.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هاشمی رفسنجانی:
دولت یازدهم مظلوم‌ترین دولت پس از انقلاب است
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت یازدهم را مظلوم‌ترین دولت پس از انقلاب خواند که به دلیل تدیّنی که دارد، نمی‌تواند عمق مشکلات به ارث برده را به مردم گزارش کند.

به گزارش شمال نیوز، آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار اعضای شورای راهبردی جبهه متحد اعتدال‌گرایان ایران اسلامی، اعتدال را یک شیوه قرآنی، روایات اسلامی و ضرورت عقلی در همه ابعاد زندگی انسان‌ها، دانست و گفت: مقبولیت این اصطلاح تا آنجاست که حتی افراطیون هم برای جلب حمایت مردم و ترمیم جایگاه خود در جامعه، دم از اعتدال می‌زنند که البته عمل به اعتدال لوازمی دارد که اولین آن اعتقاد و اعتماد به نقش مردم در جامعه اسلامی است که «امت وسط» هستند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان آیاتی از قرآن کریم و ارائه تحلیل‌های تفسیری و انطباق آن با احادیث و سیره نبوی و ائمه معصوم (ع)، گفت: اصطلاح «اهدنا الصراط المستقیم» که مسلمانان در هر شبانه‌روز با ایمان قلبی بر زبان می‌آورند، تقاضای توفیق برای حرکت در مسیر اعتدال، به عنوان خط مستقیم رسیدن انسان به خداوند است.

او در بیان قباحت افراط، حتی در مسایل عبادی، به جریان «رجال الحق» در مسجد کوفه اشاره کرد و گفت: به قول مولا علی(ع) رجال الحق کسانی هستند که با پرهیز از یمین و یسار و بر مبنای اعتدال اسلامی، هم به عبادت می‌پردازند و هم دنیای خویش را آباد و از مواهب آن استفاده می‌کنند و نمی‌گذارند مرض افراط و بیماری تفریط آنان را از مسیر حق دنیا و آخرت منحرف نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمع بین سعادت دنیا و آخرت، اعتدال در عبادت و انفاق و خطّ‌مشی در جامعه، از معارف اسلام و قرآن است.

او با تأکید بر این نکته که مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به اندیشه اعتدال رأی داده‌اند، به عملکرد دولت روحانی در این مدت اشاره کرد و گفت: علی‌رغم همه افراط کاری‌های که تندروها برای ایجاد وقفه در کارها انجام می‌دهند، دولت با اندیشه اعتدالی که تدین شرط آن است، در برخورد با مخالفینی که لباس نقد می‌پوشند، نجابت به خرج می‌دهد.

هاشمی رفسنجانی شیوه ارائه گزارش دولت به مردم و بیان مفاسدی که صدای همه را بلند کرده، برخاسته از همان شعار اعتدال خواند و گفت: فقط گاهی قطعاتی از کوه یخ غرق در دریای فسادها گفته می‌شود و برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان، از بیان همه مسایل پرهیز می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه سخنان خویش با ارائه تحلیلی از آثار سؤ افراط در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی، گفت: دولت یازدهم، در حالی که مظلوم‌ترین دولت پس از انقلاب است و در عین حال به دلیل تدیّنی که دارد، نمی‌تواند عمق مشکلات به ارث برده را به مردم گزارش کند.

او گفت: کسانی که بدترین اوضاع را به عنوان ارث برای دولت برجای گذاشته‌اند و آنها که در مقابل فسادهای سابق سکوت و حتی گاه حمایت کرده‌اند، امروز انتظار دارند که مردم فریب شعارهای افراطی آنها را بخورند و با آگاهی به تجاهل کشانده شوند.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگر سخنانشان با تأکید بر این نکته که «آموزش بهترین راه جذب نیرو برای تفکرات سیاسی است»، آموزش اعتدال به جامعه و به خصوص جوانان را از وظایف اسلامی و تشکیلاتی احزاب خواند و گفت: وقتی جامعه بر مدار اعتدال بچرخد، افراد اهل افراط و تفریط یا جذب حقانیت اعتدال می‌شوند و یا به دره تندروی سقوط می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که «ممکن است نتیجه نهایی افراط به کارهای تروریستی شبیه داعش ختم ‌شود»، اوضاع کشورهای افغانستان، لیبی و مصر را مصداق بارز از چاله به چاه افتادن دانست و گفت: مردم علیه استعمار و استبداد قیام کردند، اما تندروهایی که لباس دین برتن کرده‌اند، بلایی بر سر مردم آوردند که می‌بینید چگونه زنان و کودکان را سر می‌برند!

