.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه هایی برای افزایش عمر باتری دستگاه اندرویدی
اچ‌تی‌سی دریم، نخستین تلفن همراه اندرویدی، دارای باتری 1,150 میلی آمپری و نمایشگر 3.2 اینچی بود. امروزه با روند افزایشی تقاضا برای نمایشگرهای بزرگتر اندازه 4.7 و 5 اینچ برای موبایل هوشمند اندرویدی رایج است و ظرفیت باتری آنها نیز به بیش از 3,000 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است.

 شمال نیوز- محمد مهدی حیدرپور: با گذشت زمان و افزایش قدرت سخت افزاری موبایل های هوشمند اندرویدی، ظرفیت باتری آنها نیز بیشتر شده اما تغییر قابل توجهی در عمر باتری این دستگاه ها ایجاد نشده است. در حقیقت، عمر باتری همچنان در صدر فهرست نارضایتی کاربران موبایل های هوشمند قرار دارد که شارژ روزانه باتری آنها را خسته می کند.

 اچ‌تی‌سی دریم، نخستین تلفن همراه اندرویدی، دارای باتری 1,150 میلی آمپری و نمایشگر 3.2 اینچی بود. امروزه با روند افزایشی تقاضا برای نمایشگرهای بزرگتر اندازه 4.7 و 5 اینچ برای موبایل هوشمند اندرویدی رایج است و ظرفیت باتری آنها نیز به بیش از 3,000 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است.

ساده‌ترین توصیه برای افزایش عمر باتری دستگاه اندرویدی استفاده کمتر از آن محسوب می شود اما برای اکثر کاربران کاربردی نیست. در کنار استفاده کمتر از موبایل هوشمند اندرویدی می توان برخی ویژگی های موجود در این دستگاه ها را غیر فعال کرد تا شارژدهی باتری دستگاه افزایش یابد. در ادامه برخی از این اقدام ها را معرفی می کنیم.

استفاده از حالت ذخیره نیرو

اکثر تولیدکنندگان دستگاه های اندرویدی حالت ذخیره نیرو را به همراه این سیستم عامل ارائه می کنند. با استفاده از این قابلیت پس از رسیدن درصد شارژ باتری به یک حد از پیش تعیین شده برخی ویژگی های موبایل هوشمند اندرویدی مانند اتصال وای فای یا بلوتوث به صورت خودکار غیرفعال می شوند تا عمر باتری افزایش یابد. نسخه 5 اندروید یا لالی پاپ دارای گزینه ذخیره نیرو داخلی است که در نسخه های پیشین آن وجود نداشت. همچنین، برای مدیریت هرچه بهتر باتری می توانید استفاده از اپلیکیشن هایی مانند "Juice Defender" را در دستور کار خود قرار دهید.

حذف یا غیر فعال کردن اپلیکیشن ها

در آدرس Settings > Apps می توانید فهرست کاملی از اپلیکیشن های دستگاه اندرویدی خود را مشاهده کنید. هر اپلیکیشنی که استفاده نمی کنید نامزدی برای حذف شدن محسوب می شود. برخی از اپلیکیشن ها که به صورت اختصاصی توسط تولیدکنندگان روی دستگاه نصب شده اند ممکن است قابل حذف کردن نباشند اما به طور معمول گزینه ای برای غیر فعال کردن آنها در دسترس است.

توصیه هایی برای افزایش عمر باتری دستگاه اندرویدی



هایبرنیت یا توقف برنامه

با استفاده از اپلیکیشن "Greenify" می توانید نگاهی به اپلیکیشن های فعال داشته و به طور خودکار آنهایی که مورد استفاده قرار نمی دهید را در حالت هایبرنیت قرار دهید تا منابع دستگاه شما را بی دلیل مصرف نکنند. البته برای استفاده از قابلیت های این اپلیکیشن باید دستگاه خود را روت کنید. اما اگر قصد این کار را ندارید با استفاده از اپلیکیشن "Titanium Backup Pro" می توانید فعالیت اپلیکیشن های ناخواسته را متوقف کنید.

