار شهر باران شد / نامزدها در جلسه شورا چه گفتند؟ + تعداد آرا کاندیداها
شمال نیوز: کاظمی تا زمان تایید وزارت کشور عضو شورا باقی می‌ماند و در صورت تایید، «منوچهر جمالی» عضو علی‌البدل به عنوان عضو جدید شورای شهر رشت وارد عمارت شورا می‌شود.

شمال نیوز: مسعود کاظمی عضو شورای اسلامی شهر رشت سکاندار شهرداری شهر باران شد.شهرداری رشت

به گزارش شمال نیوز،جلسه غیرعلنی انتخاب شهردار رشت شامگاه شنبه در عمارت شورای اسلامی این شهر برگزار شد که در این جلسه مسعود کاظمی عضو شورای شهر رشت با 10 رای به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

بر این اساس از میان هفت کاندیدایی که برنامه خود را به اعضای شورای اسلامی شهر رشت ارائه کرده بودند مجید رجبی 7 رای، محمدعلی ثابت قدم 5 رای، رضا ساغری 1 رای و محمدرضا طالع ماسوله 1 رای اعضای شورای اسلامی شهر رشت را از آن خود کردند.

علاوه بر این علی اوسط مقدم اکبری از کاندیداتوری انصراف داد و سید علی آقازاده نیز نتوانست رای هیچ یک از اعضای شورای اسلامی شهر باران را از آن خود کند.

کاظمی تا زمان تایید وزارت کشور عضو شورا باقی می‌ماند و در صورت تایید، «منوچهر جمالی» عضو علی‌البدل به عنوان عضو جدید شورای شهر رشت وارد عمارت شورا می‌شود.


نامزدهای تصدی شهرداری رشت در جلسه شورا چه گفتند؟

در هفتاد و سومین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت که صبح شنبه با دستور جلسه انتخاب شهردار برگزار شد، علی اوسط اکبری مقدم، مسعود کاظمی، رضا ساغری، محمدعلی ثابت قدم، محمدرضا طالع ماسوله و مجید رجبی ویسرودی به عنوان کاندید تصدی پست شهردار در جلسه حاضر شدند و محمدعلی آقازاده از دیگر کاندیدای تصدی این پست بود که نتوانست در این جلسه حاضر شود و برنامه هایش را ارائه کند.

در این جلسه هر یک از کاندیدا به مدت 15 دقیقه به بیان برنامه هایشان پرداختند.

اوسط اکبری مقدم: برای من حفظ حرمت افراد جامعه بسیار مهم است

در این جلسه علی اوسط اکبری مقدم یکی از کاندیدای شهرداری رشت ضمن معرفی و بیان رزومه خود اظهار کرد: من کودکی ام را در شهر رشت گذراندم و در خانواده مذهبی تربیت یافته ام.

وی افزود: برای من حفظ حرمت افراد جامعه بسیار مهم است و امروز نیز به خاطر احترامم به اعضای شورا در این مکان حضور یافته ام.

اوسط اکبری مقدم رئوس برنامه های خود را در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، حمل و نقل، خدمات شهری، مدیریت کلان شهری، فنی و عمرانی، معماری و شهرسازی و... بیان کرد.

رضا ساغری: ما اول باید خودمان را چکش کاری کنیم

در ادامه رضا ساغری دیکر کاندیدای تصدی شهرداری رشت اظهار کرد: بیشترین دغدغه های من در زمینه ترافیک، سرمایه گذاری و بافت فرسوده است و کاری به حاشیه ها ندارم.

وی افزود: ما اول باید خودمان را چکش کاری کنیم و دیدگاهمان را در مدیریت شهری عضو کنیم و بعد انتظار آن را داشته باشیم تا سرمایه گذار به این شهر ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته های این شهر، راسته های مختلفی همچون راسته حصیرفروشان، مسگران و... وجود داشته که اکنون این مسیرها جزء بافتهای فرسوده شهر محسوب می شوند و ما می توانیم با احیای این مشاغل علاوه بر ایجاد اشتغال در راستای توسعه گردشگری گام برداریم.

ساغری گفت: ما نباید با شخصیت فردی افراد با آنها تعامل ایجاد کنیم بلکه برای ارتباط و تعامل باید به دنبال شخصیت اجتماعی افراد باشیم.

وی در پایان افزود: اولویت اصلی کاری بنده در صورت شهردار شدن شکستن کمر ترافیک و جاده سازی است و من نیاز نمی بینم یک تنه شب تا صبح کار کنم بلکه همه افراد شهرداری را براساس تخصص هایشان بکار خواهم گرفت تا بدنه شهرداری از تنبلی دست بکشند.

