.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موفقیت چشمگیر نخبگان ساروی در جشنواره جوان خوارزمی
شمال نیوز: دو نخبه مازندرانی اهل شهرستان ساری در شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی که معتبرترین جشنواره پژوهشگران زیر 30 سال در کشور می باشد، حائز کسب رتبه های بخش پژوهش های توسعه ای، 2 طرح متفاوت از میان 17 طرح ملی برگزیده این جشنواره شدند.

به گزارش شمال نیوز، دکتر حمیدرضا صالحی محقق و پژوهشگر ساروی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر با طرح، طراحی و ساخت مخازن تحت فشار نانوکامپوزیتی با قابلیت تحمل فشار بسیار بالا که کاربردهای وسیعی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همینطور صنایع خودرو و هوایی دارد، برگزیده بخش پژوهش های توسعه ای این جشنوراه معتبر گردید. 


این پژوهش به عنوان یکی از طرح های معتبر این جشنواره توجه بسیاری از محققان و مسئولین این جشنواره را به خود جلب نمود. این طرح نیاز روزافزون کشور به استفاده از کپسول ها و مخازن سبک کامپوزیتی تحت فشار مانند کسپول های سبک بیمارستانی، آتش نشانی، مخزن سبک CNG خودرو و کپسول های سوخت هیدروژن به منظور استفاده در خودروهای نسل بعد را برآورده نموده و دانش طراحی، ساخت و تست این محصولات را بطور کامل بومی سازی نموده است. شایان ذکر است که این طرح در چارچوب شرکت دانش بنیان آتی کامپوزیت ایرانیان به تولید انبوه نیز رسیده است.

همچنین مهندس سید رامین میرعمادالدین دیگر پژوهشگر ساروی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر با طرح، طراحی و ساخت سیستم کنترلر گازی فشار بالا (MFC) حائز کسب جایزه این جشنواره گردید.

 

حمیدرضا صالحی

 





ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسنی سوادکوهی 27 آذر 1393
ضمن تشکر از برادر رمدانی انتشار چنین اخبار باعث تشویق جوانان مازنی ودلگرمی نخبگان خواهدشد اما باید اقای دکتر فلاح استاندار محترم نیز تبریک خشک و خالی میداد هرچه باشد مازندرانی هستند باز هم از شما تشکر دارم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.