خلوت کردن صفحه خانه

هرچه صفحه خانه دستگاه اندرویدی شلوغ‌تر باشد باتری بیشتری نیز مصرف می شود. ویجت هایی که به آنها نیاز ندارید را از صفحه خانه حذف کنید. همچنین، به این نکته توجه داشته باشید که انیمیشن مصرف نیروی باتری را افزایش می دهد. از این رو به جای استفاده از کاغذ دیواری های زنده، یک عکس ایستا را به عنوان تصویر پس زمینه انتخاب کنید. در صورتی که نمایشگر دستگاه اندرویدی شما از نوع آمولد (AMOLED) است از پس زمینه تیره برای صفحه خانه و در کل از یک تم تیره استفاده کنید. فناوری آمولد بدون روشن کردن پیکسل ها توانایی نمایش رنگ سیاه را دارد و از این رو پس زمینه های تیره می توانند در صرفه جویی باتری تاثیرگذار باشند.

توصیه هایی برای افزایش عمر باتری دستگاه اندرویدی



تنظیمات نمایشگر

روشنایی نمایشگر دستگاه اندرویدی می تواند تاثیر قابل توجهی بر میزان مصرف نیروی باتری داشته باشد. به ویژگی تنظیم روشنایی خودکار متکی نباشید زیرا به طور معمول روشنایی نمایشگر را بیش از حد نیاز کاربر تنظیم می کند. روشنایی نمایشگر را به صورت دستی در کمترین میزان که با آن راحت هستید، قرار دهید. با پایین آوردن نوار اعلان ها در اکثر دستگاه های اندرویدی به تنظیمات روشنایی نمایشگر دسترسی دارید. همچنین، مدت زمان روشن ماندن نمایشگر پیش از خاموش شدن آن را می توانید کاهش دهید تا هنگامی که از دستگاه اندرویدی خود استفاده نمی کنید هرچه سریع‌تر نمایشگر خاموش شود.

غیر فعال کردن لرزاننده

در دستگاه های اندرویدی ویژگی لرزاننده می تواند یک مصرف کننده پنهان باتری باشد. به طور معمول می توانید در آدرس Settings > Language & Input لرزاننده دستگاه هنگام استفاده از صفحه کلید (Vibrate on Keypress) را غیر فعال کنید. همچنین می توانید برای صرفه جویی هرچه بیشتر صدای استفاده از صفحه کلید (Sound on Keypress) را نیز غیر فعال کنید. افزون بر این می توانید به آدرس Settings > Sound مراجعه کرده و ویژگی لرزاننده هنگام دریافت تماس (Vibrate When Ringing) را غیر فعال کنید. همچنین، در تنظیمات اپلیکیشن پیامک خود نیز می توانید گزینه ای برای غیرفعال کردن لرزاننده پیدا کنید.

غیر فعال کردن اعلان ها

آیا نیاز دارید تا هر زمان فردی یکی از پست های شما در شبکه های اجتماعی را لایک کرد، اعلان دریافت کنید؟ آیا به دریافت اعلان برای جدیدترین پیشنهادهای ارائه شده برای اپلیکیشن ها نیاز دارید؟ هر زمان که اپلیکیشنی را نصب می کنید به طور خودکار اجازه ارسال اعلان ها را به آن می دهید اما می توانید با مراجعه به آدرس Settings > Apps و ضربه زدن روی اپلیکیشن مورد نظر و غیر فعال کردن Show Notifications این ویژگی را غیر فعال کنید.

توصیه هایی برای افزایش عمر باتری دستگاه اندرویدی

خدمات موقعیت مکانی

به آدرس Settings > Location مراجعه کرده و در این بخش می توانید اپلیکیشن ها و خدماتی که در تلاش برای ردیابی شما هستند را مشاهده کنید. حالت آن را می توانید روی دقت پایین‌تر تنظیم کرده و یا به طور کامل غیر فعال کنید تا هرچه بیشتر در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

توصیه هایی برای افزایش عمر باتری دستگاه اندرویدی


استفاده از باتری یدک یا شارژرهای همراه

این یک توصیه ساده و آشکار است. با توجه به اندازه جمع و جور شارژرهای همراه امروزی مشکل حادی در حمل و نقل آنها وجود ندارد. البته مدل های بزرگتر امتیازاتی مانند شارژ سریع‌تر و ذخیره نیروی بیشتر را به کاربر ارائه می کنند.

کاهش قدرت پردازنده

اگر با روت کردن دستگاه اندرویدی خود مشکلی ندارید می توانید اپلیکیشنی مانند "SetCPU" را نصب کرده و به پردازنده خود دستور دهید تا با سرعت کمتری کار کند. از این طریق نیروی کمتری برای فعالیت پردازنده نیاز خواهد بود. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.38 seconds.