محمدعلی ثابت قدم: حداکثر کردن روابط بین شورا و شهرداری نیاز شهر است

محمدعلی ثابت قدم به عنوان سومین کاندیدا اظهار کرد: رابطه بین مدیریت شهرداری و شورا از امور ضروری است و آنچه در این مقطع زمانی نیاز است، حداکثر کردن روابط بین شورا و شهرداری است.

وی ادامه داد: شهرداری در قالب افق چشم انداز به برنامه های میان مدت، درازمدت و کوتاه مدت نیاز دارد و بخشی از این برنامه ها را در زمان بنده در سال 91 در شهرداری تدوین نمودیم.

وی ادامه داد: بحران شهری، پدافند غیرعامل و گردشگری شهری موضوعات مهمی هستند که در مدیریت شهری امروز باید به آنها توجه کرد.

ثابت قدم متذکر شد: استفاده از توان نیروهای درون شهرداری و همچنین تجربیات شورا امور مهمی است که حتما به آنها توجه خواهم داشت.

طالع ماسوله: حاضر به اجرای برنامه های سنتی و آزمایشی نیستیم

طالع ماسوله به عنوان دیکر کاندیدای تصدی پست شهردار اظهار کرد: دولت ها به وجود آمدند تا آسایش مردم را برقرار کنند.

وی ادامه داد: شهرداری متشکل از 5 شین مهم است که این شین ها شامل شورا، شهردار، شهروند، شهر و شهرداری است که همه اینها لازم و ملزوم یکدیگرند و اگر بتوانیم این منابع را کنار هم قرار دهیم قطعا به قدرت عظیمی دست خواهیم یافت.

وی افزود: ما به دنبال مدل های پیروز هستیم و حاضر به اجرای برنامه های سنتی و آزمایشی نیستیم و تلاش داریم موانع را برای همکاری بین شهرداری و شورا برداریم.

طالع ماسوله خاطرنشان کرد: ما تلاش داریم تا هر شهروند، شهردار شهر خود باشد و فضایی را ایجاد کنیم که همه برای آینده روشن تلاش کنند و گذشته ها را به فراموشی بسپاریم.

رجبی ویسرودی: بانوان نمی توانند در جایگاه های حساس به درستی عمل کنند

مجید رجبی ویسرودی از اعضای شورای شهر رشت که کاندیدای تصدی شهرداری نیز هست در این جلسه گفت: شهردار باید در خدمت مردم باشد، حفظ و توسعه فضای سبز و ارتقای سطح فرهنگی و شهروندی از اولویت های کاری ام است.

وی افزود: حفظ و صیانت از حقوق مردم و ارتقای سطح برنامه های تدوین شده براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید انجام گیرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمایشات ارزشمندی درخصوص خدمت به مردم دارند.

وی شناسایی ساختار شهرداری را اصلی ترین نیاز یک شهردار دانست و بزرگترین اقدامی که انجام خواهد داد را مبارزه با فساد در مجموعه شهرداری عنوان کرد.

رجبی متذکر شد: ما نیاز به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم و باید برنامه ها براساس ساختار شهرداری باشد تا قابلیت اجرایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه درآمد اصلی شهرداری از منطقه یک شهرداری است اظهار کرد: نبض شهرداری، منطقه یک است و بیشترین منابع درآمدی شهرداری از این منطقه تامین می شود.

وی همچنین افزود: بانوان نمی توانند در جایگاه های حساس به درستی عمل کنند مثلا رئیس درآمدهای شهرداری یک خانم است و در این جایگاه حساس نمی تواند به درستی عمل کند.

مسعود کاظمی: می خواهم شهردار شوم تا خدمت بیشتری به مردم شهرم کنم

مسعود کاظمی به عنوان آخرین کاندیدای تصدی شهرداری رشت گفت: شهرداری نیاز به درآمد پایدار ندارد بلکه نیاز به عزم پایدار دارد.

وی ادامه داد: اعضای شورا می توانند نقش آفرین و بعنوان بازوان پرتوان شهرداری باشند و به شهردار در اجرای صحیح مدیریت شهری کمک کنند.

وی اذعان کرد: در آمد تا حاصل نگردد هزینه معنی نخواهد داشت و تا زمانی که مردم به شهرداری و شورا اعتماد نکنند راه به جایی نخواهیم برد.

کاظمی متذکر شد: پروژه هایی که در سطح شهرداری داریم قابلیت اجرایی به عنوان پروژه های ملی و استانی را هم دارند و نیاز است که ما این پروژه ها را به درستی معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری رشت قابلیت آن را دارد تا بعنوان یکی از موفق ترین شهرداری های کشور باشد زیرا هم مدیران و هم نیروهای خوبی دارد اما تنها انگیزه کار در آنان وجود ندارد.

در این جلسه محمدعلی آقازاده یکی از گزینه های تصدی بر شهرداری رشت، اصلا به جلسه شورا نیامد و از برنامه هایش دفاعی نکرد!


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.148 seconds.