به نوشته ایسنا؛ او گفت: افراطی‌ها نمی‌گذارند جوامع در ابعاد اجتماعی استقرار یابند و افراد معتدل جلوی ظلم، تندروی و بی تفاوتی می‌ایستند و در این میان، مردم به عنوان اکثریت و براساس ذات انسانی خویش، طرفدار اعتدال گرایان هستند.

هاشمی رفسنجانی با ابراز نگرانی از گسترش گروه‌های تروریستی در کشورهای اسلامی و تلاش بعضی از تندروها در داخل کشور برای القای شکاف بین پیروان مذاهب، گفت: اگر جلوی افراطی‌های دینی را نگیریم، داعش‌های دیگری با اسامی دیگر خلق می‌شوند که بهترین ابزار دشمنان مسلمانان برای اسلام هراسی هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یک مازندرانی 26 آذر 1393
عمق مشکلات این است که در سال ببخشد در هر فصل قیمت گاز واب وبرق بالا برود ومسولین مربوطه در عین تکبر قیمت ها را کم بخوانند مظلومیت انجاست که تمام پول دار ها طرفت باشند وبازار دستشان و.... ومظلومیت بزرگتر انجاست که پول های بلوکه شده ای که دوستان همین مظلومان عالم مصوب ان بوده اند در دولت قبلی بلوکه ودر دولت امروزی حیف ومیل کنند یک ضرب المثل افریقایی هست می گوید زمانی که دو فیل برای علفزای با همدیگر می جنگند این علفزار هست که زیر پایشان له می شود (خدایاتو به داد مردم بیچاره برس) 
نا شناس 26 آذر 1393
شما از دولت تعریف نکنی ، کی تعریف کنه.
شیب ملایم رو داشته باش.
نا شناس 26 آذر 1393
آقای هاشمی من برای شما احترام قائل هستم اما می خواهم عرض کنم مردم ایران در این دوره مظلوم ترین مردمان دنیا هستند وقتی به قول شما دولت نابسامان قبل مثلا پراید را کرده بود 12500000 همه شما می گفتید چنین شد و چنان شد الآن که شده حدود 22000000 آب به آب تکان نخورد سوخت ،لبنیات،حبوبات ،نان و خلاصه همه چیز با تورم 200درصد بالارفت و کسی حق ندارد انتقاد کند شما می فرمائید نابسامان من می گویم اتفاقا با دریافت اینهمه پول بلوکه شده باید نه تنها ارزانی می شد بلکه باید ما خیلی بیشتر از ارزانی سر و سامان می گرفتیم اما مشکل از جای دیگری است در دولت قبل نفت را با مشقت می فروختند ولی این دولت دارد نفت را روتین می فروشد من حرفم اینست که اگر دولت کنونی که مورد حمایت شماست اگر گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشد نیمی از مشکلات خود به خود حل خواهد شد
همین دولت اصلاحات خودش به تنهایی نیمی از مشکلات را به کشور تحمیل کرد همین نیروهای شرکتی را که فقط نوعی پولشویی است از دولت اصلاحات به ما تحمیل شد
نا شناس 26 آذر 1393
رمدانی نترس نظر موافقین اقای هاشمی رو هم بزن..عدالت که نداری
نا شناس 26 آذر 1393
باید هم از دولتی خودت تعریف کنی همه کابنه مورد نظر خودتو آوردی در واق رئیس جمهور تویی نه اون آقا !
نا شناس 26 آذر 1393
حاج آقا نفرمائید
آخه این دولت با شیب تند به افزایش قیمتها می رسد و باشیب بسیار کند به فکر رفاه مردم هست
نا شناس 26 آذر 1393
بمیرم واسه مظلومیت این دولت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باحامیانی مثل شما مظلومه هست
پاسخ ها به این نظر
علی 26 آذر 1393
جهل باعث مرگ انسان وانرا مرده متحرک میکند .ناشناس محترم همان بهتر که ناشناس بمونی .!!!!!!!لطفا کمی تفکر وکمی هم تعقل چاشنی کارت باشه عزیز
نا شناس 26 آذر 1393
مظلومیت برم من . با این بدنه
حمید 26 آذر 1393
اره بابا جان ته راست گونی
هادی مالامیری چالوس 26 آذر 1393
البته آقای هاشمی هم با این نگاه مظلومترین فتنه گر هستند

