.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک نماینده: آقای ظریف خسته نباشید
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بی انصافی است اگر به ظریف و همکارانش در مذاکرات هسته‌ای خسته نباشید نگوییم، چون تحت فشارها پای تعهدنامه‌ای را امضا نکردند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بی انصافی است اگر به ظریف و همکارانش در مذاکرات هسته‌ای خسته نباشید نگوییم، چون تحت فشارها پای تعهدنامه‌ای را امضا نکردند.

محسن کوهکن در ارزیابی‌ از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، اظهار کرد: بی‌انصافی است اگر به آقای ظریف و همکارانش خسته نباشید نگوییم. چون نشان دادند تحت تأثیر فشارها و تبلیغات قرار نگرفتند و پای تعهدنامه‌ای را که بعدها مشخص شود از خطوط قرمز نظام عبور کرده، امضا نکردند. هیأت مذاکره کننده در این مورد امانت‌داری کرد.

وی ادامه داد: باید از تلاش‌ها،‌ سفرها، بی‌خوابی‌ها و وقتی که تیم مذاکره کننده گذاشتند تشکر کنیم، وزارت امور خارجه و هیأت مذاکره کننده به اندازه کافی تلاش کردند، اما اگر این تلاش‌ها به نتیجه مناسب نرسید به طرف مقابل بازمی‌گردد.

این نماینده پیشین مجلس، تأکید کرد: این اشتباه مطلق و بزرگترین اشتباه استراتژیک ما است که فکر کنیم وقتی طرف غربی که پیش از این حتی برای ایران در غنی‌سازی قائل به حقی نبود، حالا به علت مذاکرات به درصدی از غنی‌سازی راضی شده، این مسأله به دست بالای ایران در منطقه مربوط است. اقتدار نظامی ایران که به رخ دنیا کشیده شده است معادلات را به نفع ما تغییر داده و طرف مقابل را ناچار می‌کند که از تصمیمات گذشته خود عدول کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند مقام معظم رهبری را سالیان سال برای ما حفظ کند. ایشان با نگاهی که دارد هر صحبتی که کرده‌اند پس از مدتی مشخص شده که حرفشان درست بوده است. یک برداشتی که ما از صحبت‌های ایشان داشتیم این بود که می‌توان به طرف مقابل فرصت داد تا صداقتشان را نشان دهند. دستاوردی که این مذاکرات برای ما داشت این بود که با فرصتی که دادیم میزان صداقت طرف غربی مشخص شد.

کوهکن اضافه کرد: وقتی وزیر امور خارجه آمریکا مصاحبه می‌کند و می‌گوید که ما به ‌آن چه که می‌خواستیم رسیدیم، ولی تحریم‌ها ادامه خواهد داشت و از آن طرف کنگره آمریکا همان مسیر قبلی را دنبال می‌کند صداقت آنها مشخص می‌شود. گوشه‌ دیگری از صحبت‌های مقام معظم رهبری اعتماد کردن به تیم مذاکره کننده ایران بود که ما هم بر این اساس چنین ارتباطی داشتیم و هیأت مذاکره کننده هم امانتداری خود را نشان دادند.

وی همچنین بیان کرد: باید مشخص کنیم این که می‌گوییم دنیا فهمید تحریم‌ها ظالمانه است و ایران حق غنی‌سازی را دارد، منظور از دنیا چیست. بیش از 130 کشور غیرمتعهد رسماً می‌گفتند که غنی‌سازی حق ما است. نخبگان و کارشناسان دنیا هم بر این مسأله تأکید داشتند. بسیاری از سران کشورها درمذاکرات غیررسانه‌ای خود با صراحت می‌گفتند که راه شما درست است. اگر منظور از دنیا اینها هستند که از قبل هم می‌دانستند حق با ما است.

این نماینده پیشین مجلس در پایان اظهار کرد: یک بار در سفری که از طرف مجلس هفتم به ایتالیا داشتیم، رئیس اتاق صنعت ایتالیا علناً گفت که این تحریم‌ها کار احمقانه‌ای علیه ایران است و باید به دنبال سازوکارهایی باشیم که تحریم‌ها را دور بزنیم. غربی‌ها و آنها که اقتصاد را جدای از سیاست می‌دانند خودشان هم می‌فهمند که تحریم‌ها علیه ایران عاقلانه نیست.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.