.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
باروری ابرها از نیمه دوم آبان آغاز می شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به طرح باروری ابرها گفت: این طرح در ۱۲ استان اجرا می شود و باروری ابرها از نیمه دوم آبان بر روی ابرهایی که مستعد باروری هستند آغاز خواهد شد.


به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، رحیم میدانی عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه اعتبارات و تجهیزات باروری ابرها آماده است افزود: امکاناتی آماده شده تا ابرهایی که به صورت طبیعی امکان بارور شدن ندارند از این روش به صورت عملیات هوایی و زمینی انجام شود.

وی گفت: در حالت خوشبینانه تاثیر باروری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در افزایش بارندگی تاثیر دارد و آنچه مهم و ضروری است مدیریت مصرف و ارتقای بهره وری از آب در کشور است.

وضعیت منابع آبی را در مجموع سال آبی مورد توجه قرار داد

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه سمنان در بین ۱۲ استان بارور کردن ابرها نیست گفت: سال قبل برای این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال و امسال ۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و اگر نیاز به اعتبار بیشتری باشد محدودیت اعتباری وجود ندارد.

میدانی گفت: دولت یازدهم در نظر دارد مدیریت مناسبی بر منابع آبی کشور ایجاد کند تا این منابع در دراز مدت حفظ و علاوه بر حفظ محیط زیست، آب مورد نیاز برای نسل های آینده نیز تامین کند.

وی افزود: بارندگی های چند روز اخیر و در شروع سال آبی ۹۴ - ۹۳ برکت خوبی برای کشور است اما باید وضعیت منابع آبی را در مجموع سال آبی مورد توجه قرار داد.

مشکل آب در ایران با چند سال بارندگی حل نمی شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با ابراز امیدواری از اینکه روند بارندگی ها ادامه داشته باشد اظهار داشت: ایران، کشوری کم آب با وسعت بالا است و راهی جز استفاده اصولی و صحیح از منابع آبی موجود در بخش های شرب و کشاورزی نداریم.

میدانی تصریح کرد: مشکل آب در ایران با یک تا چند سال ترسالی و بارندگی حل نمی شود بلکه باید همواره مدیریت بر مصرف و منابع آبی مورد توجه باشد.

آب شش هزار و ۳۰۰ روستا درکشور با تانکر تامین می شود

وی گفت: آب مورد نیاز شش هزار و ۳۰۰ روستا در کشور با تانکر تامین می شود و رفع مشکل آب روستاها نیاز به ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد.

میدانی افزود: امسال بخش آب روستایی دو هزار میلیارد ریال اعتبار داشته و برای رفع مشکل آب در روستاها نیاز به استفاده از منابع دیگری است.

وی با اشاره به جلسه شانزدهم شورای عالی آب گفت: در نشست هفته آینده این شورا مشکلات آب روستایی مورد بررسی قرار می گیرد و نیاز است برای کمک به این مساله از صندوق توسعه ملی نیز استفاده شود.

پروژه های آب و برق پرهزینه و زمان بر است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، پروژه های آب و برق را پرهزینه و زمان بر خواند و گفت: برای این پروژه ها نیازمند جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم و وزارت نیرو تلاش دارد تا به تعهدات در قبال سرمایه گذاری بخش خصوصی عمل کند.

میدانی گفت: در قانون بودجه سالجاری ظرفیت خوبی در تبصره ۱۱ مبنی بر ۱۰ میلیارد دلار سرمایه برای جلب سرمایه های بخش خصوصی پیش بینی شده است.

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جامع آب کشور

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار داشت: وفاداری به راه امام و شهدا ایجاب می کند که در این مسیر خود را آماده و مسئولانه برای اجرای طرح احیا و تعادل بخش آب زیرزمینی جهاد کنیم.

میدانی گفت: پیشرفت تهیه طرح جامع آب کشور به مرز ۹۰ درصدی رسیده است و مطالعات، بررسی ها و جلسات برای تدوین ۱۰ درصد باقی مانده در مجموعه وزارت نیرو ادامه دارد.

وی اظهار داشت: تهیه طرح جامع آب کشور به عنوان طرحی مادر و بالادستی در تمامی بخش های مرتبط با آب در دست تدوین است.

بخش صنعت باید قیمت تمام شده آب را پرداخت کند

معاون وزیر نیرو با اشاره به سفر وزیر نیرو به استان سمنان و قول هایی که در این سفر داده شده اظهار داشت: همه قول هایی که وزیر نیرو دادند و ابلاغ شده اجرایی می شود.

میدانی در خصوص تامین آب مورد نیاز استان سمنان از طریق انتقال بین حوضه ای گفت: انتقال بین حوضه ای در کلان برنامه ها وجود دارد به شرط اینکه مسایل زیست محیطی در آن رعایت شود.

وی افزود: در تامین آب شرب مشکلی وجود ندارد اما در بخش صنعت باید این امر با سرمایه گذاری و همکاری این بخش صورت گیرد و بخش صنعت باید قیمت تمام شده آب را پرداخت کند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در خاتمه گفت: این وزارتخانه آماده است بر اساس قیمت تمام شده و برای شرب، آب مورد نیاز را از سرمایه گذار خریداری کند.

رحیم میدانی برای بازدید از پروژه های آب و فاضلاب و بررسی مسائل و مشکلات طرح های آبی به استان سمنان سفر کرده است./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.