.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به احترام اين مرد ...
راحله حاجیان *

*97درصد كارگران استان مازندران در قالب قرارداد موقت كار مي كنند اما به علت ضعف قانون جرات مطالبه گري ندارند .

* 90 درصد طلاقها بدليل اخراج و بيكاري نيروي كار در سطوح مختلف جامعه است .

*لايحه تغيير قانون تامين اجتماعي مغاير با حمايت از كارو سرمايه است .

*فقدان امنيت شغلي مهم ترين خلاء قانوني مي باشد .

*اصلاح ماده 7 قرارداد موقت به نفع كارگران است .

*اگر همه حرفها را در مورد مسايل بغرنج كارگران بزنيم بايد اشك بريزيد .

*مسئولي كه نمي تواند حقوق كارگران را استيفا كند ، در هر سطحي كه قرار دارد ، استعفا دهد

 

 اينها تنها گوشه اي از دلگويه هاي مردي است كه همه عمرش را صرف كمك به رفاه قشر كارگر و خانواده آنها كرده است و كسي از حنجره اش فريادي جز در راستاي احقاق حقوق كارگران نشنيده است .

صحبت از نصرالله دريابيگي است كسي كه در هيأت هاي حل اختلاف اول كسي بود كه از حقوق كارگران مظلوم دفاع ميكرد و هرگز اهل مجيز گويي نبوده و وامدار هيچ حزب و جناحي نيست در حالي كه ديدگاه سياسي اش شفاف و صريح است .

دريا بيگي همواره از كارگران رنجديده حمايت كرد او بازنشسته يكي از كارخانجات مي باشد و بادردها و مشكلات كارگران بخوبي آشناست و سالهاي متمادي به عنوان دبيرخانه كارگر استان به تاسي از نبي مكرم اسلام (ص) كه براي قشر كارگر ارزش فراواني قايل بود و بر دستان كارگري بنام سعد انصاري بوسه زد تا عبرتي براي هميشه تاريخ باشد ، تمام توان خويش را مصروف تبيين مشكلات اين قشر و بهبود شرايط كاري و معيشتي آنها كرد .

مجموعه خانه كارگر يك تشكل صنفي با پايگاه اجتماعي قوي است كه بنيانگذار آن شهيد مظلوم بهشتي بود و تاكنون مشاهده نشده فردي وارد اين تشكيلات شود و دنبال منافع شخصي باشد كما اين كه دريا بيگي سال گذشته پاداش آخر سال خود را تقديم كارگراني كرد كه ماهها حقوق دريافت نكرده بودند .

احترام به ارباب رجوع ، دست گيري از مستمندان ، عدم دريافت حقوق ماهيانه از شوراي شهر در حاليكه حق طبيعي اوست و واريز آن به حساب صندوق حمايت خانه كارگر ، سركشي به كارخانجات ، پيگيري مطالبات كارگران نساجي ، تشكيل دهها تشكل صنفي و راه اندازي دانشگاه جامع علمي كاربردي خانه كارگر استان گوشه اي از اقدامات  مردي است كه حق گويي ، ولايت پذيري و التزام عملي به ولايت ، ظلم ستيزي ، حضور دائمي در صحنه هاي سياسي و اقتصادي و فرهنگي ، ايجاد تعامل دو سويه بين مديران واحدهاي صنعتي و شركت ها و موسسات و نيروي كار و كارفرما از ويژگي هاي اوست .

دريابيگي جهت معرفي نقش و اهميت كارگران در توسعه ، مراسم روز جهاني كارگر را همه ساله باشكوه خاصي در استان برگزار مي كند . او به  همه نيازهاي كارگران توجه دارد و حتي در جهت تحكيم بنيان خانواد ه ها و مساعدت به خانواده هاي آسيب پذير نيز گامهاي ارزنده اي برداشته است .

از آموزه هاي ديني ما اين است كه اگر به عنوان منتقد اجتماعي در بررسي عملكردها ، كاستي ها و ضعف ها را مورد انتقاد قرار ميدهيم ، اقدامات شايسته را نيز قدر بدانيم .

چگونه مي توان اين همه دغدغه مندي و تلاش مستمر را ناديده گرفت دريا بيگي همه سالهاي عمرش را براي كارگران تلاش كرد . او امسال در هفته كارگر و در حين سخنراني در جمع كارگران به هنگام بيان مشكلات اين قشر دچار عارضه قلبي شده و هفته اي را در بيمارستان بستري بود .,واين چيزي نيست جز نشات گرفته از ارادت وعشق واحساس مسئوليت به قشر شريف كارگر/

بيائيد به احترام اين مرد تمام قد بايستيم.

* مدیر مسئول خط سوم
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رضا 27 آذر 1393
دریابیگی انسان دلسوزی است و خدمات شایسته ای به کارگران داده . نویسنده به خوبی شخصیت این چهره خدوم کارگری را ترسیم کرده است . خدا رو شکر که شمال نیوز دست از لجبازی برداشت و این مطلب را که تاییدی بر عملکرد خالصانه حاج آقا دریا است را منتشر کرد .
پاسخ ها به این نظر
شمال نیوز 27 آذر 1393
کاربر گرامی ؛ نقد برخی اظهارات و عملکرد یک فرد دلیلی بر نفی دیگر خدمات وی نمی شود . نصرالله دریابیگی دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران ، چهره ای نام آشنا و پرتلاش درجامعه کارگری استان مازندران است که نباید خدمات مخلصانه اش به قشر ارزشمند کارگر نادیده گرفته شود . از سویی منصفانه نیست که نقد و انتقاد را لج بازی بدانیم . اگر شمال نیوز قصد لجبازی داشت هیچگاه این یادداشت را نیز منتشر نمی کرد .
هانی 2 دي 1393
ببخشید اشتباها مثبت زدم یک به آمار منفی ها اضافه کنید و از مثبت کم
مجید- کارگر سیمان مازندران 26 آذر 1393
آفرین بر این مرد تلاشگر - انشاا... خداوند جنات تجری من تحت الانهار را نصیبشان فرماید.از شمال نیوز و خانم حاجیان هم سپاسگزارم.
ناشناس 4 دي 1393
پس چرا بیشتر کامنت ها منفی می باشد؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.