.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرانه مصرف آب در مازندران دو برابر جهان

معاون مالی و پشتیبانی آبفا مازندران، سرانه مصرف آب شرب در کشور و استان را دو برابر سرانه جهانی اعلام کرد.
به گزارش شمال نیوز هرمز نیازآذری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان تنکابن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تنها ۱۰ در صد از نیاز آب شرب مشترکین استان از محل آبهای سطحی تأمین می شود، افزود: هدایت فاضلاب اکثر شهرهای استان مازندران به زیر زمین، منابع زیر زمینی برای تأمین آب شرب ۹۰ درصد از مشترکین را با خطر آلودگی مواجه ساخته است.

معون مالی وپشتیبانی شرکت آب و فاضلاب استان مازندران آمار مصرف آب شرب در کشور را دو برابر بیشتر از سرانه مصرف در کشورهای دیگر جهان عنوان کرد و بیان داشت: در اغلب کشورهای جهان نرم مصرف سرانه آب شرب هر فرد در حدود ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است در حالی که این میزان در کشور ما دو برابر برآورد شده و این مهم زنگ خطر را برای نسلهای بعدی از هم اکنون به صدا درآورده است.

وی  استهلاک تجهیزات و فرسودگی شبکه انتقال آب شرب را از جمله مشکلات مهم شرکت آب و فاضلاب استان مازندران عنوان کرده و خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه شرکت آب و فاضلاب علاوه بر دریافت حق اشتراک مبالغی را نیز تحت عنوان تبصره ماده ۳ از مشترکان خود اخذ می کند، لیکن این مبالغ مشکلی را حل نکرده و ناچار برای تأمین اعتبارات مورد نیاز باید چشم امید به منابع درآمدی خارج از اعتبارات دولتی بدوزیم.

نیاز آذری با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان مازندران برای رفع معضل آب شرب مردم غرب استان در حال رایزنی برای اخذ مجوز کمسیون ۲۱۵ است، افزود: با اخذ این مجوز مبلغ ۱۴۰ میلیون یورو از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی برای رفع معضل آب شرب مردم غرب مازندران اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: پروزه ساماندهی فاضلاب شهری با لوله گذاری در ۲۰ کیلومتر از مسیر و خرید تجهیزات برای راه اندازی تصفیه خانه در شهرستان تنکابن در حال اجرا است.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب استان مازندران در ادامه با مروری بر وقایع تلخ برف بهمن ماه سال گذشته و قطع آب شرب شهروندان در غرب مازندران تصریح کرد: خوشبختانه چند دستگاه دیزل برای تأمین برق اضطراری تصفیه خانه های آب شرب خریداری شده است که از همین جا از کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهرستان تنکابن تقاضا می کنم در نگهداری و مراقبیت از این تجهیزات نهایت دقت را بعمل آورند.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مهندس گودرزی، ریاست امور آب وفاضلاب شهرستان تنکابن به مهندس محمد پور واگذار شد.

گودرزی رئیس پیشین امور آب و فاضلاب شهرستان تنکابن نیز  با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی به مردم روستاهای تیل پرده سر و الکله و مردم شهر نشتارود و نیز توسعه شبکه آبرسانی به وسعت ۱۰ کیلومتر و همچنین بهسازی و استاندارد سازی انشعابات موجود در سطح شهرستان را به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط پرسنل امور آب و فاضلاب شهرستان تنکابن در زمان تصدی ریاست خود بر این مجموعه برشمرد.

وی گفت: اجرای پروزه آبرسانی برای رفع معضل آب شرب مردم منطقه لپاسر در شهر شیرود از جمله اقداماتی است که در مدت زمان حضور بنده به عنوان رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان تنکابن اجرا شد.

 اجرای طرح جامع آبرسانی در شهر های تنکابن و خرم آباد  از طریق حفر دو حلقه چاه آب و اتصال ان به شبکه موجود در سطح شهر به هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و نیز  بهسازی و مرمت چاه آب آرتزین موجود در منطقه لپاسر وبرداشت آب شرب به میزان چهل لیتر در ثانیه ونیز  واجرای پروزه خط انتقال آب به طول ۲ کیلومتر از محل این چاه به منظور رفع معضل آب شرب مردم منطقه لپاسر و شهر شیرود از دیگر اقداماتی است که گودرزی در گزارش عملکرد خود به آن اشاره کرد.

وی اظهار داشت:خوشبختانه مردم شهرستان تنکابن تابستان گذشته با وجود گرمای طاقت فرسا و معضل کم آبی که اکثر شهرهای کشور و حتی برخی از نقاط شمای با آن مواجه بودند، مشکل کم آبی و یا قطعی آب را لمس نکردند./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 آذر 1393
دست مريزاد به جناب آقای مهندس گودرزی. مدیری توانمند، مطلع، ومتعهد بود خدا حفظش کنه.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.505 seconds.