.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احکام قطعی مجرمیت سه عضو دوره سوم شورای شهر رشت

 رییس کل دادگستری استان گیلان از صدور احکام قطعی مجرمیت سه عضو دوره سوم شورای اسلامی کلانشهر رشت خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا، 'احمد سیاوش پور' عصر پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان اظهار داشت: رای رسیدگی به پرونده اختلاس و ارتشاء اعضای دوره سوم شورای شهر رشت در مرحله بدوی و شعبه 12دادگاه تجدیدنظر استان، رسیدگی و حکم قطعی صادر شده است.

وی افزود: در این پرونده نسبت به 9 نفر کیفرخواست در خصوص اختلاس صادر و براساس این حکم، اعضای این شورا در موضوع اختلاس تبرئه و در موضوع ارتشاء محکوم شدند.

رییس کل دادگستری استان گیلان خاطرنشان کرد: شورای شهر رشت در آن زمان، مصوبه ای وضع کرده بود و از شهردار وقت تقاضای مبلغی از حساب شهرداری در مسیر خیریه و از طرف موسسات خیریه خواستار شده بود.

وی افزود: از نظر قانون، شورای شهر چنین اجازه ای را دارد و می تواند چنین درخواستی را داشته باشد و این مصوبه را به اطلاع فرماندار نیز برساند.

سیاوش پور ادامه داد: تقاضای اعضای شورای رشت، مراحل قانونی خود را طی کرده و این مصوبه به فرماندار نیز ابلاغ شد و با این درخواست؛ چهار میلیارد و 900 میلیون ریال از حساب شهرداری بمنظور پرداخت به موسسات خیریه خارج شده بود.

وی تصریح کرد: اسناد ارایه شده دلالت بر رسیدن مبلغ به دست افراد مستمند دارد و مصداق جرم در این مورد تحقق پیدا نکرده و اختلاس محسوب نمی شود و دادگاه حکم به تبرئه این افراد داد.

رییس کل دادگستری استان گیلان اظهارداشت: بخش دوم پرونده اعضای شورا ، رسیدگی به اتهام ارتشاء و اخذ رشوه بود که در این بخش آقایان غ.ه ، م.ر.ق و م.م به حبس و جرای نقدی محکوم شدند.

سیاوش پور خاطرنشان کرد: غ.ه به جرم شرکت در ارتشاء به مبلغ 9 میلیارد ریال با همکاری م.ر.ق، 13 میلیارد ریال با همکاری م.م ، به تحمل 10 سال حبس تعزیری و پرداخت 13میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت و انفصال از خدمات دولتی به مدت یک سال و تحمل 30ضربه شلاق شده است.

وی تاکید کرد: این متهم همچنین به اتهام داشتن تجهیزات دریافت ماهواره، به پرداخت سه میلیون ریال و نیز پرداخت یک میلیون و 500هزار ریال بابت نگهداری آلات قمار محکوم شده است.

سیاوش پور گفت: آقای م.ر.ق به اتهام شرکت در ارتشاء به مبلغ 9میلیارد ریال با همکاری غ. ه، به تحمل پنج سال حبس تعزیری، 20ضربه شلاق و پرداخت سه میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت و آقای م.م به اتهام شرکت در ارتشاء به مبلغ 13میلیارد ریال، به تحمل هفت سال حبس تعزیری و 20ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی به مدت یک سال، پرداخت مبلغ 13میلیارد ریال به عنوان جزای نقدی در حق دولت و به اتهام داشتن اسپری دفاع شخصی به تادیه جزای نقدی به مبلغ 10میلیون ریال و به دلیل داشتن تجهیزات دریافت ماهواره به پرداخت سه میلیون ریال محکوم شد.

رییس کل دادگستری گیلان ادامه داد: همچنین دادگاه دیگر اعضای دوره سوم شورای شهر رشت به نام های م.م ، غ.خ ، س.م ، ح.ر ، م.ن را به اتهام ارتشاء و م.ف به تحصیل مال نامشروع، رأی برائت صادر کرد.

سیاوش پور تصریح کرد: پرونده دوم این دادگاه مربوط به کارمندان شهرداری بود که چهار نفر از آنان محکوم شدند و آخرین فرد این پرونده که متواری بود، هفته قبل دستگیر شد.

رییس کل دادگستری گیلان اضافه کرد: در این پرونده، فردی به نام م.م به تحمل پنج سال حبس و پرداخت سه میلیارد ریال جزای نقدی ، ع.ن به تحمل چهار سال حبس و پرداخت سه میلیارد ریال جزای نقدی ، الف.م به تحمل چهار سال حبس و پرداخت هشت میلیون ریال جزای نقدی، 20ضربه شلاق و شش سال انفصال موقت از خدمات دولتی و ب.ش نیز به تحمل یک سال حبس محکوم شده است.

سیاوش پور گفت: پرونده سوم مربوط به تصرف یک قطعه از اراضی ملی به مساحت سه و نیم هکتار در انزلی و احداث تعداد زیادی واحد ساختمانی در آن بوده که رای دادستان، بر تخریب اماکن و بازگرداندن زمین به دولت در هفته گذشته اجرایی شد./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.