.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرنوشت نامعلوم وعده مهم روحانی
در حالی که ۱۴ ماه از تشکیل دولت می‌گذرد، اما تاکنون یکی از وعده‌های مهم روحانی که احیای سازمان برنامه و بودجه بوده، محقق نشده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از آریا، منتقدان می‌گویند که دولت یازدهم به مانند سلف خودش نمی‌خواهد سازمان برنامه را احیا کند و مایل است به مانند دولت دهم مسیر برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی را بدون سازمان برنامه ادامه دهد.

آریا افزود: این در حالی است که مسئولان دولتی همواره تاکید دارند عجله در راه‌اندازی دوباره سازمان برنامه ندارند. از آغاز به کار دولت یازدهم یک حلقه سه نفره از اقتصاددانان مسئولیت راهبری اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اند. این سه نفر عبارت‌اند از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، مسعود نیلی مشاور ارشد اقتصادی رئیس‌جمهور، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری و محمدعلی نجفی که دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود. نیلی پس از نجفی دبیر این ستاد شد.

نجفی در ابتدای دولت به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شد که نمایندگان به او به لحاظ اقدامات سیاسی‌اش رای اعتماد ندادند. بعد از آن رئیس‌جمهور او را به سمت معاون خود و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزید. اما نجفی بعد از مدتی چند بیماری قلبی را بهانه کرد و از سمتش استعفا داد. بسیاری از ناظران معتقد هستند که نجفی از همان اول هم راغب به حضور در این سمت نبود و با اصرار این سمت را پذیرفت. بعد از نقل مکان از سازمان میراث فرهنگی وی به عنوان دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت منصوب شد، سمتی که دلخواه خودش نیز بود.

بعد از استیضاح فرجی‌دانا رئیس‌جمهور باز هم به سراغ نجفی رفت و او را به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب کرد.

آریا در پایان نوشت: حال با توجه به پایان رسیدن ماموریت نجفی در وزارت علوم گمانه‌زنی‌ها در مورد مقصد بعدی وی آغاز شده است. از طرف دیگر مسعود نیلی سلف نجفی در ستاد اقتصادی دولت در حاشیه همایش «توسعه و عدالت آموزشی احیای سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت برای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با دو سناریو مواجه است و هرگز به فکر انصراف از احیای سازمان مدیریت نیست. نیلی اظهار داشت: دولت در این مرحله در حال بررسی احیای مستقیم سازمان مدیریت است و دیگر سناریو موجود، احیای سازمان با معاونت‌های برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری است.»

در همین رابطه محمدعلی نجفی مهم‌ترین گزینه دولت برای ریاست‌ سازمان برنامه و بودجه است در عین حال، محمدباقر نوبخت در حال حاضر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.49 seconds.