.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حجت الاسلام نقویان:
با خواندن دعای «اللهم کن لولیک» در سازمان ملل، شوق دیدار ولیعصر ایجاد نمی‌شود
حجت الاسلام ناصر نقویان گفت: با دعای ندبه خواندن و سینه زدن شوق دیدار ولیعصر «عج» ایجاد نمی‌شود.

به گزارش شمال، این استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز جمعه، ۲۸ آذرماه، در مراسم سوگواری عزاداری ایام پایانی ماه صفر در بیت شهید صدوقی طی سخنانی گفت: حضرت ولیعصر آب حیات است و برای دیدن و زیارت او باید تشنه دیدار شد.
وی افزود: باید در وجود انسان نسبت به این آب حیات بخش، تشنگی و طلب ایجاد شود، چراکه آب و تشنه هر دو به دنبال یکدیگرند.

ناصر نقویان تاکید کرد: این نیاز و عطش با تسبیح چرخاندن، دعای ندبه خواندن، سینه زدن و دعای اللهم کن لولیک خواندن در سازمان ملل ایجاد نمی‌شود.

وی در این رابطه به بیان روایتی پرداخت و گفت: مردم به‌طور گسترده برای استخاره و کارهای خود مدام به پیامبر مراجعه می‌کردند تا وقتی که وحی شد هرکس می‌خواهد به دیدن پیامبر برود باید صدقه بدهد، پس از این مراجعات کم شد و همان‌ها می‌گفتند چرا وقت رسول اکرم را بگیریم! ولی علی (ع) برای دیدن رسول اکرم صدقه می‌داد و برای عشق‌اش هزینه می‌داد.

این استاد حوزه گفت: دوست راننده‌ای می‌گفت روز تولد امام عصر از مسافران کرایه نمی‌گیرم و به مسافران می‌گویم آقا حساب کرده است! برخی آقایان و خانم‌های بدحجاب و... هم می‌پرسیدند آقا کرایه ما را هم حساب کرده؟ می‌گفتم بله! آقا آنقدر مهربان است که کرایه بدحجابان را هم حساب کرده است!

نقویان گفت: همین کار این راننده چه تاثیراتی در دل مردم ایجاد کرده که شاید یک طلبه نتواند این کار را روی منبر انجام دهد.

وی نمونه دیگری را نیز عنوان کرد و گفت: هنگام رمضان در آنکارا بودم. صف طولانی تشکیل شده بود و می‌گفتند افطاری رایگان است! از اعتقادات و حجاب سوال نمی‌کردند و حتی به خانم‌های بی‌حجاب هم افطاری می‌دادند ولی برخی امروز تقواسنج و تفتیش سنج دارند!

نقویان به رفتار امیرالمومنین هم در این رابطه اشاره کرد و گفت: حضرت افطار خود را به اسیری که معلوم نبود چه آیینی دارد، بدون پرسش بخشید.

حجت الاسلام نقویان در بخش دیگری از سخنانش به زمان ظهور ولیعصر اشاره کرد و گفت: با آمدن حضرت ولیعصر، ماکت بهشت در دنیا رونمایی می‌شود؛ نجابت، پاکی و درستی در جامعه گسترده می‌شود و مردم آن را لمس می‌کنند.

وی نمونه بارز این رفتار با صداقت را حاج سید جواد حیدری عنوان کرد و گفت: وقتی آن مرد به رحمت خدا رفت، هیجان و ولوله در مردم یزد افتاد، مردمی که نه برای پول گرفتن بلکه برای دیدار به سراغش می‌رفتند.

ناصر نقویان در پایان گفت: دنیا، عروس ۷۰ سالهٔ بزک شده است، در حالیکه ما از این غافل هستیم واگر روی واقعی او را ببینیم از دنیا روی بر می‌گردانیم./ ایلنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 آذر 1393
رعب و وحشت توي دل دشمنان اسلام وارد مي شود كه....
محمدجواد 29 آذر 1393
بایدم این حرفها رو بزنی آخه بواسطه این حرفها الان پست و مقامی گرفتی ؟؟؟؟
safa 29 آذر 1393
اینو کوروش کبیر 2500 سال پیش گفت الان فهمیدی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.