.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به هیچ وجه کودکان این غذاها را نخورند!
مصرف این غذاها به طور کلی با افزایش احتمال وقوع رینیت آلرژیک و اگزما همراه بوده است…

به گزارش شمال به نقل از باشگاه خبرنگاران، نتایج یک تحقیق با بررسی ۳۱۹۰۰۰ کودک و نوجوان طی ۱۳ تا ۱۴ سال پی‌گیری در کشورهای مختلف و ارزیابی علائم آسم (خس خس سینه)، آبریزش و گرفتگی بینی و آبریزش و خارش چشم نشان می‌دهد که مصرف انواع فست فود به صورت ۳ بار یا بیشتر در هفته می‌تواند باعث افزایش وقوع بیماری اگزما، آسم و رینیت آلرژیک میان آنها شود.

براساس این گزارش محققان افزودند: رواج استفاده از این غذاها به صورت ۳ بار و یا بیشتر از آن میان افراد مورد مطالعه تا ۳۹ درصد با افزایش خطرابتلا به آسم شدید در نوجوانان و نیز تا ۲۷ درصد با افزایش خطر ابتلا به آن در کودکان همراه بوده است که در این میان مصرف این غذاها به طور کلی با افزایش احتمال وقوع رینیت آلرژیک و اگزما نیز همراه بوده است.

 

از طرفی نتایج دیگر این مطالعه افزود: برخلاف استفاده از فست‌فودها مصرف زیاد میوه در گروه مورد مطالعه با کاهش شدت وقوع این علائم بین ۱۱ تا ۱۴ درصد میان نوجوانان و کودکان همراه بوده است.

 

به گفته محققان توضیحات قابل قبولی برای این یافته‌ها وجود دارد چرا که فست‌فودها دارای سطوح بالایی از اسیدهای چرب اشباع و ترانس هستند که سیستم ایمنی بدن را تحت تأثیراتمنفی قرار می‌دهند و این در حالیست که میوه‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر ترکیبات مفید غنی برای بدن هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.