.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کارآمدی مدیران یا ماندگاری آنان در مازندران !
علیرضا قلی زاده
کارآمدی مدیران یا ماندگاری آنان در مازندران !

قصه انتخاب و حضور مدیران در مازندران قصه عجیبی است. دوره ای مسئولین، برخی  از مدیران را به مدیران هندلی تشبیه می کنند دوره ای دیگر به آنها لقب کم کار می دهند. عده ای به آنها بر چسب نداشتن تخصص می زنند و گروهی دیگر وابستگی سیاسی را عامل  بدست آوردن پست مدیریتی شان می دانند.
آری این چند سال بارها و بارها از این قبیل صحبت ها شنیدیم اما به راستی عیب و ایراد کار کجاست؟ چرا باید مازندران در روزمرگی بماند و علیرغم داشتن داشته های فراوان خود در فقر به سر برد.
 قصه بدست آوردن پست های مختلف مدیریت در ادارات مازندران همواره مورد سوال واقع بوده تا آنجا که همیشه بسیاری از مدیران را منتصب به گروه های سیاسی و یا وابستگی جناحی و فامیلی به افراد مختلف نسبت می دانند .اما واقعیت چیست ؟
شاید پر بیراه نباشد بگوئیم که امروزه برخی از مدیران استان قبل از آنکه به فکر درست انجام دادن وظایف اداری شان باشد از تمام ظرفیت ها استفاده کرده و دست به لابی های مختلف می زنند تا در پست مدیریتی خود ماندگار باشند . مدیرانی که روزمرگی در دستگاه های اجرایی اداری شان به وفور دیده می شود .به گواه نوشته های پیشین بنده همواره به اوضاع مدیریتی و نحوه انتخاب مدیران در مازندران بارها انتقاد نموده و یکی از عوامل اصلی عقب ماندگی استان را در نوع انتخاب مدیران و عدم انجام درست وظایف اداری شان اعلام نموده ام. افرادی که قبای مدیریتی بسیار بزرگتر از حجم توانایی آنهاست .این درحالیست که این مساله هنوز در حال تکرار و قابل مشاهده است .
باید باور کنیم حضور بعضی از مدیران و معاونین ادارات و حتی روسای ادارات شهرستانها بسیار بیشتر از ظرفیت مدیریتی شان است .
براستی اگر در انتخاب مدیران از معیار پنجگانه دانایی، توانایی، تجربه ، کارآیی و همراهی استفاده می شد آیا وضع استان بدینگونه بود؟
آیا نباید تاسف خورد از اینکه بگوئیم علیرغم گذشت یکسال از طول دوران مدیریتی برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان شاهد هیچگونه تغییراتی نبوده و انجام درست وظایفشان به نوعی مورد سوال می باشد.
به راستی چرا عملکرد یکساله  دستگاه های مختلف اجرایی استان و حتی استانداری مازندران به اطلاع عموم مردم رسانیده نمی شود تا این دستگاه ها در افکار عمومی مورد ارزیابی قرار گیرند؟
آیا این مدیران بر اساس وظایف و تکلیف و خدمت به مردم استان دست به رایزنی ها گسترده برای به دست آوردن پست مدیریتی خود زده یا اینکه اهداف دیگری را مد نظر خود قرار داشته اند ؟
اگر چه در مورد انتخاب مدیران استان سوالات بسیاری مطرح که بارها و بارها عنوان شده اما ایکاش استانداری مازندران و مسئولین ارشد استان به خود زحمت داده و راجع به عملکرد مدیران، نحوه انتخاب  آنان، چگونگی انجام وظایفشان و میزان موفقیت ها گزارشی به مردم استان داده تا حداقل ثابت شود که انتخاب مدیران به درستی در این دوره انجام شده است !


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 آذر 1393
درست گفتید مدیران بیشتر به فکر ماندن هستند.حالا معلوم نیست چرا روی اونها نظارت نمیشه
یک کارمند 3 آذر 1393
تا بود چنین بود
شع حسین 4 آذر 1393
جاداردراجع به موضوع مورداشاره التفات ویژه ای صورت بگیردچرااینکه بسیاری ازمشکلات مازندران واستانهای شمالی به ناکارآمدی مدیران برمیگرددکه غالباازطریق رابطه وسهم خواهی روی کارمیآیندنه شایستگی!بهمین خاطربعدازنصب همواره بفکرلآبی بااشخاص ذی نفوذهمانندمجلسیانندتادرپیشگاه اشخاص قربانگوظهورواززیربارمطالبات مردم رهایی یابندواین یعنی فرصت سوزی وبه تاراج رفتن استعدادهای انسانی وطبیعی ویابه زوال رفتن سرمایه های معنوی ومادی جامعه!اگربی مهابااین مقوله بس مهم رابه چالش نکشیم تغییرچندانی رخ نخواهدداد!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.