.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خط قرمزی که روحانی به کابینه ابلاغ کرد ؛
کار سخت روحانی برای مدیریت وزرای دولت
این روزها دیگر ماه عسل دولت یازدهم و اعضای کابینه نیز به پایان رسیده و روزهای سخت روحانی چه در داخل دولت و چه در مواجهه با منتقدان خارج از دولت فرارسیده است. حالا باید منتظر ماند و دید که رئیس دولت امید، چه تدبیری برای جلوگیری از به وجود آمدن اختلافات درون جناحی در بین وزرا و مسئولان دولت یازدهم می اندیشد.

شمال نیوز: با گذشت بیش از یکسال و نیم از آغاز به کار دولت یازدهم، خبرهایی در خصوص افزایش اختلافات میان دستگاه های مختلف دولت روحانی به گوش می رسد. در این باره هر چند روحانی از ابتدای کار خود تا به امروز همواره مدعی ایجاد فضایی اعتدالی را در جامعه و در بین اعضای دولت بوده است، اما وجود نظرهای گسترده در بین اهالی دولت سبب شده که اختلافات در کابینه حسن روحانی نیز شکل بگیرد. 


در این باره اما یکی از تفاوت هایی که به نظر می رسد میان احمدی نژاد و روحانی وجود دارد، در نحوه حمایت و ایستادن پای وزرای دولت است. احمدی نژاد در طول دوران ریاست جمهوری خود نشان داد بیش از آنکه در جریان اختلافات طرف وزرای دولت باشد، تنها طرفدار نظر یک نفر است که آن فرد نیز کسی نبود جز اسفندیار رحیم مشایی که بسیاری از وزرای دولت احمدی نژاد نیز به سبب اختلاف با وی از جایگاه خود کنار گذاشته شدند. این در شرایطی است که در دولت روحانی به نظر می رسد تدبیری مشخص جای تصمیمات عجولانه در موارد وقوع اختلاف را بگیرد.

اختلافات در کابینه روحانی

شنیده ها حاکی است که اختلاف در بین دولتی ها زیاد شده و از یک سو دستگاه های اقتصادی نفت و صنعت با سازمان مدیریت و بانک مرکزی وارد اختلافاتی جدی شده اند. این اختلافات حتی به جلسات هیئت دولت نیز رسیده و در چند جلسه در ماه های اخیر، ابتدای جلسه هیئت دولت به گله گذاری و بیان اختلافات سپری شده است.

از سوی دیگر نیز از دستگاه دیپلماسی کشور نیز خبر رسید که اختلافاتی ما بین صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر سابق امور خارجه با ظریف وزیر امورخارجه دولت یازدهم به وجود آمده است. این اختلاف نیز به خاطر انتقاداتی به وجود آمده که ظریف طی ماه های اخیر از دستگاه دیپلماسی دولت قبل که هدایت آن بر عهده صالحی بود، مطرح کرده است.

این در حالی است که رئیس جمهور، جهانگیری معاون اول خود را مامور کرده بود تا به اختلافات میان دستگاه های مختلف پایان دهد. در این زمینه تلاش هایی نیز از سوی جهانگیری صورت گرفته که بی نتیجه بوده است.

واکنش حسن روحانی به اختلافات

در این باره شنیده می شود که حسن روحانی در یکی از جلسات هیئت دولت اعلام کرده که "اختلافات به خط قرمز رسیده است. هر اختلافی دارید در جلسات خصوصی مطرح کنید و در آنجا مشکلات خود را حل و فصل نمایید." روحانی حتی به اعضای کابینه اخطار هم داده که "اگر یک ذره از این اختلافات رسانه ای شود، برخورد می کنم و بروز اختلافات و انعکاس آن در جامعه خط قرمز من است."


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

میهمان 29 آذر 1393
هاشمی رفسنجانی وخاتمی به این موضوع جواب بدهند با ایجاد موج وپوپولیستی وعوام فریبی مردم گول زدند.8سال دوره خودشان چکار کردند حال انجام بدهند.صرفا دنبال قدرت اند. با مردم کاری ندارند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.05 seconds.