شمال نیوز کامنتها امنت مردم هستند
لطفا منتشر کنید
تاره به دوران رسيده 25 آذر 1393
تازه داري حالشو مي بري كيف كردي نه گدار پروري احمدي نژاد تموم شد خان پروي شرو ع شد خوشت اومد نه باز هم انتخابات مياد
تقي بابلي 25 آذر 1393
شما خودت را ناراحت نكن فعلا برو حساب هزينه هاي انجام شده از محل اعتبارات سازمان بهينه سازي مصرف سوخت را براي انتخابات پاك بعدا حرف مفت بزن مردك پدر سوخته
نا شناس 25 آذر 1393
تو که از اول مظلوم بودی
علی .س 26 آذر 1393
برادر بزرگوار سن تو تقاضا نمی کند اینجوری در خصوص هاشمی صحبت کنی
مظاهر 26 آذر 1393
مظلوم به اون روستایی میگن که با هزار زحمت و با پل حلال داره معاش میکنه و صداش در نمیاد
هـــــــــــــــــــــــــــــادی 26 آذر 1393
به پاس مظلومیت دولت مردمی و ساده زیسن یازدهم از رئیس جمهور مظلوم خواهشمندیم حقوق کلان ما را برای اعضای کابینه صرف نماید تا مبادا عزیزان مظلوم خدایی ناکرده از مظلومیت بیشتر درد بکشند و جهان از وجود چنین دولت بی نظیری محروم گردد.
همچنین از بزرگ مطلوم جهان بشریت جناب آقای هاشمی و خاندان مستضعف و مظلوم ایشان که با کار شدید و جانکاه توانسته اند به سرمایه ناچیزی دست یابند نیز که نه برای منافع بلکه فقط برای رضای خدا و از سر دلسوزی برای ملت تا این حد از دولت یازدهم حمایت می کنند نیز سپاسگزاریم.
همه با هم باید فدای این دولت بشویم تا این دولت به هر طریقی شده زنده بماند.
جانم فدای دولت ، ای مظلوم تاریخ، ای یگانه ی عالم، ای مجاهد، ای خدای تدبیر، ای طوفان امید، ای ...
رضا 26 آذر 1393
با سلام:
همه اگرنمی دونستند که این دولت چقدر مظلومه با شیب ملایم تازه دارند به مظلومیت واقعی شخص دکتر احمدی نژاد می رسند دولت دکتر روحانی روغگو ترین دولتهاست که برای سرمایه دارها خوبه نه قشر مظلوم وبیکارجامعه ازحق نگذریم فقط وزیر بهداست وامور خارجه دارند زحمت میکشند خدا خیرشون بده
هرکسی که داشت وداره برای مردم مظلوم کار انقلابی وجهادی جهت اسایش ورفاه قشر ضعیف زحمت میکشه خدا بهش سلامتی بده...
معلم دلسوخته 26 آذر 1393
زنده باد هاشمی بزرگ
نا شناس 26 آذر 1393
دولت مظلوم دولتی بود که به خاطر فتنه خواص بی بصیرت به بهانه تقلب در انتخابات 8 ماه دولتش زمین گیر بود ................افتاد
نا شناس 26 آذر 1393
درود بر هاشمی و روحانی مرگ بر غارتگران بیت المال و کاسبان تحریم و افراطیون
یا حق 27 آذر 1393
آقای رمدانی دنبال همین حرفهای مفت و بی ارزش باش تا نونت همچنان در روغن افراط گریان متظاهر به اصلاح طلبی باشد. سایتی که با اخبار ارزش گرایان فاصله بگیرد چاره ای جز انعکاس این حرفها ندارد. البته طبق معمول این کامنت انتقادی را منعکس نخواهید کرد. چون شاید نان شما را آجر کند.
