.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورود آب زاینده‌رود به اصفهان تا امشب
معصومه ابتکار از ورود آب زاینده رود به شهر اصفهان تا امشب خبر داد.

معصومه ابتکار از ورود آب زاینده رود به شهر اصفهان تا امشب خبر داد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در این باره گفت: ان‌شاءالله آب تا فردا به تالاب گاوخونی هم خواهد رسید و احیای رودخانه و تالاب ارزش فوق العاده ای برای شرایط زیست محیطی و جاذبه های گردشگری دارد.

وی در رابطه با بنزین‌های آلوده و شکایت‌های مطرح در این رابطه توضیح داد:‌ دادگاهی بر مبنای شکایت تعدادی از شهروندان تشکیل شده‌اند و سازمان محیط زیست به عنوان مطلع برای تکمیل پرونده دعوت شده است به عبارت دیگر به عنوان سازمان محیط زیست شکایتی تنظیم نشده است.

ابتکار به پیگیری های مجلس برای وضعیت بنزین های آلوده اشاره کرد و گفت:‌ در کمیسیون‌های مختلف مجلس از جمله بهداشت،‌ انرژی و اصل نود از چندین ماه گذشته حضور داشته ایم و اطلاعات جامع و کافی را در مورد بنزین های آلوده ارائه کرده ایم.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه بنزین پتروشیمی کلا از چرخه تولید خارج شده است، تصریح کرد: این اقدام باعث شده است تا شهروندان در کشور هوای بهتری را تنفس کنند و شاخص های موجود نیز این مطلب را تائید می‌کند. پس تصمیم دولت این است که گام مهمی در جهت ارتقا سلامت مردم بردارد.

وی با اشاره به اینکه ما در مورد وضعیت بنزین پاسخگوهستیم و گزارش کاملی در این ارتباط روی پرتال سازمان محیط زیست قرار گرفته است خاطر نشان کرد :‌ موضع سازمان در این زمینه کاملا کارشناسی است و سازمان محیط زیست مکلف است از سلامت مردم دفاع کند و پیگیر این مسئله خواهد بود. البته می دانیم گامهای خوبی برای بهبود وضعیت هوا برداشته شده است اما تاشرایط مطلوب را طولانی در پیش داریم.

رییس سازمان محیط زیست همچنین به مصوبه دولت برای احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: در این مصوبه اصلاح الگوی کشت مدنظر است و کشت از چغندر به گندم تغییر خواهد کرد؛ البته خسارت‌هایی که به کشاورزان وارد می‌شود پیش‌بینی شده است و به آنها پرداخت می‌شود.

ابتکار افزود: تلاش دولت این است که در منطقه اطراف دریاچه ارومیه با آموزش‌های لازم و جلب مشارکت‌های مردم روش‌های نوین را برای کاهش مصرف آب داشته باشیم که این کار در 41 روستای اطراف دریاچه ارومیه شروع شده است که اجرای آن در چند روستا موفق بوده است و پیش‌بینی می‌شود با این اقدام شاهد کاهش مصرف آب تا 30 درصد و افزایش بهره‌وری کشاورزی تا 20 درصد باشیم که البته این طرح‌ها بلندمدت است و باید به کل کشور تعمیم داده شود تا الگوی مصرف آب کشاورزی اصلاح شود.

رییس سازمان محیط زیست در رابطه با پیگیری پرونده‌های زمین‌خواری در حوزه محیط زیست نیز گفت: این پرونده‌ها کاملا در جریان است و هفته‌ای چهار یا پنج مورد دخل و تصرف در منطقه لواسانات داریم که در حال استیفای آنها هستیم و این روند ادامه دارد. همچنین پرونده‌های دیگری از دوره‌های قبل در استان‌های دیگر داریم که با همکاری‌های خوب قوه قضاییه برای اجرای احکام دخل و تصرف، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و به طور کلی سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای قانون و رفع تصرفات غیرقانونی جدی عمل خواهد کرد.

وی در رابطه با طرح‌های مربوط به گرد و غبار که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌شود، اظهار کرد: این بحث در عراق پیگیری شده است و تفاهم‌نامه اجرایی در این زمینه داشته‌ایم که گام اولیه برای اجرای آن با آمدن هیات عراقی به ایران انجام شد، اما به خاطر شرایط ناامنی در منطقه به تاخیر افتاد، البته بنده در دیداری که اخیرا با وزیر امور آب عراق داشتم بر این مساله تاکید کردم.

رییس سازمان محیط زیست اضافه کرد:‌ در مورد منابع داخلی گرد و غبار نیز شناسایی‌های لازم انجام شده و طرح مقابله با گرد و غبار و طرح‌های استانی مربوط به آن در حال بررسی است و در سطح استان‌ها نهایی خواهد شد.

ابتکار در پاسخ به سوالی در مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها و راه‌های جلوگیری از آن، گفت: دولت برای محافظت از جنگل‌ها از جمله جنگل گلستان مصوبات خوبی داشته است که از طریق سازمان مدیریت بحران تدوین و اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت صحیح منابع آب در بخش کشاورزی باعث می‌شود که رودخانه‌های پرآب داشته باشیم به بازگشت آب به رودخانه زاینده‌رود اشاره کرد و گفت: حفاظت از همه منابع طبیعی از جمله در استان‌های چهارمحال و بختیاری، رودخانه کارون و همه رودخانه‌ها در دستور کار دولت است چون حفاظت از رودخانه‌ها حفاظت از میراث محیطی ماست. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فریدونکناری 14 آبان 1393
خدا وکیلی اب زایند رود به توچه شمال نیوز نمی دونم چرا خبر های خوشحال کننده برای اصفهانیی ها باید برای تمامی مسلمانان جهان خوشحال کننده وبا یک اسید پاشی تمام کشور هفت روز عزای عمومی اعلان کرد مگه خون اونا رنگی تره یا سیا تره .شمال نیوز مگه تواستان نداری چرا از صدا سیما ی طبرستان گرفته تا شمال نیوز همه می خوان جهانی بشن به خدا بزرگی رو خدا فقط می ده نه خلق خدا شمال نیوز جان این فقط یک پیشنهاده شما از جنگلی که بجاش ویلا درست شده ومقصرش هم ما مازندرانی ها اخرشدیم گرفته تا انتقال اب در یا برای کویر برای حیف ومیل(مصارف خانگی) وکشاورزی وبرنج کاری در سمنان واصفهان و.... بگی ومردم رو بیدار کنی کار بزرگی کردی که مادرت ایران ومازندران دعات می کنن به خدا همین ها باید بزرگ بشه تا لااقل بشه کاری کرد ....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.