.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متخصصان زنان،ارتوپدی و دندانپزشکان در صدر...
محکومیت‌های سنگین ۷۰ پزشک در مازندران
شمال نیوز : دکتر عباسی در ادامه افزود: شکایت‌های صورت‌گرفته درباره قصور پزشکی ابتدا در نظام پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس در صورت احراز تخلف و سهل‌انگاری صورت‌گرفته پرونده برای تعیین میزان قصور به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود...
محکومیت‌های سنگین ۷۰ پزشک در مازندران

70 پزشک مازندرانی به دلیل قصور در امر درمان بیمارانشان مجرم شناخته شده و به پرداخت دیه و ارش محکوم شدند.

به گزارش شمال نیوز ،  این تعداد مجرمیت از میان 129 پرونده‌ای است که در سال‌های 90 تا 93 به پزشکی قانونی ارجاع شده است و مهم‌ترین آن مرگ نوزادی بود که زردی داشت و با داروی اشتباه پزشک به کام مرگ فرو رفت.

«علی عباسی» مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام این مطلب افزود: بیشتر تخلفات رخ داده از سوی پزشکان در سه گروه درمانی زنان، ارتوپدی و جراحی عمومی ‌بوده است.

براساس اظهارات این مقام مسئول، قصور‌های صورت گرفته از سوی پزشکان مربوط به درمان نامناسب و سهل‌انگاری در درمان بیمارانی است که به آنها مراجعه کرده بودند.

براساس اعلام دکتر عباسی، رسیدگی به این موارد قصور پزشکی شامل مواردی است که آسیب‌ دیدگان برای شکایت به نظام پزشکی و دادگاه مراجعه کرده‌اند و احتمالاً موارد دیگری هم بوده که افراد آسیب‌دیده به دلایل ناآگاهی یا ناتوانی از پیگیری به دادگاه مراجعه نکرده‌اند.

دکتر عباسی در ادامه افزود: شکایت‌های صورت‌گرفته درباره قصور پزشکی ابتدا در نظام پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس در صورت احراز تخلف و سهل‌انگاری صورت‌گرفته پرونده برای تعیین میزان قصور به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.

به گفته وی اغلب تصمیم‌های اتخاذ شده درباره این پزشکان محکومیت به پرداخت دیه و ارش بوده است.

وی ادامه داد: هرگونه تصمیم‌گیری درباره ابطال پروانه طبابت و سایر جرایم دیگر از حدود اختیارات سازمان نظام پزشکی است.

وی با بیان اینکه برخی سهل‌انگاری‌ها باعث سلب اعتماد مردم نسبت به جامعه پزشکی می‌شود، افزود: مسئولیت مدنی هر پزشک کاملاً روشن و تعریف شده است و آن پزشک ملزم است در این حدود کارهای خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی با اشاره به برخی از تخلفات صورت گرفته از سوی پزشکان گفت: در یکی از پرونده‌ها سهل‌انگاری پزشکی در تشخیص زمان زایمان منجر به تولد نوزادی به صورت فلج مغزی شده است که در این نوع تقصیرها پزشک به پرداخت پنج دیه کامل محکوم می‌شود چرا که باعث شده تا نوزاد زندگی نباتی داشته و با فلج چهار اندام همراه با عقب ماندگی ذهنی و جسمی، تشنج و... درگیر باشد.

وی مورد دیگری از این سهل‌انگاری‌ها را در تعیین دوز نامناسب متادون برای ترک اعتیاد اعلام کرده و گفت: در این اقدام پزشک داروی متادون با دوز کم و یا زیاد برای ترک اعتیاد تجویز شده که مسمومیت بیمار و عوارض بعدی را برای او به دنبال داشته است.

براساس اظهارات مدیر کل پزشکی قانونی مازندران، یکی دیگر از خطاهای انجام گرفته که باعث مرگ تلخ نوزادی شده، تجویز داروی نامناسب بوده است. در این پرونده خانواده‌ای نوزاد خود را برای درمان بیماری زردی به بیمارستان دولتی برده بودند که پزشک معالج به جای داروی کلوفیرات از داروی آدالات استفاده کرده و همین عاملی برای مرگ نوزاد بوده است.

وی تأکید کرد: پزشکی علمی‌است که با سلامت انسان در ارتباط است و زندگی بیمار گاهی با یک سهل‌انگاری ساده ممکن است به مخاطره بیفتد. پزشک باید براساس معیارها و استاندارد‌های تعریف شده به کارش بپردازد، هرگونه تخلف در این امر قصور پزشکی است.
وی ادامه داد:مواردی بوده که بد خط نوشتن نسخه از سوی پزشکی باعث شده تا دارو به اشتباه در اختیار بیمار قرار گیرد و این امر گاهی جان بیمار را به مخاطره انداخته است.

