.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دو شرط مهم براي اشتغال زنان
اشتغال زنان از نظر جمهوری اسلامی ایران مورد تایید است منتهی دو شرط دارد که اگر این دو شرط را در کنار اشتغال رعایت کنیم، هم بر توسعه پایدار اثر می گذارد، هم آن اشتغال سودمند است، هم به جایگاه خانواده لطمه نمی زند و هم در بحث بهره وری کشور خیلی مهم است.

 شمال نیوز: فاطمه آلیا با تاکید بر اینکه توجه به جایگاه زنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی یک روند تکاملی داشته است گفت: البته در هر دوره ای به طور طبیعی ممکن است شدت و ضعف هایی داشته باشد.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به منزلت و جایگاه زن مسلمان، در بعضی از دوره ها به اشتغال زنان توجه مناسب شده اما  بحث زن در اسلام به اندازه ای مهم است که اشتغال مناسب زنان مساله مهمتری است.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا جمهوری اسلامی با اشتغال زنان موافق است گفت:اشتغال زنان از نظر جمهوری اسلامی ایران مورد تایید است منتهی دو شرط دارد که اگر این دو شرط را در کنار اشتغال رعایت کنیم، هم بر توسعه پایدار اثر می گذارد، هم آن اشتغال سودمند است، هم به جایگاه خانواده لطمه نمی زند و هم در بحث بهره وری کشور خیلی مهم است.
 
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه شرط اول نوع اشتغال است که باید متناسب با فطرت و ساختار وجودی زنان باشد تا به جایگاه خانواده لطمه نزند گفت: شرط دیگر بحث اختلاط است. یعنی محیط های کاری به لحاظ سلامت فضای کار  برای امنیت فکر و روح زنان نباید مشکلی داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: اگر این دو شرط رعایت شود، قطعا زنانی که سرمایه کشور هستند، هم به خانواده می رسند و هم در توسعه کشور سهیم هستند. بنا بر این اشتغال زنان در دوره های مختلف و بسته به سلیقه و تفکر دولت حاکم، متفاوت بود.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت روحانی، دوره مناسبی است که با توجه به جمعیت زنان متخصص و تحصیل کرده و بحث شایسته سالاری، حق سالاری در مورد زنان مورد نظر قرار بگیرد گفت: در قالب شایسته سالاری، باید در آن مشاغلی که زنان نشان دادند کارایی و تاثیر گذاری دارند و هم متناسب با فطرت زنان است، میدان بیشتری برای زنان فراهم شود./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 14 آبان 1393
شمال نیوز پس چرا بانک مهر اقتصاد نیروی زن استخدام نمیکنه....تورو به خدا مطلب تهیه کن یا هیچ جا نیرو زن نگیرن یا بانک مهر اقتصاد هم استخدام کنه....به خدا خسته شدیم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.