.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرفرازان بسیج مدافعان قابل اعتماد منافع ملی
غلامعلی رنجبر

شمال نیوز: تردیدی وجود ندارد که هفته بسیج یکی از ابتکارات ارزشمند رهبران جمهوری اسلامی برای تقویت ساختار دفاعی جمهوری اسلامی و به صحنه کشاندن توده های مردم و آماده نگاهداشتن آنها برای دفاع از ارزش ها و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است. هفته بزرگداشت فعالیت های ارزشمند بسیجیان ارزش حیاتی و والایی را برای نظام و انقلاب و مردم دارد که سرمایه گذاری برای هر چه قدرتمندتر ساختن بسیج را ضروری تر می سازد.

هوشمندی و به روز بودن مدیریت بسیج تحت رهبری های داهیانه رهبری معظم انقلاب موجب جریان یافتن گرمای انقلابی در روحیه مردم برای سهیم پنداشتن خود در حضور مستمر و فعال برای ایفای نقش مثبت و بازدارنده در معادلات بین المللی تهدیدات جریان زورمدار استکبار می گردد. بسیاری از تهدیدات و مقابله های سیاسی و نظامی و اقتصادی و فرهنگی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با سرمایه گذاری جهان استکبار بر علیه ایران اسلامی انجام می گیرد، تنها با تفکر بسیجی و مراقبت ها و مواظبت های جمعی قابل مقابله می باشند.

تردیدی وجود ندارد که دفاع از منافع کلی نظام در جریان مذاکرات هسته ای یکی از بزرگترین چالش های موجود برای مجموعه نظام است. تردیدی وجود ندارد که سیاستگذاری های بسیج با توجه به مواضع رهبری انجام می پذیرد و همین موجب اعتماد و اطمینان ازصحت مواضع و سربلند بیرون آمدن بسیج از آزمون های سخت می شود. سوالات زیادی که در این رابطه وجود دارد و تیم مذاکره کننده که نمایندگان دولت جمهوری اسلامی هستند و بر اساس دستورات و اشارات و مواضع آشکار رهبری همه موظف به تقویت آنها هستیم می بایست به آنها در موقع مناسب پاسخ قانع کننده بدهند. ایده آل های بسیج در این رابطه قابل توجه است و باید در برنامه ریزی های مرحله ای برای مذاکره مد نظر تیم مربوطه قرار گیرد.

به عنوان یک بسیجی این سوال همیشه مطرح بوده است که سقف نیاز جمهوری اسلامی به سانتریفوژ برای تامین مقادیر مورد نیاز اورانیوم غنی سازی شده برای مصرف در رآکتورهای هسته ای ایران چقدر می باشد؟ رهبری معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خود آن را 190000 عدد اعلام فرموده بودند ولی الآن در اخبار صحبت از قانع بودن تیم مذاکره کننده به حفظ فقط 8000 عدد (یعنی کمتر از نصف سانتریفوژهای موجود) می شود و استکبار این عدد را 4500 اعلام می کند و در نهایت واضح است چیزی که تصویب می شود حدود 6000 عدد خواهد بود. هرچند انتظار می رود که دلسوزان نظام در حد شورای امنیت ملی با بررسی همه جوانب و آثار زیانبار این کوتاه آمدن ها (با هر ادبیاتی که مطرح شود)، با روحیه بسیجی با این پدیده مقابله نمایند تا روحیه مقاومت مردم که تنها سرمایه بزرگ جمهوری اسلامی برای مقابله با مخاطرات بین المللی می باشد تخریب نشود.

به عنوان یک بسیجی به شدت نگران تحمیل ها و پذیرش درخواست های استکبار و تن دادن های تدریجی به خواسته های آنان هستم و احساس می کنم کوتاه آمدن ها منفعتی برای نظام و دولت جمهوری اسلامی در پی نخواهد داشت. البته این اعتماد نیز وجود دارد که دولت محترم به هیچ قیمتی منافع نظام را فدای اهداف کوتاه مدت به بهانه برداشته شدن تحریم ها و ایجاد انتظارات برای بخش هایی از مردم برای برخورداری از سطح رفاه بیشتر نخواهد کرد و دلسوزان تیم مذاکره کننده هم از تمام توان و تخصص خود در این امر استفاده خواهند نمود که منافع ملی در مذاکره حفظ شود و تحقیر و تسلیم بر ملت بزرگ و ارزشمند و انقلابی ایران تحمیل نگردد و مهمتر از همه حضور رهبری معظم انقلاب، مجلس محترم و بسیجیان ارزشمند به عنوان چشمان مواظب نظام این اعتماد را برای مردم به ارمغان خواهد آورد که علیرغم گرد و خاک های برخاسته از تبلیغات و فضا سازی جریان غوغاسالار استکبار برای منافع ملی نظام اتفاق منفی نخواهد افتاد.

اگر به این امر اعتقاد داریم که بسیج چشم بیدار نظام است باید ادبیات بسیج را برای ورود به موضوعاتی نظیر بررسی سوابق و پرونده های کارکردی افراد برای تصدی مسئولیت ها توسط دولتمردان عزیز و مجلسیان محترم تحمل نماییم و بدانیم که مواضع بسیج هرگز مبتنی بر خواسته ها و تمایلات فردی مسئولان آن نمی باشد بلکه مواضع انقلاب و منافع نظام و اسلام است که در قالب های مختلف بروز پیدا می کند و نقش افراد تنها به عنوان واسطه اتصال و تطبیق این مواضع با مواضع استوانه اصلی نظام یعنی رهبری معظم انقلاب می باشد. مبارک ترین امر در بسیج این است که به دلیل پیروی از این مواضع روشن و ارزشمند رهبری، در طی سالیان خدمتگزاری اعوجاج و دو گانگی در مواضع آن بروز نکرده و ثابت قدم و استوار در این راه گام برداشته است.

اینجانب ضمن ارج نهادن بر فعالیت های بسیجی این هفته مبارک را به همه مردم عزیز کشور و در راس آنها به امام عصر (عج) و رهبری معظم انقلاب و به رئیس جمهور محترم و انقلابی تبریک عرض می کنم و آرزومندم که فضای فکری و فرهنگی بسیج برای دفاع از منافع ملی، ارزش های اعتقادی و فرهنگی، سلامت اقتصادی، سلامت سیاسی و کارکردهای مراقبتی بر کلیه امور و شئون حاکم گردد و سیاست ها به سمت حفظ این ارزش ها سوق داده شود.

*غلامعلی رنجبر- عضو هیات علمی دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.255 seconds.