علی عباسی با اشاره به تشکیل 129 پرونده قصور پزشکی در مازندران بیان داشت: شایع‌ترین شکایات بیماران در مازندران از متخصصان زنان، جراحان عمومی، متخصصان ارتوپدی و دندانپزشکان است.

عباسی اظهار داشت: پزشکان باید بیمار را به عنوان یک شخصیت انسانی که به دلیل دردمند بودن به آنها مراجعه کرده و آنها را با رعایت همه استانداردهای پزشکی که استانداردهای مشخصی بوده و در سطح جامعه وجود دارد درمان کنند تا نارضایتی و شکایتی گزارش نشود.

این مسئول با اعلام اینکه از بین پرونده‌های قصور پزشکی مازندران 55 درصد منجر به صدور محکومیت شد، خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته 180 پرونده در این زمینه تشکیل شد البته در سال ‌جاری 19 پرونده با صدور رأی همراه بوده و به نتیجه رسید.

این مسئول در مورد فعالیت عطاری‌های مازندران که در برخی موارد داروهای غیرمتعارف عرضه می‌کنند، گفت: پزشکی قانونی به عنوان کارشناس قضایی در این بین به بحث نظارتی مشغول است هر چند رسیدگی به این موارد وظیفه نظام پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. اگر پرونده قضایی علیه این مراکز فروش ارائه شود این نهاد به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

هانی 25 آذر 1393
سلام آقای رمدانی کاش یک گزارش تهیه می کردید و می دیدید که نظام پزشکی و دادگستری برای متخلفین بالا چه جرائمی را مدنظر گرفته بودند!!!!!!!!!
اینجانب پدر نوزادسه روزه قائم شهری که در متن بالا آمده است می باشم
فقط میگم درود بر شرف دکتر عباسی، آقای عباسی از شما سپاسگزارم روی حرف خودتان ماندین و گزارش درست خود را به دادگستری دادید آرزو می کنم همیشه در کارتان با صداقت باشید
آقای رمدانی میدانم که از اینجای متن را دیگر انتشار نمی دهید برای همین در پاراگراف آخر نوشم تا حذف کنید و انشاءالله باشد لااقل متن بالا را انشار دهید
پزشک پول معابی که منجر به مرگ فرزندم شد با نفوذ سنگین خود بسیار تلاش کرد تا پرونده اش را ببندد و متاسفانه مسئولین مربوطه با وی همکاری نیز کردند ولی وقتی به نزد دکتر عباسی رفتم و قضیه را برای وی تعریف کردم گفتم وی از مافیای قوی برخوردار است و کارهای وی را رصد کردم وی دارد تمام تلاش خویش را انجام می دهد تا جواب آزمایش پزشک قانونی منفی درآید در جواب به اینجانب گفت آقای ص در جریان کل پرونده شما می باشم، خیالتان راحت من شرفم را از تو خیابان پیدا نکردم و تنها مسئولی که در جریان این پرونده به حق داوری کرد ایشان بودند. از خداوند می خواهم همیشه وی را در را مسقیم نگهدارد

هانی 25 آذر 1393
با پزشکان متخلف چه کرده است / چرا خودت را بخواب زدید ... وقتی گزارش مرگ نوزاد سه روزه قائم شهری در حاشیه های پزشکی 37 پخش شد و شما را زیر سوال بردند بخاطر برخورد ضعیفتان چرا خودتان را به خواب زدید
مادر 25 آذر 1393
آقای رمدانی میدانم این متن را انتشار نمی دهید ولی گفتم بد نیست لااقل خود شما در جریان باشی بد نیست وقتی نزد مسئول .... و گفتیم پزشک توسط علوم پزشکی به پرونده نفوذ پیدا کرده است خیلی محترمانه به ما گفت علوم پزشکی از قدرت بالایی برخوردار است نمیشود کاری کرد. جالب اینکه رئیس دادگستری استان مازندران اخیرا گفت چون نظارت شدید و بازرسی به طور مستمر در مقابله با فساد اداری انجام می شود، مشکلی در استان وجود ندارد!!!!!!!!!!!!!! آقای دکتر ... انشاءالله همیشه از شر شیطان در امان باشید.
طاها 25 آذر 1393
چه عجب یکی پیدا شده این پزشکان را جریمه کرد
مجتبی 25 آذر 1393
سلام هیچ فایده ای نداره علوم پزشکی مازندران در این زمینه خیلی کوتاهی میکنه و دلش برای مردم ممیسوزه و من خودم چند بار تخلف چند تا از پزشکان را حتی تا دفتر رییس علوم پزشکی اطلاع دادم نتیجه اش چی شد?هیچ پاس کاری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.172 seconds.