.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت بهره گيري از رسانه هاي مجازي براي توسعه و ترويج فرهنگ وقف
مدیرکل روابط استانداری مازندران در ادامه ضرورت بهره گيري از رسانه هاي مجازي براي توسعه و ترويج فرهنگ وقف را متذكر شد و گفت : ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۵۳.۲۹ درصد است و استان مازندران با دو میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر و ضريب نفوذ اينترنت 92.64 رتبه اول كشور را دارد.

شمال نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران  مازندران در ششمین همایش وقف و رسانه مازندران در جوار بقعه امامزاده عباس(ع) ساری  نقش رسانه را اساسی و راهبردی عنوان کرد وگفت: رسانه ها بهترین همیاران اوقاف بوده که در ترویج گفتمان وقف و شکل بخشیدن به افکار مردم این سنته حسنه نقش مثوری ایفا می کنند.

به گزارش خبرنگار شمال نویز در ساری؛ حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده با بیان اینکه وقف خود یک جایگاه رسانه ای دارد افزود: کتاب الهی قرآن بزرگترین رسانه است لذا رسانه ها از قلم اندیشه خود را وقف وقف کنند.
وی تحقق بخشیدن به گفتمان مقام رهبری در حوزه وقف ، تبیین روش های نوین وقف ، تبادل نظر در حوزه و ابعاد مختلف وقف و تجلیل از اهالی رسانه را از جمله اهداف این همایش عنوان کرد.

اختصاص زمین برای احداث خانه مطبوعات

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری با حضور در این همایش اهميت نقش رسانه ها را در ترويج فرهنگ وقف مهم خواند و اظهار داشت: گام‌های موثری را باید براساس اعتقادات خود و نه شعار در زمینه ترویج فرهنگ وقف برداریم.
علی شادمان با بیان اینکه نظام کارآمد، نظامی است که اهمیت رسانه‌ها را جدی بگیرد، افزود: خانه مطبوعات مازندران زمینی برای ساخت و احداث دفتر ندارد که در این مسئله در حال رایزنی با اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران هستیم.
وی تصریح کرد: یک خبرنگار باید احساس امنیت شغلی داشته و هم از کرامت انسانی متناسب با نیازهای اولیه اش برخوردار باشد.

رضایت شغلی یک آشپز رستوان از یک خبرنگار بیشتر است
شادمان ضمن بیان اینکه تحقیق میدانی نشان داد رضایت شغلی یک آشپز رستوان از یک خبرنگار بیشتر است، اظهار کرد: دلیل این امر آن است که ما نتوانستیم نیازهای اهالی رسانه را به خوبی تامین کنیم و از طرفی که با توجه به نفس آسیب پذیری این شغل، باید قدم های جدی تری در این راستا برداشته شود.
وی بر تاثیر وقف در اشتغال‌زایی استان اشاره کرد و گفت: اوقاف و رسانه‌ها تعامل دوسویه خوبی با یکدیگر در راستای ترویج فرهنگ وقف داشته باشند.

بهره گيري از تكنيكهاي جديد رسانه اي براي افزايش اعتماد مردم به مقوله وقف 

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران نیز در این همایش گفت : رسانه ها زمينه هاي شكوفايي فرهنگ وقف را در جامعه فراهم كرده و لذت وقف را به مردم بچشانند .
احمد مظفری تبیین راهکارها و روشهای توسعه و ترویج وقف ، ارائه مقالات علمي و كارشناسي براي احياي سنت حسنه وقف ، تشريح جايگاه وقف به عنوان سنت نبوي و علوي ، بيان آثار و فوايد وقف ، بهره گيري از تكنيكهاي جديد رسانه اي براي افزايش اعتماد مردم به مقوله وقف و توليد آثار علمي ، هنري و فرهنگي در اين زمينه را از جمله رسالتها  و انتظارات در حوزه رسانه براي ترويج و توسعه فرهنگ وقف خواند.
وی با بیان اینکه ایجاد اعتقاد جدید بسیار آسانتر از تغییر اعتقاد است، گفت: اگر بتوان ذائقه جامعه را در راستای ترویج وقف قرار داد، کارآمد خواهد بود.
مظفري بیان داشت: کارکردهای نظارتی و مراقبتی، آموزشی و انتقال فرهنگ،غنی سازی اوقات فراغت ، نوگرایی و توسعه ، همگن سازي ، حمايت از هنجارهاي اجتماعي و انتقال ميراث هاي فرهنگي و اجتماعي از نسلي به نسل ديگر از جمله كاركردهای تاثیرگذار رسانه هاست.
وی معرفي موقوفات و واقفين را مهم خواند و گفت: معرفي ابعاد و حوزه هاي جديد وقف از جمله محورهای تاثیرگذار در ترویج فرهنگ وقف در حوزه رسانه است.
اوقاف عملکردش را شفاف ارائه نمايد
دبير شوراي اطلاع رساني استان ، با بیان اینکه هنوز رسانه های ما در حوزه وقف کارهاي اساسی انجام نداده اند، بیان داشت: انتظار داریم که در زمینه معرفی بقاع متبركه و موقوفات کارهای بیشتری صورت گیرد و انتظار داريم اگر رسانه های تلاش کنند و لذت وقف را به جامعه بچشانند، در نهادینه سازی فرهنگ وقف بسيار موثر است.  
وی با بیان اینکه اگر وقف در مسیر حقیقی و واقعی قرار گیرد بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود، تاكيد كرد: هر چه اوقاف عملکردش را شفاف ارائه نمايد موجب اعتمادسازي خواهد شد.

ضرورت بهره گيري از رسانه هاي مجازي براي توسعه و ترويج فرهنگ وقف

مدیرکل روابط استانداری مازندران در ادامه ضرورت بهره گيري از رسانه هاي مجازي براي توسعه و ترويج فرهنگ وقف را متذكر شد و گفت : ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۵۳.۲۹ درصد است  و استان  مازندران با دو میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر و ضريب نفوذ اينترنت 92.64 رتبه اول كشور را دارد.

وی افزود: مازندران در اینترنت پرسرعت نیز با 33 . 54 رتبه اول را در کشور دارد .

مظفري تاكيد كرد :  بیش از ۵۸ درصد کاربران اینترنتی را جوانان بين 15 تا 24 سال تشکیل می دهند و ۲۱ درصد از كاربران اينترنت نيز از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند که مي توان با برنامه ريزي بهتر از بستر فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي هم براي احياء و توسعه و ترويج وقف بيشتر بهره برد .


به گزارش شمال نیوز؛ در پایان این همایش، از فعالان رسانه در حوزه وقف تجلیل بعمل آمد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.