.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امید به زندگی ۶ سال افزایش یافت

براساس نتایج مطالعه گسترده آماری که در مجله پزشکی لانست انگلیس منتشر شد، امید به زندگی مردم جهان از سال ۱۹۹۰ به طور متوسط شش سال افزایش پیدا کرده است.

 این مطالعه نشان می دهد، امید به زندگی به طور متوسط از ۶۵.۳ سال در سال ۱۹۹۰ به ۷۱.۵ سال در سال ۲۰۱۳ رسیده است. در مورد مردان، این رشد در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۳ به طور متوسط ۵.۸ سال و در مورد زنان به طور متوسط ۶.۶ سال بوده است. دکتر کریستوف مورای استاد دانشگاه واشنگتن و مسئول اصلی این مطالعه اعلام کرد:‌«پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه درمان بسیاری از بیماری‌ها و جراحت‌ها، خوب و حتی چشمگیر هستند اما ما می توانیم و باید بازهم بیشتر تلاش کنیم».

پیشرفت های پزشکی،عامل افزایش امید به زندگی
این محققان اعلام کردند در کشورهای ثروتمند، کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان و بیمارهای قلبی-عروقی امکان افزایش امید به زندگی را فراهم کرده است. در کشورهای فقیر پیشرفت‌ها به ویژه ناشی از کاهش مرگ و میر نوزدان و کودکان از اسهال یا بیماری‌های تنفسی بوده است. با این حال، در بین کودکان کمتر از پنج سال، عفونت‌های تنفسی، مالاریا و اسهال علل اصلی مرگ و میر است و همچنان سالانه جان نزدیک به دو میلیون کودک یک ماهه تا پنج ساله را می گیرد.

با وجود افزایش امید به زندگی، برخی بیماری‌ها یا اختلالات که باعث مرگ می شوند، شدت گرفته‌اند به ویژه سرطان‌های کبد ناشی از هپاتیت سی ، اختلالات جدی‌ ضربان قلب یا آریتمی مزمن، بیماری‌های مرتبط با مصرف مواد مخدر، نارسایی کلیوی مزمن و دیابت .

دکتر مورای استاد دانشگاه واشنگتن ،خاطر نشان کرد: «افزایش قابل توجه اقدام جمعی و اختصاص کمک مالی به بیماری‌های عفونی واگیر مانند اسهال، سرخک، سل، اچ آی وی/ ایدز و مالاریا تأثیر واقعی در افزایش امید به زندگی داشتند».

وی افزود اما این مطالعه نشان می دهد که تا حد زیادی از برخی بیماری‌های مزمن بزرگ غلفت شده است و رو به افزایش هستند به ویژه مشکلات سلامتی مرتبط با مواد مخدر، سیروز کبدی، دیابت و نارسایی کلیوی. /250واحد مرکزی خبر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.188 seconds.