ناشناس 27 آذر 1393
ازروي اون صندلي گرم ونرم زحمت بدين وگشتي تو جامعه(تاكسي -صف نان و...)بزنيدوزمزمه ها رو گوش كنيد.دولت تزوير.مديون باشي نظرم رو نگذاري
نا شناس 27 آذر 1393
دو سال اخر دولت احمدی نژاد را ضربه فنی کردی دولتی که 6 سال خوب کار می کرد
نادی از بابل 27 آذر 1393
متاسفانه رای مردم ما از سر احساس است !!! به احمدی نزاد رای دادند که هاشمی رای نیاورد !! به روحانی رای دادند که گفته من حمله گاز انبری را خنثا کردم حالا شما و خیلی دیکر بعد از پیروزی یکنفر ویا چند نفر جریان سازی وموج راه می اندازید وموج سواری میکننید ومشکلات جامعه ما هم متاسفانه افراط و تفریط است وحتی بسیاری از مصوبات و قانون هم بر این اساس تدوین میشود اول دویاسه وزاردت خانه رایکی میکنیم بدون طرح و برنامه وبعد از یک عالمه تخریب ..... سرو ساماندهی جوانان مملکت با کیه؟!!! خود معاون وزیر در امور جوانان اعتقاد راسخ دارد که این ادغام اشتباه بوده نماینده گان هم چون تصویب کردند وحرف مرد هم یکی است مشکلات جوانان مانده به امان خدا!!!! پس اعتدال و امیدو عدالت ووووو متاسفانه شعاره که یک عده ای پشت این شعار ها خودشان را مخفی میکنند این کروه اقتصادی همان هایی هستند که 16 سال اقتصاد مملکت ما را تدوین کردند اجرا کردند ومتاسفانه حیف ومیل کردند وباز هم آمدند!!!! سوال بنده این است آیا مردم ما می دانستند در دولت امید این باند اقتصادی بر مردم حاکم میشودند و سود بانکی را می کنند 24 الی26 درصد بطور رسمی و34 الی 36 در صد بطور غیر رسمی نتیجه چی شده نابودی صنایع داخلی و رو آوردن به واردات سود بی حساب وکتاب یک سری پشت این قصییه که این اکیپ اقتصادی در این کار استاد هستندا
tفرهنگی 27 آذر 1393
شیب ملایم 30 درصد پدر مردم را دراورده راستی طرح 10 روزه دولت چه شده
علی 28 آذر 1393
آقای هاشمی هر دولتی که از آقا زاده های جنابعالی حمایت کرد میشه دولت مظلوم !!!! واقعاً که ......
علي 29 آذر 1393
الهي من بميرم براي اين دولت
روستاي ثروتمند 29 آذر 1393
دو تا دولت واقعا مظلوم بوده و هستند 1- دولت سازندگي با تورم بالاي 400% و دولت اعتدال با شيب 28 در هزار گدوك ، خدايا ياريشون كن راستي نان و تخم مرغ ساده چند شده ؟ چند روزه كه خبر ندارم ؟ خبر داري جواب بده
محمد 30 آذر 1393
همین مردم بودن که درزمان حیات آیت الله بهشتی هزاران حرف پشت این مرد وامثال ایشان زدنند مظلوم تر از این دولت اقای هاشمیست ولی کجایند مردان بی ادعا خداامام رو بیامرزه گفت هاشمی زنده است تا نهضت زنده است .....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.