.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح«ترويج فرهنگ مطالعه» اجرا می شود

با حضور مديران ادارات كل كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان مازندران و كتابخانه هاي عمومي  استان، راه هاي گسترش همكاري هاي مشترك  بررسي شد.

به گزارش شمال نیوز از روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان مازندران، در دومين روز از هفته كتاب و كتابخواني مدير كل و كارشناسان دو دستگاه در جلسه اي كه با عنوان « مهمان كتاب» و  بمنظور تعامل بين دستگاهي در خصوص ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان برگزار شد، راه هاي مشترك همكاري را بررسي كردند.

قاسم عزيززاده گرجي در اين جلسه كتاب را نقطه مشترك فعاليت هاي اين دو دستگاه فرهنگي عنوان كرد و افزود: كار مسقيم با كتاب و كتابخواني يكي از مهمترين محسنات كار در اين دو دستگاه مي باشد.

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران با تاكيد بر نهادينه سازي فرهنگ مطالعه در كودكي اظهار داشت: هرچه تعامل اين دو دستگاه در خصوص  ترويج فرهنگ كتابخواني بيشتر باشد كودكان ونوجوانان اين سرزمين منافع بيشتري را خواهند برد و آينده بهتري را براي خود و كشورشان رقم خواهند زد.

وي از فقر برنامه ريزي در مباحث فرهنگي به عنوان رايج ترين مشكل در توفيق طرح هاي فرهنگي ياد كرد و افزود: بايد از امكانات و منابع به طور موثر و هدفمندي استفاده نمود كه در اين خصوص كمبود منابع نداريم.

وي با تاكيد بر نقش كارشناسان در دستيابي به راه هاي همكاري مشترك، به گوشه از برنامه هاي اين كانون در آغاز هفته كتاب اشاره نمود و  تصريح كرد: برگزاري نمايشگاه تخصصي كتاب كودك ونوجوان با 20 درصد تخفيف براي بازيدكنندگان، اهداي كتاب در بخش اطفال بيمارستان هاي استان، حضور ميني بوس سيار كتاب در مراكز شهر ساري و نقاط آسيب پذير شهر جهت فروش كتاب و همچنين تقدير از مربيان برتر فعال در حوزه كتابخواني  و همچنين اجراي طرح مشترك كانون و كتابخانه هاي استان با عنوان " كتابخانه كوچك من"  در مدارس روستايي مهمترين اقداماتي است كه در اين هفته برخي از آنها انجام شده و برخي نيز اجرا خواهد شد.

عبدالحسين باقري نيز در اين جلسه ضمن تبريك هفته كتاب و كتابخواني به نقش موثر كانون در حوزه كودك ونوجوان اشاره كرد و افزود: كتابخانه هاي عمومي استان با توجه به اهميت نهايدنه سازي فرهنگ مطالعه در كودكان ونوجوانان از دوسال گذشته تا كنون اقدام به راه اندازي بخش كودك در  كتابخانه هاي خود نموده است.

سرپرست كتابخانه هاي عمومي مازندران تصريح كرد: كانون و نهاد كتابخانه ها داراي هدفي مشترك هستند و اين زمينه اي براي توسعه همكاري ها ي مشترك را ايجاد مي نمايد.

وي بر همين مبنا خواستار افزايش ظرفيت هاي هر يك از اين دستگاه ها در جهت توسعه فرهنگ كتاب و مطالعه و تدوين برنامه اي مشترك بين كانون و كتابخانه ها شد.

باقري، تربيت كتابخوان را يكي از فعاليت هاي محوري دستگاه متبوعش عنوان كرد و بيان داشت: دوران كودكي ظرفيت بسيار مناسبي در جهت آموزش و نهادينه سازي مطالعه در كودكان ونوجوانان است.

در اين جلسه هريك از كارشناسان نيز به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند و در نهايت مقرر شد در اولين گام، طرح «كتابخانه كوچك من» اجرا و گسترش يابد و همچنين طرح هم انديشي ترويج فرهنگ مطالعه ميان اين دو دستگاه به اجرا درآيد.

در پايان اين مهماني  هريك از ان دو دستگاه به رسم ميزباني و مهماني به همديگر كتاب هديه دادند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.